Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meillä tuo 3v (tasan) on erilainen. Koheltaja, menee minne vain ajattelematta, jonkinlainen tapaturma-altis tapaus. Tänäänkin juoksi jäistä rinnettä vauhdilla alas, vaikka kielsin. Sitten kaatui selälleen ja takaraivo maahan. Ehkä jossain vaiheessa oppii, ettei pidä juosta siinä mutta mitä kaikkea ehtii sitä ennen tapahtua...![]()
Ai siis kaikkien muiden mielestä on ok, että lapset satuttavat itsensä, kaatuilevat jne. eikä asialle tarvitse tehdä mitään? En minä ainakaan ole tottunut siihen, että mennään jäiseen mäkee leikkimään ja kaatuilemaan sillä uhalla että jotain sattuu. Ja mielestäni tuo pitäisi aidata tms. ettei sinne mennä.
toki pari hoitajaa on tuolla rinteessäkin mutta lapsiakin lähemmäs sata.
Miten jyrkästä rinteestä on kyse? Jos se on päiväkodin pihassa, niin voit olla aivan varma että sen ovat käyneet tarkastamassa muutkin kuin päiväkodin tädit. Suomessa ei uskalleta riskeerata yhtään mitään, mikä on viranomaisten ylläpitämää ja kustantamaa.
Jos sinua arveluttaa rinteen turvallisuus kannattaisi isommalla volyymilla ottaa yhteyttä kotikuntasi päiväkodeista vastaaviin virkamiehiin. Kuvaa rinne ja lähetä kuva heille saadaksesi puheisiisi lisäpainoa. Ei auta, että vaahtoat pk:n henkilökunnalle. Eivät he siitä päätä, mihin päiväkoti on rakennettu. Voit vaikka aikasi kuluksi ryhtyä taistelemaan pk:n lopettamisesta, koska onhan se rinne kesälläkin vaarallinen lasten kuitenkin juostessa siinä.
Viime kädessä voit ottaa yhteyttä SOsiaali- ja terveysministeriöön, joten olisihan se komeaa kun sieltä tulisi kanssasi virkamiesdelegaatio taivastelemaan rinnettä.Voisit vaikuttaa koko yhteiskunnassamme rinteiden hävittämiseen päiväkotien läheisyydestä.
provo. Ei yleensä päiväkodeissa ole tuollaisia pihoja vaan "eu-normitettuja" steriilejä, juurikin päiväkodin vastuuasioiden takia. Kerro mikä päiväkoti, en usko muuten vaan tämä on provo, joita joku tehtailee ammatikseen.
Tosin minua ei häiritsisi ollenkaan jos omani olisivat siellä kaatuilemassa, ei siinä kukaan kärsi kuin lapsi itse jos kaatuu ja siinähän oppii.
Muutenkaan en usko päiväkodin henkiilökunnan väittävän tuollaista riekkumisesta että olisi pakollista. Ei muissa euroopan maissa riekuta ulkona ollenkana, ei esim. japanissa jne ja ihan yhtä terveistä heistä tulee. arkiliikuntaa ja kotitöitä ja terveempia ovat kuin suomalaiset.
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29429432:Osta sellaiset liukuesteet kenkiin, kuten mummoillakin usein onEivät monta euroa maksa.
On se hyvä, että lapseni on saanut kaatuilla ja liikkua. 3-vuotiaana oppi jo ilman appareitakin ajamaan ja
Luistelee sekä hiihtä ja laskettelee. Näitä jo 2-vuotiaana.
Pitää varmaan kieltää pulkkamäkiki sekä kävely.
Itse olen ekan kerran murtanut käteni 7-vuotiaana ja nilkan nivelsiteet ala-aste aikoina n. 7 kertaa. Jäämäessä, keinusta, puusta jne.. Ihan Helsingin lähiössä asuttiin.
Myöhemmin jalat, selkä ja kädet leikattu urheilujen vuoksi.
Älkää missään nimessä antako lastenne liikkua, saammehan näin lisää liikalihavuudesta kärsiviä masentuneita lapsia.