V
vieras
Vieras
Taas kysyn tätä samaa. Miten voin puuttua, vanhempani juovat liikaa. Iltaisin (ei joka ilta) ja viikonloppuisin, päätyy sammumiseen. Nuoremmat sisarukseni asuvat kotona (11 v ylöspäin). Sukulaisteni kanssa olen puhunut asiasta, olisin valmis ottamaan heidät luokseni. Vanhempani laittavat vastaan. Vanhempani hoitavat työnsä hyvin ja muut asiat myöskin, kulissit kunnossa mutta kuningas alkoholi ongelmana. Onko minun pakko ottaa yhteyttä lastensuojeluun? En haluaisi, jos kuitenkin kävisi niin että lapset sijoitettaisiin aivan muualle. Sukulaisteni mielestä minun kannattaisi vain odottaa kesään, jolloin voisin ottaa lapset kesällä itselleni ja kysyä jos haluavat jäädä luokseni. Jokainen päivä vain on tuskaa itselleni odottaa.. Tätä on jatkunut jo pitkään, mutta nyt olen avannut suuni asiasta ja huomannut ettei tämä ole vain omaa mielikuvitustani.
Jos otan lastensuojeluun yhteyttä (tuttavani on töissä siellä) kysyäkseni neuvoa niin tekevätkö he kuitenkin asiasta virallista? Asumme vanhempieni kanssa eri paikkakunnilla.
Jos otan lastensuojeluun yhteyttä (tuttavani on töissä siellä) kysyäkseni neuvoa niin tekevätkö he kuitenkin asiasta virallista? Asumme vanhempieni kanssa eri paikkakunnilla.