lasten lihavuudesta tuli mieleen, minkä kokoisia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Japadapaduu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Japadapaduu

Vieras
Minkä kokoisia lapsia teillä aloittaa eskarin?? Tyttö 6v. pituus 120cm ja paino 21,2kg.

tutustumisessa oli muita tyttöjä reilusti pidempi. muutama poika oli samoja mittoja tai pikkuisen pitempiä.. Joku tyttö jo siellä supatti et tuo varmaan on jääny luokalle....Mua risoo nuo muksut, heti oltiin arvostelemassa ku joku poikkeaa PIKKUISENKAAN valta massasta. kotoaanhan ne nuita oppii kun vanhemmat vertailee ja siunailee lasten kuullen koko asioita..Huoh!

nyt siihen sorrun itsekkin (vertailuun), mutta tehkäämme se netissä lapsen katseilta piilossa :D

Ei se aina ole niin ettäkö kotoa kuultuja olisivat kaikki, kyllä lapset ihan huomaavat jos joku selvästi poikkeaa toisista ja se aiheuttaa sitten ihmetystä jota suureen ääneen kailotetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vääryyttä;23757250:
Ei se aina ole niin ettäkö kotoa kuultuja olisivat kaikki, kyllä lapset ihan huomaavat jos joku selvästi poikkeaa toisista ja se aiheuttaa sitten ihmetystä jota suureen ääneen kailotetaan.

No sekin on totta.. Jo puuhapete paita tytöllä aiheuttaa tirskumista muiden tyttöjen kanssa.. oon aina ollut vähän kapinallinen nuiden lasten vaatteiden kanssa, mutta nyt on kevät ostettu jo ihan suosiolla hello kittyä eskari vaatteiksi :( Tyttö tykkää, äiti ei, mutta parempi taipua kuin kiusaisivat..

No sekin on totta.. Jo puuhapete paita tytöllä aiheuttaa tirskumista muiden tyttöjen kanssa.. oon aina ollut vähän kapinallinen nuiden lasten vaatteiden kanssa, mutta nyt on kevät ostettu jo ihan suosiolla hello kittyä eskari vaatteiksi :( Tyttö tykkää, äiti ei, mutta parempi taipua kuin kiusaisivat..

No ihan oikein, että vaatteet on lapsen mielen mukaisia enempi kuin vanhemman. Haloo...

No olisitko sä tykännyt Puuha Petestä eskaritytölläsi...? :)

Mun tyttö oli 6 v iässä kutakuinkin samankokoinen kuin tyttösi. Ja poikani taas oli 5 v neuvolassa viime viikolla 122 cm & 24 kg.

Kun mielestäni ei ole vielä kovinkaan pitkä. lyhyviä olivat toiset tytöt..:D

Hups.. luin väärin ja aloin tätäkin kirjoittamaan väärin perustein. Mun tyttö siis menee ekalle (sori..)

Mutta eskariin menevä poika on sen n.120cm ja 20kg ja on kyllä pisimpiä ryhmässään.

Onneksi suurinosa lapsista ottaa pienen kasvuspurtin ja saattaa olla että syksyllä kaikki on suurinpiirtein samoissa mitoissa (tai sitten ei) mutta ehkä sitten jo aletaan tuntemaan paremmin ja se kiusaaminen, kuiskuttelu jää vähemmäksi tai ainakin sen eskariopen tulisi siihen puuttua.

Eli ne miellyttää sua, toisin kuin Hello Kittyt?

