Lasten kanssa ulkomaille lämpöiseen maahan,vinkkejä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "menossa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"menossa"

Vieras
Emme ole aijemmin olleet lasten kanssa ulkomailla mutta nyt olemme lähdössä Espanjaan. Meillä on oma pieni talo missä pieni uima-allas pihassa. Saadaan onneksi pitkälti tehdä mökillä itse ruuat.

Antakaas nyt vinkkejä millaiset kengät olisi parhaat?
Oletteko rokottaneet lapsenne,siis jotain ylimääräisiä rokotteita?Perusrokotteet löytyy.

Muitakin hyviä vinkkejä otetaan vastaan.Lapset reilu 3v ja 1v10kk

Meidän kaksivuotias on Pohjoismaiden lisäksi reissannut Espanjassa, Portugalissa, Itävallassa ja Thaimaassa ja ollaan otettu hänelle A-hepatiitti-rokotus sekä rotavirus. (Rota alkoi kuulumaan rokotusohjelmaan vasta 07/09 alkaen syntyneille, meidän neiti on kevättalvella syntynyt).

Jalkineina lapselle on ollut Crocsit rannalle, nahkaiset sandaalit ja Vansin kangastossut muihin paikkoihin.

Vinkkejä:

-lentokoneeseen mukaan evästä pienille, mä otin jopa suklaarusinoita vaikka muuten ei lapsi karkkia saakaan. Lennot ovat aina menneet hyvin.
-pienemmän kanssa kantoliina tai Manduca avuksi lentokentällä ja lentokoneessa
-uv-suojapaidat ja leveälieriset hatut ovat ehdottomat!

Tuota rokotetta mietin,oon aijemmin soittanut neuvolaan ja sieltä sanottiin ettei ole pakko ottaa.Voisiko joku infota mitä voi tulla jos sitä ei ota ja onko se joku elinikäinen sairaus???

Croksien sivuilla juurikin katselin kenkiä ja niitä mietin myös itse. Altaalla kun on laatta"lattia" niin onkohan kuinka liukkaat siinä jos vähän vettä laatalla....

Ei täällä mitään extra-rokotuksia tartte, joskin rokotusohjelmaan (ainakin meidän provinssissa) kuuluu B-hepatiitti ja meningokokki C. Rota meiltä puuttuu, mutta muuten on vissiin aika samanlainen ohjelma kuin Suomessa. MPR täällä laitetaan muuten vasta 6v., mikä on mun mielestä aika mielenkiintoista.

Parhaat kengät on jotkut sandaalit, joita saa helposti vekslattua jalkaan ja pois.

Ihan huppu vinkki,liukuestesukat,enpä itse tullut ajattelleeksi :) Saakohan mistään semmosia nilkkasukkia liukuesteillä? tai mikkä olis parhaat ja kevyet ettei sit tuu kauheen kuuma sukkasilla.

[QUOTE="menossa";23705971]Ihan huppu vinkki,liukuestesukat,enpä itse tullut ajattelleeksi :) Saakohan mistään semmosia nilkkasukkia liukuesteillä? tai mikkä olis parhaat ja kevyet ettei sit tuu kauheen kuuma sukkasilla.[/QUOTE]

Ihan Cittarista ostin aikoinaan noita nilkkasukkia, ne jalassa uitiin altaassa eli allaskäyttöön oli omansa ja huoneessa/huoneistossa kävelyyn omansa.

http://www.hattentatti.fi/product_info.php?cPath=35_38&products_id=657&osCsid=fqkdbnoq7qi3uk1f42h5bpmo91

entä uimatossut. tietty ne sukat on silleen käytännölliset, jos muutenkii tarvii. :)

Yhteistyössä