Lasketusta ajasta kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vinja

Aktiivinen jäsen
09.07.2004
2 381
0
36
Mä rupesin tänään oikeen tosissani miettimään tota mun laskettua aikaa. Eli menkoista laskettuna oon kaikilla laskureilla saanu 25.2. No, kun kävin alkuraskauden ultrassa niin se kaiken sähellyksen jälkeen (eka katto et la ois maaliskuussa) se katto kiekosta ja laski päässään et se on 28.2. Enkä tosiaan tiedä mistä se ton päivän repäs, vähän neuvolassakin ihmetteli tota päivää.

Okei, mut eikös laskettu aika oo sillon kun on 40+0? Koska nyt toi mun laskettu aika on sitten 40+4 päivänä. Eli eikös mulla sitten pitäs joko laskettu aika olla eri, tai sitten noi viikot?

Ja jotta nyt olis oikeen sekavaa niin 12+1 olin nt-ultrassa ja sikiön koko vastas 12+4, eli eikös se sopis tohon 25.2?

Kiitos jos joku osaa mulle jotain tähän vastata!

Mitä neuvolakorttiin on merkattu la:ksi? Se on se päivä.

Ja mitä tohon nt-ultraan tulee, niin jos sitä la:ta ei lähetty muuttaan, niin olit silloin 12+1 (jos tää 12+1 oli menkoista laskettuna).

Aika sekava juu :laugh:

just sen takia rupesinki ihmettelee tota. Sillon neuvolassakin ihmetteli tota la:ta, mut sano et laitetaa viikot kiekon mukaan.

Ei paljo rakenneultrassa kysellä kun täällä ei sellasta ole |O

Ei sillä muuten varmaan paljon merkitystä ole, mut mulla on epäilys mahdollisesta suunnitellusta sektiosta ni vaikuttaako siihen sitten. Jos 28 ois la ja sen mukaan katotaan suunniteltu sektio ni ettei sitten ehtiski synnytys alkaa :/

No, täytyy ens neuvolassa tosta kysästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Niin ja vikat menkat on alkanu 21.5.

Sillon sulla on tänään 12+3 ja la on 25.2.2008! =) Näin sanoo Tekay:n raskauskiekko =)

Mutta ei sillä muutaman päivän-viikonkaan heitolla ole väliä oli sektio tai ei. Vauva voi päättää syntyä jo vaikka rv 35...tai ennen... =)

Mut eihän se ole mitenkään epätavallista, että ultrassa muutetaan laskettua aikaa sen mukaan, mitä sikiön koko vastaa. Toisaalta olen ymmärtänyt, etteivät ihan parin päivän heitosta lähde muuttelemaan. Anyway, se mitä neuvolakorttiin on kirjattu, on virallinen laskettu aika ja sillä sipuli. Mut ei sillä muutaman päivän heitolla ole mitään merkitystä sen suunnitellun sektion suhteen, eihän sitä syntymäaikaa voi koskaan tietää tarkalleen, lasketusta ajasta 2 viikkoa suuntaan tai toiseen on ihan normi heitto, ja voihan se enempikin heittää, kuka tietää.

Vastaan, vaikken ole täysin varma, ymmärsinkö viestin tarkoituksen....

Eli laskettu aika nyt voi muuttua ultrassa vaikka pari viikkoa suuntaan tai toiseen, eihän sitä tarkkaan aina tiedä, milloin ovis on ollu missäkin kierrossa, vaikka kuinka menkat ois ollu sillon ja sillon. Itselläni esikoisen la siirtyi tasan viikon eteenpäin ja toinen viisi päivää eteenpäin. Kierto heittelee kaikella tavalla aina, eli siihen ei paljoa voi luottaa.....ennemmin luotan noihin ultrissa saatuihin aikoihin ja jos heitto tosiaan ultran ja kiekon välillä vain päivä tai pari, niin harvassa neuvolassa laskettua aikaa ruvetaan muuttamaan sen tähden.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Niin ja vikat menkat on alkanu 21.5.

