lapsivesinäyte ja jälkitarkastus, muilla sama juttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piinattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piinattu

Vieras
Hei, olen 22v ja odotan toista lastamme. Ensimmäinen raskaus meni kaikilta osin hyvin ja syntyi terve poika. Tässä toisessa "jäin kiinni" niskapoimu ultrassa missä turvotusta oli 3,2mm. Lapsivesinäyte otettiin 15vk ja sen tulokset ovat normaalit.
Tulosten saamisen yhteydessä minut pyydettiin kuitenkin vielä toimenpiteen jälkitarkastukseen, se on viikolla 20, eli ilmeisesti rakenneultra... Tulokset ja pyynnön tarkastukseen sain kirjallisesti, eikä kirjeessä ole edes numeroa äitipolille, joten vaikea kysellä sieltä.

Kymykseni kuitenkin koskee juuri tätä jälkitarkastusta, mitä siinä tehdään/katsotaan yms?
Onko muita joilla on otettu lapsivesinäyte ja jotka ovat sitten saaneet pyynnön ja menneen tuohon kyseiseen jälkitarkastukseen?

Minua tämä koko juttu piinaa ihan täysillä, sillä vaikka lapsivesinäyte oli täysin ok, niin onko mahdollista että siellä jälkitarkastuksessa/rakenneultrassa paljastuu jotain kauheuksia?

Mulla on tuttu,jolla kans turvotusta tuo 3:sen milliä.Punktio kans OK,mut sit ultralla tutkittiin sydäntä.
Mitään sen kummempaa ei löytynyt vaikka useesti kävikin.Nyt lapsen synnyttyä joku hällä on.Sydämessä jotain ahtaumia(siis suonissa) ja eka pallolaajennus tehty.Lapsi n.6kk.
Myös ulkonäöstä ovat sanoneet et jokin on mut tarkkaan joutuvat tutkimaan...ei kait vieläkään saatu selvyyttä.Munuaisessa oli myös jotain...

Taitaa olla yleensä merkki jonkinlaisesta sydänviasta.Suosittelen menemään,jotta saavat ultrata ja kattella.Jos jotain suurempaa niin tiedetään jo etukäteen varautua parhaaseen mahdollisen hoitoon.

Voimia ja onnea raskauteen joka tapauksessa :hug:

Yhteistyössä