Lasten kaverit ja ruokailu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä teette kun lapsella kavereita kylässä ja teillä alkaa ruokailu, pyydättekö kaveria odottamaan vai pyydättekö kaveria lähtemään kotiin? Siis jos kaveri on tullut vain lasten ulkona olon jälkeen käymään sisällä.

Näin minäkin ajattelin että voi odottaa jos haluaa, mutta kun kaveri tuli nenän eteen niin pyysin lähteen kotiin ja oltiin muutenkin lähössä kylään siitä. Ja kun en lasten kavereita niin hyvin tunne että mitä allergioita ja mitä vanhemmat tykkää jos minä alan ne ruokkiin. Eriasia jos on pyydetty kylään ihan kokopäiväksi touhuaan niin silloin ruoka kuuluu mukaan.

Tilanteen mukaan. Usein pyydän syömään. Jos on ollut jo pitkän aikaa tai on sen tyyppinen lapsi, ettei halua tuööa syömään, niin saatan hätistellä kotiinsa.

Kaverit odottaa. Näin minunkin lapsuudessa. Lähes joka päivä johonkin ruoka-aikaan oli kaveri meillä tai minä jonkun kaverin luona. Odoteltiin kaverin huoneessa ja sitten leikit jatku.

Kyllä nyt jokaisen kotona on ruokailut ja jos nälkä niin tottakai kotiin mennään syömään. Eri asia, jos sovittu vierailu, mutta meilläkin noita naapureiden lapsia ramppaa useita kertoja päivässä.

jos joku on tullut koulun jälkeen käymään ja on syönyt meillä jo välipalan, niin sanon, että se on hei hei nyt. eli kerron että me alamme syömään, sitten lapset tekeävt läksyt jne.

jos taas on vikonloppu, niin pyydän odottamaan, tai jos tiedän että kaverinkin syönnistä on kauan (ovat olleet kauan ulkona, ) niiin ehkä laitan kotiin.

Mua kyllä ihmetyttää, että miksei kaverille tarjota ruokaa!!
Mikä siinä on? Tuskin raha kuitenkaan. Voihan sitä pyytää lähtemään vaikka ruuan jälkeen, jos ei halua koko iltaa kaveria katsella. Kohteliaampaa olisi tarjota siis ruokaa. Niinhän kai tekisitte omienkin ystävienne kanssa!

Ja sitten ihmetellään, kun ei tiedetä nuorten kavereita, kun ei tiedetä, mitä nuoret tekevät ja mikseivät kerro mitään asioistaan ja mikseivät hengaa kotona kavereiden kanssa jne.. Huoh. Olisiko ihan niin, että käytöstavat koskevat jokaista ihmistä, myös lasten kavereita siis kohdellaan kuin ihmisiä.

[QUOTE="vieras";24658224]Mua kyllä ihmetyttää, että miksei kaverille tarjota ruokaa!!
Mikä siinä on? Tuskin raha kuitenkaan. Voihan sitä pyytää lähtemään vaikka ruuan jälkeen, jos ei halua koko iltaa kaveria katsella. Kohteliaampaa olisi tarjota siis ruokaa. Niinhän kai tekisitte omienkin ystävienne kanssa!

Ja sitten ihmetellään, kun ei tiedetä nuorten kavereita, kun ei tiedetä, mitä nuoret tekevät ja mikseivät kerro mitään asioistaan ja mikseivät hengaa kotona kavereiden kanssa jne.. Huoh. Olisiko ihan niin, että käytöstavat koskevat jokaista ihmistä, myös lasten kavereita siis kohdellaan kuin ihmisiä.[/QUOTE]

Ihan vaan siksi että en halua. Kyllä se mun kotihoidontuessa tuntuu jos joka päivä 2 ylimääräistä suuta ruokittavana. Ja joka päivä tosiaan lapsilla on kavereita naapurista kylässä. Ruuan jälkeen ovat tervetulleita kahvi/mehupöytään jossa saattaa olla pullaa tms

Ihan vaan siksi että en halua. Kyllä se mun kotihoidontuessa tuntuu jos joka päivä 2 ylimääräistä suuta ruokittavana. Ja joka päivä tosiaan lapsilla on kavereita naapurista kylässä. Ruuan jälkeen ovat tervetulleita kahvi/mehupöytään jossa saattaa olla pullaa tms

Jaaha. No selvä sitten. Eikö teidän lapset sitten käy kylässä myös koko ajan? Vuoroin vieraissa? Syökö ne lapset nyt sitten niin älyttömästi, jos eivät nyt kaikki 16 v poikia ole? Mutta ok, rahapula on ymmärrettävä syy. Arkiruokaa 2 annosta lisää ei kyllä paljoa ole, mutta kukin tyylillään. SIsäfilettä toki olisi kallista tarjota aina 2 ylimääräistä.

[QUOTE="vieras";24658330]Jaaha. No selvä sitten. Eikö teidän lapset sitten käy kylässä myös koko ajan? Vuoroin vieraissa? Syökö ne lapset nyt sitten niin älyttömästi, jos eivät nyt kaikki 16 v poikia ole? Mutta ok, rahapula on ymmärrettävä syy. Arkiruokaa 2 annosta lisää ei kyllä paljoa ole, mutta kukin tyylillään. SIsäfilettä toki olisi kallista tarjota aina 2 ylimääräistä.[/QUOTE]

Toki käyvät kylässä. Meillä lähdetään kavereille vatsat täynnä ruokailun jälkeen ettei tarvi syödä kylässä

[QUOTE="vieras";24658330] Eikö teidän lapset sitten käy kylässä myös koko ajan? Vuoroin vieraissa? .[/QUOTE]

Meillä on omalle lapselle ohje, ettei varsinaista ruokaa syödä kyläpaikassa ellei siitä erikseen sovita / ole sovittu.
Meillä on kotona ruoka, jota tullaan syömään sovittuun aikaan tai sit kun ilmoitetaan.
Välipalaa, keksiä,tms toki saa syödä ja niitä myös meillä tarjotaan kaverille.

Yhteistyössä