lasten huoltajuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiuti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiuti

Vieras
Me siis erosimme siihen kun lapsien isä kävi minuun kiinni lasten nähden. Miehestä ei siis mitää ongelmaa ollut, "vähän piteli kiinni" ja korotti ääntä. Hah, huusi niin että lapset kuulivat sen kilometrin päähän ja tulivat katsomaan...

Nyt mies ei ole halukas näkemään vaivaa lasten tapaamisen suhteen, hän ei tule tänne (200km välimatkaa) ja lapset ei uuden naisen takia halua mennä sinne.

Tyttö, joka saanut kaiken aina isältään on alkanut itkeä joka ilta sitä että enkö voisi päästää häntä isälleen asumaan. (12v) . ja soittelee tästä isälleen joka sanoo vain että voi tulla, jos äiti päästää. HALOO!

Nyt soitin sossuun ja sieltä oltiin sitä mieltä että minun tulisi miettiä, josko tämä tyttö muuttasi sinne??!!
En todella tiedä miten suhtautua????? Isän kunnan sossu taas on sitä mieltä että isän tapaamisia pitäisi rajoittaa, koska hän ei ole niihin suostuvainen.... Siksi soitin oman kunnan sossuun ja tälläisen kohtelun sain....

Oletko kertonut väkivaltaisuudesta sossulle?

Muistan kun itse olin 12 vuotias, niin sain valita haluanko asua isän vai äidin luona. Väkivaltaisen isän vuoksi ei ollut pienintäkään epäselvyyttä, mihin päädyin.

Mieti tarkkaa ja niin varmasti teetkin.
Onko lapsen isällä ennen ollut väkivaltaisia piirteitä? jos on, niin voisiko hän käydä lapseesi käsiksi, siis tarkoitan kun lapsesi on tuossa iässä ja kohta melko rasittava teini, niin kestääkö isän hermo sitä.

Olen, olen. Mutta olen koittanut olla "hiljaa", jotta isä ei vie asiaa pidemmälle, koska sitten tiedän että isoimmat lapset "haluaa" mennä isälleen. Mutta olen ollut heidän kanssaan alusta asti, isä ei koskaan ikinä ole edes vaippaa vaihtanut!! Ja aina ollut vain riitaa siitä, kun hän ostaa vaikka kuun taivaalta jos lapset sitä pyytää! No, mammonahan se jo heidän ikäisillään on mielessä, ei se, kumpi on hyvä koti.
Ja isä on takonut heidän päähänsä että Hän ei ole käynyt käsiksi, että äiti sai raivarin ja hän piteli yms, muuta paskaa!

Mikäli isällä ei ole mitään muuttoa vastaan ja hän sosiaalitoimen puolesta on ihan hyväksi huoltajaksi on tytöllä ikää lainpuitteissa päättää itse asumisestaan kylläkin.

Kystäänpä nyt yhtä vakavaa asiaa. Miksi isommat lapst haluavat mennä asumaan isälleen ? Oletko pohtinut tätä ? Oletko itsekäs ja aivan rehellinen omassa näkemyksessäsi ? Mikä oli lähtökohta, kun ex-miehesi "kävi sinuun kiinni"- Oliko se yllättävä ja tilanne missä et lainkaan provosoinut häntä. En halua asettua kummankaan puolelle, mutta nämä kirjoitukset usein ovat hyvin itsekeskeisiä, eikä niissä haluta nähdä kokonaisuutta. Ehkä ne sossussa ajattelevat asioita vaähän laajemmin, myös lasten ja lasten isän kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kystäänpä nyt yhtä vakavaa asiaa. Miksi isommat lapst haluavat mennä asumaan isälleen ? Oletko pohtinut tätä ? Oletko itsekäs ja aivan rehellinen omassa näkemyksessäsi ? Mikä oli lähtökohta, kun ex-miehesi "kävi sinuun kiinni"- Oliko se yllättävä ja tilanne missä et lainkaan provosoinut häntä. En halua asettua kummankaan puolelle, mutta nämä kirjoitukset usein ovat hyvin itsekeskeisiä, eikä niissä haluta nähdä kokonaisuutta. Ehkä ne sossussa ajattelevat asioita vaähän laajemmin, myös lasten ja lasten isän kannalta.

Mulla tuli sama mieleen, vaikutat kun pelkäisit lasten haluavan isälleen. Lapset eivät halaja rahaa, vaikka me vanhemmat usein niin luullaan, ne haluaa rakkautta, turvaa ja aikuisia ympärilleen.. Olis aika katsastaa peiliin, ja katsoa tarkkaan..

No hohhoi!!!!!!! Kyllä mua loukkaa tollanen, minä joka pidän sylissä, hellin ja hoivaan. ja mies joka ei ole KOSKAAN pitänyt lastaan sylissä, muuta kuin pakosta.

Kyllä, ikävä kyllä lapset yli 10v tajuaa sen maallisen mammonen päälle ja sen takia haluaa isälleen. Ei nuorin, ei.

Mä oon näit muutaman tapauksen nähny, et on lapset muuttanu isälleen samaisista syistä. Eli ekaks asunu äidillä ja käynyt joka toinen viikonloppu isällä. Sit ovat halunneetkin isälle, koska siellä on niin kivaa. Eipä ole mennyt montaa kuukautta, kun kova hinku onkin ollut jo takaisin äidin luokse.

Ei ne lapset ymmärrä, että ei siellä isän luona se arki oo samanlaista, kun viikonloppu käynnit. Ja se kunn se "isän" arki alkaa, ni eipä ookkaan enään kivaa. Eli ymmärrän sua erittäin hyvin.

