Lasten nimistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilime
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ilime

Uusi jäsen
23.04.2013
23
0
1
Olemme yhdessä mieheni kanssa miettineet mahdollisesti tulevalle lapselle nimeä ja selasin täällä yhtä nimikeskustelua, jossa oli ehdotettu kauniita vähän ulkomaisiakin nimiä. Ongelmana ehkä tulee se, että vaikka mieheni on täysin suomalainen on hänellä vieras sukunimi ja etunimi (taittaa englantiin), sekä se, että vaikka minä olen supisuomalainen niin näytän aivan etelä-eurooppalaiselta. Lapsemme saa siis vieraan sukunimen ja tuskin aivan suomalaista ulkoäköä. Olen siis tykästynyt hurjasti nimiin Nikolina tai Vivian, mutta olisiko meidän näin karkeasti sanottuna tyydyttävä johonkin Martta-Susannaan lapsen elämää kiusaamisen kannalta helpottaen?

Eihän Vivian ole edes yhtään kummallinen suomalaiseen suuhun, Viiviksi se tosin saattaa taipua :D

Nikolina nyt on henkilökohtaisesti mun mielestä vähän outo.. Mutta jokainen tyylillään :D Ei meidänkään lasten nimet varmasti ole "palstahyväksyttyjä", liekö mikään nimi on :laugh:

Vivian on ihana nimi ja sopii kyllä juu suomalaiseenkin suuhun hyvin. Miksi pitää antaa perisuomalainen nimi jos itse ei tykkää. Tosin itse tykkäsin, mutta ulkomaalaisen miehen kanssa ne ei käy. Mutta siis jos lapselle tulee ei-tavallinen-suomalainen-sukunimi, niin antakaa ihmeessä tuollainen nimi.
Nikolinaa tosin epäilen, että onko nimi, mutta se on vaan mun mielipide.

Vivian on oikein nätti nimi, yhdellä tutun lapsellakin nimenä. Ihan hyvin voi olla mun mielestä erikoisempi nimi, kunhan vaan sopii suomalaiseen suuhun, niinkuin edellinen sanoi. Tuon Nikolinan kyllä unohtaisin.

kaikkea säkin mietitt. annatte sellasen nimen mikä kuulostaa kivalta, ettekä välitä mitä muut ajattelee. etkä voi tietää vaikka lapsesta tulisikin sinisilmäinen, vaaleaihoinen pellavapää

Nikolina on käsittääkseni bulgarialainen nimi :) ja sen verran kuitenkin geeniperimästä ja alleeleista tiedän, että meidän lapsestamme ei sinisilmäistä pellavapäätä saa edes sillä kuuluisalla tekemisellä ;)

Vivian on todella kaunis nimi :) Ei moni meidän supisuomalaista Emmiina nimeä oikein sulata, mutta mitä sitten? Mun mielestä maailman kaunein tytön nimi ja eikö se riitä että vanhemmat siitä pitävät ja toki tietty ettei ole sellanen josta helposti aletaan kiusaamaan kuten pälvi yms.

Minä olen täysin suomalainen ties monennessako polvessa, mutta olen tummahiuksinen ja -silmäinen, minulta on monesti kysytty mistä maasta olen :D lisäksi minulla on vierasperäinen nimi. Eikä ole elämää vaikeuttanut ollenkaan! (paitsi kerran yksi tyyppi jolle soitin vuokratakseni asuntoa tenttasi aika pitkään että olenko varmasti suomalainen....)

Vivian on kaunis nimi eikä ollenkaan liian ulkomaalaisen kuuloinen ainakaan minusta :)

• Tykkää
Reactions: Ilime

Yhteistyössä