Läskit syyllisiä ilmastonmuutokseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheGlobe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheGlobe

Vieras
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200805167663857_ul.shtml

"Brittitutkijoiden mukaan ylipainoisten vatsojen täyttäminen kurjistaa kolmatta maailmaa."
"Tutkijoiden mukaan ylipainoiset käyttävät päivässä 18 prosenttia enemmän kaloreita kuin ihmiset keskimäärin, mikä lisää ruoan kysyntää. Ruoantuotannon lisäämiseksi on maanviljelyssä käytettävä enemmän polttoainetta, mikä kiihdyttää kasvihuonekaasupäästöjä. Lisäksi se johtaa polttoaineen hinnan nousuun, joka vaikuttaa ruoan hintaan, ja nostaa sen liian korkeaksi kehitysmaiden asukkaille.

Tutkijat muistuttavat, että ylipainoiset käyttävät enemmän ajoneuvoja, mikä myös lisää polttoaineiden hintaa."
:/

Oikeesti ainakin lihansyönti todellakin on yksi iso ongelmatekijä ruoan riittävyydessä ja luonnon kuormituksessa.

Ja mitä tuohon otsikkoon tulee, me ollaan kaikki syyllisiä ilmastonmuutokseen. Siksi pitäiskin tehdä jotain!

Mutku mä oon kasvissyöjä... Eli siis mä oon pullukka, mutta lihantuotannon päästöt ja muut haitat ei sit ole mun syytäni. Periaatteessa mun ruokailu saastuttaa vähemmän kuin monen laiheliinin! :D

Mun energian kulutus on suuri, vaikka olenkin normaalipainoinen. Mutta syytön minä geeneihini olen. Toisaalta yritän syödä koko ajan enemmän lähiruokaa ja sellaista jonka ympäristökuormitus on mahdollisimman pieni. Vähemmän lihaa ja enemmän kasviperäistä ruokaa joka on läheltä ja/tai ei tarvitse kasvattaa kasvihuoneessa. Sekä tietenkin vähän käsiteltyä, jokainen käsittelykerta lisää kuljetuksia yms.

Täydellinen peesaus tähän. Lihavat (esim BMI yli 30) läskileirille, ja jos geeneistä on kiinni (niin kuin 99% ihmisistä väittää) niin sitten vain lisääntymiskielto tällaisten invalidien geenien kantajille. Jotain kuria ja järjestystä tänne tarvitaan että lapsenlapsillammekin olisi mahdollisuus elää.

Alkuperäinen kirjoittaja Smartass the Grey:
Mutku mä oon kasvissyöjä... Eli siis mä oon pullukka, mutta lihantuotannon päästöt ja muut haitat ei sit ole mun syytäni. Periaatteessa mun ruokailu saastuttaa vähemmän kuin monen laiheliinin! :D

Se on ihan totta. :D

Yhteistyössä