laskeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammis06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammis06

Jäsen
15.07.2006
50
0
6
odotan toista lasta ja nyt viikkoja 38+4 ja sf-mitta laskenut viime neuvolakäynniltä 2cm. meinaako laskeutumista? Kivut oli kyllä eilen illalla kiitettäviä ja kun nousin seisomaan niin tuntui kamala paineen tunne alaalla.
supistuksia tuli myös parin tunnin ajan.
esikoisesta ei moista tuntunut.
Te joilla laskeutuminen tapahtunut näillä viikoilla niin onko ollut lähtö nopeastikin?
neuvolassa veikkasivat tänään että ei kauaa menisi enään.
esikoinen syntyi rv 39+3

thanks. =)

VOi olla laskeutumista, ja tod näk onkin jos mittaaja on sama. Mulla laskeutui jo 35. viikon tietämissä toinen ja kolmas; toinen syntyi rvk 41+3 ja kolmas sektoitiin perätilan vuoksi laskettuna päivänä suunnilleen. Mutta ei välttämättä meinaa pikaista lähtöä.

Kyllähän tuo mitan pieneneminen yleensä meinaa laskeutumista.

Mulla on aina laskeutunut noin kuukautta ennen kuin on syntynyt. Toisillahan laskeutuu vasta kun synnytys jo käynnissä joten laskeutumisesta ei oikein voi päätellä onko synnytys lähellä.

Mulla vauva oli laskeutunut ainakin viimeistään rv 34+0 kun kävin lääkärissä jossa ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Nyt rv 37+0 vastaava lääkärikäynti ja vauva oli kiinnittynyt. SF mitta sitä vastoin ei ole koskaan laskenut neuvolan mittausten mukaan vaan jatkaa tasaista kasvua ala- ja keskikäyrän välissä. Taas oli viikossa kasvanut 1cm.

Nyt viikkoja on 37+3, kohdunsuu on auki sormelle ja kaulaa jäljellä 1,5cm (pehmeä). Lähtö voi siis tulla milloin vaan. Olen ensisynnyttäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Kyllähän tuo mitan pieneneminen yleensä meinaa laskeutumista.

Mulla on aina laskeutunut noin kuukautta ennen kuin on syntynyt. Toisillahan laskeutuu vasta kun synnytys jo käynnissä joten laskeutumisesta ei oikein voi päätellä onko synnytys lähellä.

No hyvä, että kirjoitit tuon loppuosan :D Mulla on viikot 37+2 eikä tietoakaan vielä laskeutumisesta. Ei myöskään (tietääkseni) ennakoivia supistuksiakaan vielä. Mutta, voihan tässä vielä kuukausikin mennä ja on silti vielä ihan normaalin rajoissa viikot... Kovasti vaan jo odottelen tulokasta.
:heart: