Lasten + koiran kanssa liikkeelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AB
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AB

Vieras
Mitenkäs olette ratkaiseet koiraperheissä esim. koiran päivälenkki-/vauvan vaunulenkkiasian, jos pieniä lapsia on kaksi?

Yhden lapsen kanssa olen yhdistänyt vaunulenkin ja lapsen päiväunet sekä koiran ulkoilutuksen vallan sujuvasti, vaunut ja koira mukaan ja menoksi. Ensi keväänä syntyy toinen vauva, esikoinen on silloin kuukautta vaille 2v. Miten tällainen kössi ulkoilutetaan?

[QUOTE="miina";22037353]Tuplat?[/QUOTE]

Olisko ne vielä hyvät kaksivuotiaalle? Mietin, että miten äkkiä niistä kasvaa ulos. Fiksu tietysti ostaa ne käytettyinä, säästää siinäkin :)

Mä tykkään itse käydä kävelemässä, joten olisi kiva, jos isompikin voisi tulla rattailla tms, sillä ei se taapertaminen tosiaan kovin nopeata ole. Koiralle on vetovehkeet, eli valjaat ja kärryt, niitä voi käyttää joskus, mutta ne ovat pissatuksen kannalta hankalat tietysti koiralle itselleen.

Miten tuommoiset tuplat, onko niissä yhteinen selkänoja vai voiko toinen maata ja toinen istua?

No meillä tulee jouluna syntyvän vauvan ja esikon ikäeroksi 3v, ja tuplat joudun hankkia minäkin tuota hommaa varten. Koska, nimenomaan se koirahan ei saa lenkistä mitään jos joutuu ipanan tahdissa kävellä, eikä kyllä äitikään. Ajattelin että pärjätään seisomalaudalla, mutta se ei taida lumikeleillä kulkea? joten talvesta kevääseen tuplat, jos jotkut halvat löytyis kun lyhytikäiseksi ne meillä kuitenkin jää. Pyörällä sitten keväällä kulkee tuo 3v, kun nytkin on jo pyöräilty, tai sillä seisomalaudalla ellei jaksa kävellä.

Itse oon käynyt niin, että vauva liinaan etupuolelle ja taapero selkään manducaan. Ja välillä 2v saa jaloitella, kun lenkkeillään siis kesättalvet metsässä ja koirat saa juosta irti. Tiellä joskus mennään yksi koira kerrallaan taapero selässä ja vauva vaunuissa.

Kokeilin tuon ekan vauvan kanssa pikkuruu-kantoliinaa ja se oli aika hankalaa. Joko en osannut sitos sitä oikein tai olen vain liian rintava, mutta vauvalla oli paha olla :( Rinnat tuntuivat olevan ongelman varsinainen syy.

Meillä oli kahdella vanhimmalla tuplat käytössä tosi pitkään, vissiin 4 ja 5 vuotiaaksi matkoilla. jos lapset ei viihtyny niissä, niihin sai tavaroita ja ne oli kuitenkin suht pieneen tilaan menevät, ei juuri yhdistelmävaunuja suuremmat, joten niin kauan kun nuorempi saattoi tarvita rattaita, ne kulki mukana.

ilmeisesti et osannut pukea liinaa, koska itse olen hoikka, mutta kyllä hyvinkin rintava ja sitten imetysaikaan tietysti vielä kaks kertaa sitäkin rintavampi ;/
Itse en tosin tiedä mikä tuo pikkuruuliina on, itse käytän suoraa trikooliinaa pelkästään.

Yritin ohjeen mukaan sen sitoa, mutta vauvan vartalo oli minua vasten juuri tuossa rintojen alla, joten pää jäi sitten takakenoon tissien kohdalle. Vauva olisi siis ollut ikäänkuin sammakkoasennossa minua vasten, pää ylöspäin ja varpaat maata kohden, joa paketti olisi mennyt oikein-

2v rattaissa ja vauva manducassa rintaa vasten. Onnistuu lenkit :) Välillä sitten metsälenkkejä niin että 2v saa kävellä itse ja tutkia ympäristöä koiran kirmaillessa

Tässä jotain vinkkejä koiran lenkkeilyttämineen:
- esikoinen ajaa pyörää (työntötanko!!!)
- esikoinen rattaisiin ja vauva reppuun/kantoliinaan
- esikoinen tupliin tai seisomalaudalle
- esikoinen kylään, naapurien kanssa pihalle, puistotädille tai seurakunnan kerhoon
- odotat että mies tulee töistä kotiin ja vahtii lapsia

Itse otan koiran usein mukaan kerhoonvienti-, kauppa-, kirjasto- tai auton huoltoonvientimatkalle. Yksi leikkipuisto on sellainen, jonka aidan ulkopuolelle/metsään koiran voi jättää. Joskus käydään vartavasten lenkillä lasten & koiran kanssa. Useinmiten mieheni käyttää aamulla ja minä illalla pitkällä lenkillä.

Yhteistyössä