Lässytys ja sättiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heluna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heluna

Vieras
Mikä siinä on, että naiset, jotka ovat raskaana muuttuvat aivan täysin? Tarkoitan, että alkaa lässytys ja masuasukki-nimittelyt. Ei voida ymmärtää enää mitään järkevää (mm. se, että korviin ei todellakaan kannata laittaa reikiä ampumalla, vaan lävistämällä). Naiset sättivät toisiaan ja katsovat pitkään miten kukakin toimii raskaana ollessaan (ei saa käydä baareissa, vaikka onkin täysin selvinpäin tottakai). Keskustelut liittyvät aina lapseen, muuta ei mielessä olekaan, ei ole muuta elämää, säälittävää. Pitäkäähän järki päässä, vaikka raskaana olettekin. Tietysti ymmärrän tapaukset, jotka ovat teinejä itsekin ja tekevät lapsia (järkevää?), he kun eivät ole vielä kasvaneet, mutta älkää te aikuiset ihmiset alentuko samaan lässytykseen.

Anteeksi, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Alkuperäinen kirjoittaja heluna:
Tänään, 18:29
äitipeikko:

Ja sitähän mä en sanonut, ekä tarkoittanut!

no mä olen elämäni aikana monta raskaana olevaa tuntenut ja harva niistä on kovinkaan paljoa muuttunut raskauden aikana. tietynlainen pehmeneminen taitaa kuuluakin asiaan.

ootko ite ollut raskaana? kyselee hän uteliaana.

Kyllä mulle ainakin äidiksi tuleminen oli niin iso, ihmeellinen ja onnellinen asia, että hetken aikaa meni elo niin ettei juuri muuta maailmaan mahtunut. Tietysti työ- ja muut pakolliset asiat hoidin, mutta muuten asian sulatteleminen vaati paljon aikaa ja energiaa. Samanlainen ilmiö tuo on kuin se, kun ihminen rakastuu.

Vaan nyt, kun poika lähentelee 1,5 vuotta, niin jo mahtuu maailmaan muutakin, on itse asiassa mahtunut hyvän aikaa jo. On totta, että raskaana oleva nainen ei ehkä ole ihan fiksuimmillaan ;), mutta väliaikaistahan se on. Hälyttävää on se, jos tuo "lässytysvaihe" jää päälle - tai jos sitä ei tule ollenkaan.

No ehkäpä jotkut ihmiset ovat sitten vaan lässyttäjiä aina. Mutta täällä tätä palstaa lukiessa vaan huomaa kuinka osa porukkaa on aivan tajuttoman vajaita, ei järkeä päässä yhtään. Ehkäpä neuvolasta kannattaa kysyä esim. jos alapäästä vuotaa vettä paljon, että olisiko se lapsivettä, ei sitä tänne palstalle kannata tulla kyselemään. Tälläisissä asioissa ihmiset ovat järkensä menettäneet, tai sitten eivät ole sitä ikinä omistaneetkaan. Olkaahan aikuisia ja käyttäytykää myös sen mukaan. Ja edelleenklään, en tarkoita tätä tekstiä kaikille...

Mä en moralisoi toisten äitien tekemisiä, saavat tehdä mitä lystäävät, mä teen niinkuin itse parhaaksi katson. Kaikki eläköön niinkuin haluavat. Itse en vain jaksa olla järkeni menettänyt. Osaan elää elämää normaalisti, vaikka raskaana olenkin ja käyn siis myös baarissa jos haluan (ja selvinpäin siis olen tietenkin) enkä ole silittelemässä vatsaani kaiken aikaa huomiota kerätäkseni.

Alkuperäinen kirjoittaja heluna:
Mä en moralisoi toisten äitien tekemisiä, saavat tehdä mitä lystäävät, mä teen niinkuin itse parhaaksi katson. Kaikki eläköön niinkuin haluavat. Itse en vain jaksa olla järkeni menettänyt. Osaan elää elämää normaalisti, vaikka raskaana olenkin ja käyn siis myös baarissa jos haluan (ja selvinpäin siis olen tietenkin) enkä ole silittelemässä vatsaani kaiken aikaa huomiota kerätäkseni.

Ei muuten pidä paikkaansa. Kovastihan sä oot muita neuvomassa.

Mä vaan vierailen aina, mutta voi että näitä joitakin ketjuja. Harvoin tosin näin nopsasti on mennyt ihan riitelyksi. Nukkumaan arvon äidit, eikös joo. Huomenna on jo parempi mieli.

Yhteistyössä