Lapsivettä todella runsaasti loppuraskaudessa, mitä se tarkoittaa vai tarkoittaako mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jännittää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jännittää"

Vieras
Laskettuun aikaan pari päivää, kävin tarkastuksessa ja todettiin että lapsivettä on todella runsaasti, afi arvo oli jotain 34. Aikaisemmin ei ole ollut liikaa lapsivettä, ei edes pari viikkoa sitten... Voiko tuo runsas lapsivesi kertoa esim. kehitysvammaisuudesta? (Jostain niin luin.)Lapsi näyttänyt 4D:ssä normaalilta kasvoistaan, niskaturvotusta ei ollut kuin 1mm, sydämessä ollut tosin kalkkikertymä mutta lääkärit ei ole kertaakaan sanoneet, että olisi jotain vammaisuuteen viittaavaa... minulla on myös rd, mutta sokeriarvot olleet kuitenkin normaaleja aina. Tiedän, että ainakin rd voi olla (osa)syy mutta nyt vähän pelottaa tuo kehitysvamman mahdollisuus vai onko sellaista? Kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta?

Toivottavasti sinua lohduttaa,että myös minulla oli kauheasti lapsivettä ja sen ison ammeen keskellä oli pieni poika 2,8 kg. Oli istukasta menny vikoil viikoilla tukkoon joku juttu. Lapsi on täysin terve ja täysin normaali. Tsemppiä sinulle tosi paljon,usko pois vauvasi syntyy täydellisenä :) *haleja*

Mulla kans parin päivän päästä laskettua aika ja afi on nyt 32. Edellisessä raskaudessa oli kans liikaa lapsivettä, mutta ihan terve lapsi sieltä syntyi. Luultavammin sulla johtuu tuosta raskausdiabeteksestä. Tosin 50% jää kuulemma selvittämättä, että mistä se johtuu. Hyvin se menee. :)

Yhteistyössä