Lastani ei kutsuta synttäreille :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämä on..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämä on..

Vieras
Hän ei saa koskaan kutsuja luokkakavereiden synttäreille. Hän on hiljainen ja rauhallinen. Tuntuu vaan välillä hiukan pahalta hänen puolestaan, kun hän kertoo, että taas sillä ja sillä oli synttärit ja hän oli ainoa joka ei saanut taaskaan kutsua.

Siksi pyydänkin lapsiani jakamaan kutsut kaikille luokkakavereilleen (siis poika pojille) jottei kellekään tule paha mieli. Kaikki eivät kuitenkaan pääse tulemaan niin ei tule liikaa porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on..;23347895:
Hän ei saa koskaan kutsuja luokkakavereiden synttäreille. Hän on hiljainen ja rauhallinen. Tuntuu vaan välillä hiukan pahalta hänen puolestaan, kun hän kertoo, että taas sillä ja sillä oli synttärit ja hän oli ainoa joka ei saanut taaskaan kutsua.

Tuntuu kauheelta sellanen syrjintä..Kuis teillä juhlitteko lasten synttäreitä kutsumalla kavereita? Sitä vain että jos te ette juhli, niin ehkä muut ajattelee sitten kutsuvansa kans vain heitä jonka synttäreillä on itse ollu..

meillä sama. ollut pojan kanssa aina, hänestä ei vaan tykätä.
tuo on kyllä tosi kurjaa, enkä ole itse keksinyt siihen mitään apua. kun pidimme omia synttäreitä, ei juuri kukaan tullut. kiva juhlia, kun 1 kutsutuista vaivautui paikalle...eikä kukaan edes ilmoittanut..

Niin kannattaa puhua opettajalle että vois auttaa saamaan kavereita. Mun tytöllä oli nimittäis sama tilanne eskarissa ja ekan luokan alussa. Eskarissa puhuin tästä että kun tyttö puhuu kotona kun kukaan ei leiki hänen kanssaan niin hoitajat vain sanoivat että ovat luulleet että tyttö haluaa olla yksin, eivätkä sitten tehneet mitään. Mutta koulussa opettaja vähän ohjaili muita tyttöjä leikkimään tyttäreni kanssa ja ei kauaakaan niin alkoi tulla kavereita.:)

Kiitos vastauksista.
Kutsuimme luokkakaverit synttäreille, mutta vain yksi tuli.
Ei toisia voi "pakottaa" olemaan lapseni kanssa, joten en ole osannut puuttunut asiaan mitenkään. Toivottavasti tilanne korjaantuu ajan kanssa.

Niin kannattaa puhua opettajalle että vois auttaa saamaan kavereita. Mun tytöllä oli nimittäis sama tilanne eskarissa ja ekan luokan alussa. Eskarissa puhuin tästä että kun tyttö puhuu kotona kun kukaan ei leiki hänen kanssaan niin hoitajat vain sanoivat että ovat luulleet että tyttö haluaa olla yksin, eivätkä sitten tehneet mitään. Mutta koulussa opettaja vähän ohjaili muita tyttöjä leikkimään tyttäreni kanssa ja ei kauaakaan niin alkoi tulla kavereita.:)

Tässä hyvä neuvo. Opettaja pystyy varmasti auttamaan.

Minkä ikäinen lapsesi on?

Yhteistyössä