lasten kiertokirjeet

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
5v poikani sai sellaisen tänäpä postissa. Pitäisi lähettää karkkipussi yhdelle ja sitten se kirje kuudelle kaverille, pian sitten itse saisi 36 pussia karkkia!!
En ole koskaan ollut näiden kirjeiden erityinen ystävä ja munsta on kyllä pikkuisen aikaisin aloittaa 5v.. Johonkin tarrajuttuun olisin voinut harkita. Olenko nyt ihan epäreilu, jos jätän jatkamatta?

Jos jätät jatkamatta älä katkaise ketjua, vaan palauta kirje lähettäjälle. Hän saa sitten etsiä uuden 'uhrin'.
Minusta kenenkään ei tarvitse tuollaiseen suostua, mutta muille ketjua jatkaville olisi epäreilua vain katkaista ketju.

Mä aikoinaan heitin suoraan mulle tulleet ketjukirjeet paperiroskiin. Samoin tekstariketjut ja s-posti ketjukirjeet loppuu mun kohdalla ja saman aion ainakin pyrkiä opettamaan omille lapsilleni myös sen ettei niitä kannata jatkaa.

Noi ketjukirjeet on syvältä :whistle: Voisin mä jatkaakkin jos tietäisin muita jatkajia. Tosi kiva jos lapsi tietää tuosta kirjeestä ja joka päivä käy katsomassa toiveikkaana postilaatikkoa onko sinne tullut kirjeitä. Nimittäin näin kävi veljen pojalle, kun oli pieni. Äitinsä jatkoi sukka kiertokirjettä eikä yhtään kirjettä tullut :'( |O

Laitoimme tässä juuri ketjukirjeitä eteenpäin. Ja toivon että jos joku ei halua jatkaa niin ystävällisesti palauttaisi kirjeen, koska on kuitenkin meitä jotka haluavat jatkaa ja innostuneina odotamme postia. Kaksi karkkipussia on jo odottamassa karkkipäiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Noi ketjukirjeet on syvältä :whistle: Voisin mä jatkaakkin jos tietäisin muita jatkajia. Tosi kiva jos lapsi tietää tuosta kirjeestä ja joka päivä käy katsomassa toiveikkaana postilaatikkoa onko sinne tullut kirjeitä. Nimittäin näin kävi veljen pojalle, kun oli pieni. Äitinsä jatkoi sukka kiertokirjettä eikä yhtään kirjettä tullut :'( |O

Just tämän takia niitä ei kannattaisi kenenkään jatkaa. Jos kuitenkin jatkaa ja lapsi odottaa eikä mitään saa, niin itse varmaan kävisin ostamassa muutamat sukat ja postittaisin lapselleni enkä ikinä enää jatkaisi moista. Siksi en jatka sitä ensimmäistäkään ja toivon ettei kukaan muukaan äiti/isä sitä tekisi.

en jatka mitään ketjukirjeitä. Ilmoitan lähettäjälle sen ja eipä olekaan tullut enää vuosikausiin mitään.
joskus aikanaan jatkoin jotakin korttikirjeitä enkä koskaan lähellekään sitä määrää kortteja saanut mitä luvattiin.