Lasten marina...hermo menee kuunnellessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k2oset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

k2oset

Jäsen
04.04.2008
130
0
16
Onko hyviä ideoita millä saan reilu 2,5v lapset lopettamaan marisemisen? Lapset eivät puhu normaalilla äänensävyllä minulle juuri lainkaan koko päivänä vaan kaikki asiat maristaan ja rutistaan. Marisemisesta ei saa mitään selvää ja siinä hermostuu sekä lapsi että minä itse. Olen sanonut lapsille että rutinalla ei saa mitään koska en ymmärrä, mutta se ei tunnu auttavan.
Onko muilla samanlaista? Millä saan lapset puhumaan "normaalisti"?
Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan..

Meillä 4 v joka marisee,kitisee ja jätkyttelee ja kiukkuaa heti aamusta...on siinä äidin hermot koetuksella.Tiedän kyl samanikäisiä joilla ei kyseisiä tapoja ainakaan minun kuulteni. Mietityttää mikä kasvatuksessa vialla vai onko luonnekyysymys. huh huh, Koetetaan kestää!

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Meillä 4 v joka marisee,kitisee ja jätkyttelee ja kiukkuaa heti aamusta...on siinä äidin hermot koetuksella.Tiedän kyl samanikäisiä joilla ei kyseisiä tapoja ainakaan minun kuulteni. Mietityttää mikä kasvatuksessa vialla vai onko luonnekyysymys. huh huh, Koetetaan kestää!

Luonteesta johtuvaa...meillä isompi tekee juuri samaa, mutta pienempi ei. Uskon, että se on hallitsemiskeino...nyt olenkin ottanut kovan kurin ja en anna mitään narisemalla, enkä enää myös tee asioita puolesta...siis niitä mitkä lähes nelivuotiaan pitää osata jo itse. Meillä pitää välillä poikaa olla kädestä pitämässä kiinni, jopa vessassa...toki en sitä tee, mutta yrittää saada käyttämään pissalla ja pukemaan vaatteita päälle ym...

Ja kyllä ottaa hermoon välillä...

Kaveri kertoi jokin aika sitten, että hän oli kyllästynyt lapsen marinaan ja alkanut puhumaan samalla lailla. Eli tosi ärsyttävällä, narisevalla äänellä. Lapsi katseli äitiään kummissaan, totesi että tyhmältä kuulostaa, ja lopetti narinan siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
meillä jos ei osata nätisti pyytää niin sitten jäädään ilman ja en edes "kuule" mitään pyyntöjä jos tulee marinana rutinana tsemppiä kyllä se siitä

Olen yrittänyt juuri näin...en "kuuntele" tai koitan olla kovasti kuulematta sitä jatkuvaa natinaa, mutta ei tunnu tepsivän. Kun sanon että pyydä nätisti niin sitten juostaan omaan huoneeseen ja paiskotaan ovia...*huoh*

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Kaveri kertoi jokin aika sitten, että hän oli kyllästynyt lapsen marinaan ja alkanut puhumaan samalla lailla. Eli tosi ärsyttävällä, narisevalla äänellä. Lapsi katseli äitiään kummissaan, totesi että tyhmältä kuulostaa, ja lopetti narinan siihen.

Olen kokeillut...mutta silloin yleensä mies sanoo että yllytän vaan lapsia jatkamaan..mutta se ei kuuntele narinaa koko päivää 5 päivänä viikossa..

itse sanon aina siihen marinaan että äiti ei kuuntele tuollaista, kysy nätisti. miksi vingut, puhu normaalisti. äiti ei tahdo kuulla tuota äänensävyä, puhuppa sillain miten puhut vieraille. jne jne..

laskeudut siihen lapsen tasolle, ja sanot noin aina kun marina alkaa. ja jos lapsi vaikka vinkuu että en saa kenkää jalkaan, niin sanot että äiti auttaa jos pyydät nätisti. :)

ainakin meidän 3,5 vuotiaisiin tehoaa hyvin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Luonteesta johtuvaa...meillä isompi tekee juuri samaa, mutta pienempi ei. Uskon, että se on hallitsemiskeino...nyt olenkin ottanut kovan kurin ja en anna mitään narisemalla, enkä enää myös tee asioita puolesta...siis niitä mitkä lähes nelivuotiaan pitää osata jo itse. Meillä pitää välillä poikaa olla kädestä pitämässä kiinni, jopa vessassa...toki en sitä tee, mutta yrittää saada käyttämään pissalla ja pukemaan vaatteita päälle ym...

Ja kyllä ottaa hermoon välillä...

Aivan todella..meillä myös 4 v ei muka vaatteita,kenkiä jne. itse enää päällensä saisi. Syömisen kanssa narinaa..vähän kaikesta. Aamulla kun itsekin olen väsynyt ottaa todella hermoon. Siinä meinaa itsellä unohtua "nätisti puhumisen" taito, suoraan sanottuna.

Yhteistyössä