Tuo on just tuota että "minäpä puen tyttöni vaikka väkisin ihan eri lailla kuin muut tytöt puetaan, olen vaatekapinallinen"- juttua jota en oo koskaan tajunnut. Etenkin jos lapsi itse on niiden Kittyjen kannalla.

relax...Sille on ostettu sitä ällö hello kittyä ja sai haluamansa hevosrepun...Lenkkaritkin kimaltaa ku discopallot... (hyh hyi, mutta menköön).. Pienemmät lapset on kivoja ku ne antaa äidin valita vaattet :D

relax...Sille on ostettu sitä ällö hello kittyä ja sai haluamansa hevosrepun...Lenkkaritkin kimaltaa ku discopallot... (hyh hyi, mutta menköön).. Pienemmät lapset on kivoja ku ne antaa äidin valita vaattet :D

Totta :), pienemmät on helppoja kun ne saa pukea juuri oman makunsa mukaisesti. Olin just 5 v poikani kanssa kesävaateostoksilla, ja joka ikinen minusta hieno retrohenkinen tai muuten söpö paita oli pojasta "ihan nynny". Ehdotin jopa yhtä oranssia Salama Mc Queen-paitaa, johon poika kommentoi että "oonksmä joku vauva vai?". Joten palasimme kotiin mm. dinosaurus-shortsien ja Ben10-paitojen kera. Huoh. Mutta poika niitä käyttää, en minä, joten olkoon. Onneksi tuo pukee mukisematta päälleen myös kaikkea kivaa kompromissivaatetta eli raitaa, yksiväristä, ja urheiluliikkeestä hankittuja. Mutta päiväkotivaatteet olkoon kaikenmaailman Ben10:ä, Star Warsia ja muuta mitä poitsu rakastaa.

"Migreenilenkkareiden" kohdalle vedin rajan. Pojasta mielettömän makeet lenkkarit, joissa oli poliisiauton tms kuva ja välkkyviä kirkkaita valoja vaikka muille jakaa. Vetosin siihen, että ne on jalalle huonot, toisin kuin toiset minusta nätimmät lenkkarit, ja poika nieli selityksen :D

7 v tytöllä meni kirottu heloukiti-innostus jo ohi. Onneksi, sillä olihan sitä kaksivuotiaasta saakka ollut ja vaihtelu virkistää... Kittyä on yöpaidassa ja joissain alusvaatteissa enää. Hän on muutenkin sellainen, joka tykkää kaupassa melkein mistä tahansa nykyään mitä vain ehdotan. Ja valitsi kaupasta itse tosi makeen musta-valkoisen Adidaksen verkkapuvun. Jes!

[QUOTE="Tiina";23757531]Näin munkin mielestä...mun poika on 5v tuon kokoinen. Toki luullaankin vanhemmaksi kuin on :(.[/QUOTE]

Mullakin on 5 v poika, 122 cm pitkä, ja joka hiton viikko saa olla sanomassa jollekin että ei, hän ei ole eskarilainen, eikä menossa eskariin vielä ensi syksynäkään. Joskus tympii, mutta on siihen jo tottunut vuosien saatossa.

Meillä loppuvuodesta 6v täyttävä poika joka aloittaa syksyllä eskarin, on tällä hetkellä pikkasen vajaa 130cm pitkä ja painoa n. 27-28kg. On kyllä ryhmänsä pisin ja kasvukäyräkin on +3, ei siis todellakaan keskiverto 5,5vuotias mitoiltaan.. Ap:n tyttö kuulostaa ihan normikokoiselta :)

Mullakin on 5 v poika, 122 cm pitkä, ja joka hiton viikko saa olla sanomassa jollekin että ei, hän ei ole eskarilainen, eikä menossa eskariin vielä ensi syksynäkään. Joskus tympii, mutta on siihen jo tottunut vuosien saatossa.

Juu, sehän se pelottaa, että lapselta odotetaan enemmän, mihin hän ikänsä puolesta pystyy. Ettei pojalle itselleen tule huonommuuden tunnetta. Tosin toistaiseksi itsetunto on katossa ja leikkiikin paljon isompien lasten kanssa. Ja toki hän on äitinsä mielestä fiksu ikäisekseen :). Ymmärrän siis ajatuksesi! Ja mulla on toinen samankokoinen jässikkä kasvamassa...poikien pituusennuste on n. 195cm.

Yhteistyössä