Anna muuttaa. Mä tei pari vuotta sitten sen ratkaisun, raskain mielin kyllä, mut ei menny ku 8kk, niin poika halus takaisin. ei ollukaan niin kivaa kuin oli luullut. Eikä ollut isällä enempää aikaa hänelle, vaikka näin oli kuvitellut.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Muistan kun itse olin 12 vuotias, niin sain valita haluanko asua isän vai äidin luona. Väkivaltaisen isän vuoksi ei ollut pienintäkään epäselvyyttä, mihin päädyin.

Missä se on väittänyt että se väkivaltainen on ollu?

Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Missä se on väittänyt että se väkivaltainen on ollu?

Me siis erosimme siihen kun lapsien isä kävi minuun kiinni lasten nähden. Miehestä ei siis mitää ongelmaa ollut, "vähän piteli kiinni" ja korotti ääntä. Hah, huusi niin että lapset kuulivat sen kilometrin päähän ja tulivat katsomaan...

Miten olis tossa ja toi on ihan alusta toi kopsaus siis

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No hohhoi!!!!!!! Kyllä mua loukkaa tollanen, minä joka pidän sylissä, hellin ja hoivaan. ja mies joka ei ole KOSKAAN pitänyt lastaan sylissä, muuta kuin pakosta.

Kyllä, ikävä kyllä lapset yli 10v tajuaa sen maallisen mammonen päälle ja sen takia haluaa isälleen. Ei nuorin, ei.

En kyllä usko enää sanaakaan. Ai että isä ei ole IKINÄ pitänyt lapsiaan sylissä kuin pakosta. Niin varmasti. Ja silti lapsi itkee iltaisin että haluaa muuttaa isälleen.

Ap; katso peiliin ja ole rehellinen itsellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos lapsi haluaa isälleen ja se myös isälle sopii niin mikähän tässä on ongelma?

äiti ymmärtää kokonaistilanteen paremmin kuin teini-ikäiset lapset...? ja voi kai kokeilla tuota mitä muutkin sano että lapsi menis isälle ja huomais pian ettei ehkä ollutkaan sitä mitä luulivat mutta turha vaiva jos tietää jo etukäteen, puhumattakaan siitä jos isän hermot menee vaikka lastenkin kanssa.

Voi luoja noita vastauksia! :) Siis hyvänen aika, laittaa lapsi vaihtamaan koulua ja "kokeilemaan" jos isänsä luona oiskin mukavaa, mutta kun isiltä loppuu rahat, tulee lapsi takasi, kun ei se ollukkaa kivaa: "kun en saanu uutta tietokonetta jne..."

Eihän se elämä mene níin!

Vanhemmilla tulis ollla yhteinen päämäärä, lapsi on siellä minne menikin ja piste.
Eikä toisen alkaa mukaan siihen kun lapsi itkee sitä, kun äidillä ei ole varaa uuteen puhelimeen ja kaikki on paskaa! Ja isi sanoo että no minä ostan kun tuut tänne... Voi luoja. Ja mun pitäs suostua? Hohhoi.

Ja onko oikein lasten kuunnella kun isi puhuu lapsilleen kuin aikuisille, äitillä on paljon, ihan liikaa miehiä, tiiättekö monta sillä on yötä ollukkaa, ainaki 10!!!! Tai, äitillä ei ole rahaa ikinä ostaa teille mitää, miltä teistä tuntuu kun muilla ihanat uudet sukset ja te menette äidin vanhoilla? nauraakahon kaverit..
yms
Ja todella kaikki totta. Mutta niin... voihan nuokin olla niitä kokemuksia mitä lapsi kaipaa, vai?

Jos huoltajuuskiistaa tulee, niin lastenvalvojat tulee kuvioihin mukaan. Luulis niissäkin olevan sen verran oppinutta porukkaa, että erottavat, jos lasta on manipuloitu.

12v kuunnellaan, mutta alle sen ikäiset, ikävä kyllä, joutuvat sopeutumaan siihen, mikä on vanhempien/oikeuden päätös.

Ikävä että sinuun on käyty kerran kiinni elämäsi aikana.

Mutta sellaisen tapauksen käyttäminen isää vastaan on epärehellistä jo, yrität maalata hänestä väkivaltaista naisen hakkaajaa ja kerrot että juuri sen takia erositte.

Tuskinpa....

Hänen näkemys ei välttämättä ole yhtään sen kauempana todellisuudesta kuin sinunkaan "piti kiinni kun sait raivarin".
Ärsyttää kun ruvetaan käyttämään hyväksi yhteiskunnan taipumusta asettua mukamas heikomman uhrin (naisen) puolelle.

Sillä aikaa kun sinä pitelit lapsia sylissä ja hoivasit niin mitä miehesi teki ? Kävikö töissä vai oliko työttömänä kotona.
Entäs tehdään niin että yrität välttää määrittelemästä muisten puolesta mitä on rakkaus lasta kohtaan. ?? how bout that ?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja onko oikein lasten kuunnella kun isi puhuu lapsilleen kuin aikuisille, äitillä on paljon, ihan liikaa miehiä, tiiättekö monta sillä on yötä ollukkaa, ainaki 10!!!! Tai, äitillä ei ole rahaa ikinä ostaa teille mitää, miltä teistä tuntuu kun muilla ihanat uudet sukset ja te menette äidin vanhoilla? nauraakahon kaverit..
yms
Ja todella kaikki totta. Mutta niin... voihan nuokin olla niitä kokemuksia mitä lapsi kaipaa, vai?

:o

Uusimmat

Yhteistyössä