Lasten hyvinvointi, vanhempien alkoholinkäyttö(apua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Taas kysyn tätä samaa. Miten voin puuttua, vanhempani juovat liikaa. Iltaisin (ei joka ilta) ja viikonloppuisin, päätyy sammumiseen. Nuoremmat sisarukseni asuvat kotona (11 v ylöspäin). Sukulaisteni kanssa olen puhunut asiasta, olisin valmis ottamaan heidät luokseni. Vanhempani laittavat vastaan. Vanhempani hoitavat työnsä hyvin ja muut asiat myöskin, kulissit kunnossa mutta kuningas alkoholi ongelmana. Onko minun pakko ottaa yhteyttä lastensuojeluun? En haluaisi, jos kuitenkin kävisi niin että lapset sijoitettaisiin aivan muualle. Sukulaisteni mielestä minun kannattaisi vain odottaa kesään, jolloin voisin ottaa lapset kesällä itselleni ja kysyä jos haluavat jäädä luokseni. Jokainen päivä vain on tuskaa itselleni odottaa.. Tätä on jatkunut jo pitkään, mutta nyt olen avannut suuni asiasta ja huomannut ettei tämä ole vain omaa mielikuvitustani.
Jos otan lastensuojeluun yhteyttä (tuttavani on töissä siellä) kysyäkseni neuvoa niin tekevätkö he kuitenkin asiasta virallista? Asumme vanhempieni kanssa eri paikkakunnilla.

yksi heistä on sanonut että haluaisi muuttaa luokseni. toisen kanssa en ole asiasta jutellut. vanhempani eivät myönnä alkoholiongelmaansa. Olen antanut varoituksen, tulee vain p*skasta naurua päälle. ap

Eikö lastensuojelu tee mitään? Ensimmäisenä pitäisi ottaa sinne yhteyttä ja pian sittenkin, että lasten elämällä olisi se edes jotain mahdollisuuksia päätyä jotenkin tasapainoiseen aikuisuuteen.

Lastensuojeluun yhteyttä. Ensisijainen sijoitus paikka sitä tarvitseville on lähiomaiset. Voi olla että lapset olisivat tutkimus ja arviointijaksolla muutaman viikon, mutta lopullinen sijoituspaikka tässä tapauksessa olisi sitten isosiskon luona. Soita sosiaalityöntekijälle ja puhu asiasta.

soitin tuttavalleni joka on lastensuojelussa töissä. Hän tulee huomenna virka-ajan ulkopuolella käymään. Toivon ettei tekisi vielä asiasta virallista, tarvitsen neuvoja ja tukea. ap

tilanne on jatkunut jo pitkään. Heräsin todellisuuteen, kun sisareni 11v on alkanut saamaan paniikkikohtauksia. Luulen, että vanhempieni alkoholikäytön takia, en tiedä. ap

täällä yk alkoholistien lapsi joinka sukulaiset ym vaan kateli läpi sormien, ei usaltaneet ethä ilmoitusta..jos ólis niin olisin paljolta säästyny.muistele millasta ol asua siellä ittse, tee se :hug: ja muista et vanhempas varmasti heittäytyy marttyyreiks,syyttää sua ym,mut se on viina joka puhuu.se saattaa herättää tai sitten ei, mutta ainakin sisarukses saa paremman alun?

Alkuperäinen kirjoittaja DuBbEl-MaMa:
täällä yk alkoholistien lapsi joinka sukulaiset ym vaan kateli läpi sormien, ei usaltaneet ethä ilmoitusta..jos ólis niin olisin paljolta säästyny.muistele millasta ol asua siellä ittse, tee se :hug: ja muista et vanhempas varmasti heittäytyy marttyyreiks,syyttää sua ym,mut se on viina joka puhuu.se saattaa herättää tai sitten ei, mutta ainakin sisarukses saa paremman alun?

Kiitos! terkuin ap

Yhteistyössä