lapsivesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla alkoi synnytys päivällä puoleltapäivin että alkoi lapsivettä vaalenpunaista hiljalleen tihkua. Sairaalassa todettiin että koska sitä ei missään vaiheessa alkanut tulla kunnolla se ei vuotanut alakalvosta vaan tuolta yläkalvosta, ja sen jälkeen alkoi tunnin parin päästä tulla napakoita supistuksiakin. Sairaalassa pääsin vielä lepohuoneeseen odottelemaan ja vauva syntyi illalla klo 20.00.

kiitti vastauksesta! ei ollut selvästi lapsivettä,ehkä limatulppaa,kävin nimittäin syn.vast.otossa tarkistuttamassa tilanteen. kahdelle sormelle auki ja kanavaa 1cm. pian vois päästä synnyttään,kiva!

Tässä asiassa taitaa olla melkoisia sairaala kohtaisia eroja. Itselläni tuli ekaa odottaessa ensimmäinen loraus lapsivettä yöllä, ja seuraavana päivänä olin neuvolan kautta päätynyt synnärin ä-polille tarkistamaan onko se lapsivettä. Se oli, ja määräys oli tyly: sairaalasta ei enää missään tapauksessa posituta, jos jossakin kohtaa kalvoissa on reikä mistä vettä pääsee ulos, siitä pääsee myös bakteeri sisälle.

Pari vuosokautta suostuivat kuitenkin käynnistystä odottamaan, kun kaikki oli kaikinpuolin hyvin, mutta sitten käynnistettiin kun mitään ei alkanu tapahtua. Mutta siis täällä kanta oli jyrkkä, ei enää ulos sairaalasta jos lapsivettä on tullut, jossakin taas pääsee vielä kotiin odottelemaan.

siis onko lapsivesi vaal. pun.??

Ekaa odotan ja viikkoja vasta 21, mutta hotain tihkunu nyt 2 pvää. hajuton ja kirkas.
luulisin et hiivalääkkeen aiheuttamaa, mutta pelossa oon nyt viikonlopun eläny, et voisko olla lapsivettä... :(

Minulla lapsivesi oli aluksi täysin väritöntä ja kirkasta, mutta supistelujen alettua veden väri muuttui vaaleanpunaiseksi. Lapsivesi muuttuu siis vaalenpunaiseksi, kun siihen sekoittuu avautumisesta johtuvaa verta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 22:05 s-a-j kirjoitti:
siis onko lapsivesi vaal. pun.??

Ekaa odotan ja viikkoja vasta 21, mutta hotain tihkunu nyt 2 pvää. hajuton ja kirkas.
luulisin et hiivalääkkeen aiheuttamaa, mutta pelossa oon nyt viikonlopun eläny, et voisko olla lapsivettä... :(

Lapsivesi voi olla kirkasta, punertavaa tai vihreää (jos vihreää, niin sitten on jo kiire). Jos epäilet lapsivettä, soitappa huomenna vaikka neuvolaan. Ottavat kokeen, millä varmistuu, onko lapsivettä. Ei tarvitse itsekseen pohtia asiaa ja saat mielen rauhan.

Yhteistyössä