Sillon sulla on tänään 12+3 ja la on 25.2.2008! =) Näin sanoo Tekay:n raskauskiekko =)

No, viikot täsmää mutta toi la ei. Eli missään vaiheessa laskettua aikaa ei ole muutettu ja jos olisi muutettu niin silloinhan noi rv:kin ois muutettu...

On muuten kauheen vaikee selittää mitä ajaa takaa :whistle:

Eli mulla on nyt 12+3 ja la 28.2.2008.

Semmonen tuli mieleen, että ainakaan meillä päin ei muuteta laskettua-aikaa ellei ultrassa havaita 5 päivän tai enemmän eroa menkoista laskettuun aikaan. Eli kun sulla heittoa oli vaan kolme päivää niin ei täällä ainakaan olis muuttunut la miksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vattihattu:
Vastaan, vaikken ole täysin varma, ymmärsinkö viestin tarkoituksen....

Eli laskettu aika nyt voi muuttua ultrassa vaikka pari viikkoa suuntaan tai toiseen, eihän sitä tarkkaan aina tiedä, milloin ovis on ollu missäkin kierrossa, vaikka kuinka menkat ois ollu sillon ja sillon. Itselläni esikoisen la siirtyi tasan viikon eteenpäin ja toinen viisi päivää eteenpäin. Kierto heittelee kaikella tavalla aina, eli siihen ei paljoa voi luottaa.....ennemmin luotan noihin ultrissa saatuihin aikoihin ja jos heitto tosiaan ultran ja kiekon välillä vain päivä tai pari, niin harvassa neuvolassa laskettua aikaa ruvetaan muuttamaan sen tähden.

Mun pointti olikin se kun se la ja rv:t ei täsmää. Ja tosiaan ei sillä ole mitään merkitystä kun kyse kuitenkin muutamasta päivästä mutta kuhan rupesin asiaa pohtimaan...

Paljon sulla oli kierron pituus? Sehän ainakin muuttaa laskettua aikaa, jos siis kierron pituus ei oo se 28 päivää.

En tiiä auttoko tääkään yhtään, tai tajusinko ees koko homaa.. :ashamed: Tuli vaan mieleen..

Hihi Vinjan pähkäilyt kuulostaa aivan omiltani.

Alkuraskaudesta laskin tarkasti oman la:n olevan syyskuun 22 päivä, mutta neuvolantäti merkkasi päiväksi 20.9, joka ei täsmää minkään kierron ja kurvin mukaan, vaikka onkin vain 2n päivän heitto. Jo ensimmäisessä ultrassa meidän Papu osoitteli olevansa ikäistään isompi (lähes viikon), mutta päivää ei muutettu. Nyt on koko raskaus mentykin sen 20.9 mukaan ja oikeastaan se ei ole haitannut, sillä päivä tai parin muutokset ei onneksi vaikuta kuitenkaan lopputulokseen. Nopeesti sitä alkaa jo tottua ittekkin siihen kortin päivään :) . Loppupeleissähän hyvin harva vauva tulee ulos laskettunapäivänä.

Jos mulla tänään on 12+4 niin silloin ois la 25.2

jos mulla tänään ois 12+1 niin silloin ois la 28.2

Mutta mulla on tänään 12+4 ja la on 28.2. Eli noiden sekotus. Näin siis sanoo kiekot. Ja jotta asia menee vielä monimutkaisemmaksi jatkan että ton uusimman ultran mukaan (siis mitä sikiön koko vastas) mulla oliskin nyt jo 13+0 ja la 22.2. Eli loppupelissä siinä oliskin jo melkein viikon ero! Mutta samahan se tosiaan on mitä tossa kortissa on, syntyy sillon kun syntyy.

Mutta ilmeisesti mulla on vaikeuksia kirjottaa tekstiä niin että muut ymmärtää :D No, onneksi kyse ei ole mistään vakavasta asiasta vaan ihan omista pohdinnoistani! =)

Yhteistyössä