Lasten kaverisynttäreiden lahjasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paketoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paketoija

Vieras
Esikoinen alkaa olla siinä iässä, että tulee kutsuja kavereiden synttäreille. On vasta 4 vee. Lähinnä ne on tuttuja puistosta, samasta pihasta, kerhosta jne. ja usein kutsutaan myös äidit :) Tänäänkin vien poikani kaverinsa synttäreille.

Jotenkin tuntuu hurjalta ne summat, mitä monet vanhemmat laittaa kavereiden lahjoihin. Itse pidettiin ekaa kertaa pienimuotoiset synttärit kesällä, pyysin muutaman puistoäidin lapsineen kahville ja vielä mainitsin, että muistaa voi sitten ihan pienesti esim. jollain tarroilla, pikkuautolla tms. Olin ihan äimän käkenä, kun samasta paketista saattoi tulla vaate, sukkia ja lisäksi vielä joku lelu. Tuli melkein vaivaantunut olo itselle.

Itse olen yrittänyt toteuttaa kohtuuden ja pienen muistamisen periaatetta, tavaraa tähän maailmaan mahtuu muutenkin enkä halua, että lapset saa edes juhlapäivinä mitään ylenpalttista määrää. Usein kaverisynttäreille ompelen itse jotain, vaikka pehmolelun jostain hahmosta josta tiedän sankarin tykkäävän tai pikkukassin ja liitän siihen vaikka tarra-arkin. Tai sitten yritän keksiä jotain aktivoivaa vietävää, kuten askartelutarvikkeita tms.

Mikä yleisesti on mielestänne sopiva summa yleisesti kavereiden muistamiseen vaikka 5-12 -vuotiaille? Olenko tippunut kelkasta enkä älyä, että kymppi ei enää ole mitään... Vai onko tämä vaan tämän meidän puisto- ym. jengin tilanne?

Meilläpäin on aikas yleisenä linjana, että kympin yli ei mene. Mulla on 5- ja 6-vuotiaat tytöt, joten synttäreitä riittää. Onneksi täällä on tervejärkisiä vanhempia :).

Olen huomannut, että kaverisynttäreille tulee hyvinkin eri hintaisia lahjoja. Siis joitain ihan muutaman euron juttuja ja joitain varmaan kolmenkympin lahjojakin on joukossa. Itse olen pitänyt sitä linjaa,että yli 20 euron lahjoja ei osteta, ylensä lahjat 10-15 euroa.

5-12€, isommille menee noita kympin tienoilla olevia lahjoja.

Mutta jos siellä on niin aikuinen ja lapsi kylässä, niin silloin varmaan tuleekin kalliimpaa lahjaa. Täällä tuonikäisestä lähtien ollaan yksin siellä kaverisynttäreillä

Kiitos vastauksistanne!

Ilahduttavaa, että oma linjani tuntuu järkevältä muistakin. Toisaalta, itse en jaottele edes mielessäni ihmisiä sen mukaan minkä arvoisia lahjoja tuovat vai tuovatko mitään, joten ei tämä sen suurempi ongelma ole. Aion pitää pääni pystyssä, vaikka lapseni veisikin edullisempia lahjoja kuin muut :)

Joo, on poikani ollut itsekseenkin synttäreillä, mutta puistoporukassa on tapana kutsua sekä äidit että lapset usein päiväsaikaan synttärikahville.

Yleensä en 10 euroa enempää laita ja usein on halvempikin. Joskus saattaa olla oikeasti kalliimpi kuin tuo 10 eur, jos olen jostain tarjouksesta aikaisemmin jemmaan ostanut. Synttärikutsuja tulee molemmille lapsille niin valtavasti, että ei voisi kuvitella enempää laittavansa.

Mun mielestä muuten tytöille on helppo löytää vitosella jotain kivaa lahjaa, kun erilaisia barbeja ja ponejakin saa jopa alle sen. Mutta pojille on vaikeampi ostaa alle kympin hintaista lahjaa. Jotain legopaketteja on siinä 8-10e ja niitä olen ostanut. Se 8e on minusta jo paljon sekin kaverilahjaan.

Mitä merkitystä sillä on, jos joku antaa kalliimman lahjan? Se ei tarkoita että itse pitää antaa vastaava lahja toiselle vaan sitä että joku halusi antaa isomman lahjan.

mä vastustan syvästi näitä ajatuksia että "saa olla vaan viiden euron lahja". Jos haluaa antaa kunnon kirjan ja se maksaa 15-20euroa, niin miksi se on nyt niin kamalaa?

Itse olellaan aina ostettu alennuslaarista kaverilahjat joiden arvo siellä alennuksessa on sen 12-15e
Jos jonkun mielestä se on kallista niin ei voi minkään.
Mielummin minä lapsen kaverille ostan jotakin järkevää kuin 2 karkkipussia tai joku 1e jojo

Just kävin ostamassa lahjan kaverisynttäreille vietäväksi ja kortin ja lahjakassin kanssa maksoi 12e, ton kalliimpia en osta, kaverisynttäreitä kun tuppaa olemaan useammat kuukaudessa niin...

Ottakaa huomioon, että jos lapset on samaa sukupuolta, samanikäiset ja kokoiset niin omat "virheostokset" on helppo tunkea kaverisynttäreillä lahjaksi.

Esim. oma lapsi ei tykännytkään paidasta tai mummo halusi väkisin ostaa tosi ruman vaatteen, mistä tietää, ettei pue lapselleen edes väkisin... Tuli vaan mieleen, kun olisi tosi outoa ostaa VAATE kaverisynttäreille...

Yhteistyössä