Laskettelu

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
Minävaan
Nii eiköhän ne kokeneet laskijat juuri sitä meinaa että silloin ottaa rauhallisesti ja pysyy niissä helpoimmissa rinteissä sen normaalin menon sijaan.
kaikille varmoille laskijoille haluaisin kommentoida..
itsekin olen laskenut reilut 20 vuotta ja asunutkin pari talvea alpeilla. uskoisin olevani hyvin kokenut laskija ja sekä omasta kokemuksestani että paljon näkemäni pohjalta voin kertoa, että vakavimmat onnettomuudet sattuvat nimen omaan kokeneille laskijoille. kokemattomille toki sattuu varmasti paljon ja pientä, mutta siinä vaiheessa kun kokenut laskija teloo itsensä, on vahinko aivan toista luokkaa kuin aloittelevan sunnuntailaskijan.
Takana kolme raajamurtumaa (kaikki vaatineet leikkauksen) sekä jokunen kunnon aivotärähdys. Ihan itse aiheutettuja eikä suinkaan kokemattomuudesta johtuvia, päin vastoin. Kun luottaa liikaa omiin kykyihin niin ottaa ihan toisenlaisia riskejä kuin aloittelija. Siksi en mene tänä talvena vauva masussa mäkeen.

sama se mulle on menettekö testailemaan sikiön kestävyyttä rinteeseen. on vaan aika itsekästä ajattelua mielestäni, ettei yhtä kautta malta olla aloillaan vaan vaarantaa vauvan hengen.
mutta kukin tyylillään ja toivotaan ettei kenenkään tarvitse täällä itkeä mäessä aiheutettua keskenmenoaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä