Lasten oma kirjakerho harhautti puhelimessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
Soittivat tutustumistarjouksen merkeissä. Kolme kirjaa 7,90 + lahja. Koska yleensä näissä on aina joku koira haudattuna, kysyin mitä se tarkoittaisi tulevaisuudessa. Vastasi, että halutessani voin maksaa liittymismaksun 7,90 ja liittymällä sitoudun ostamaan tietyn määrän paketteja jäsenyysaikana. No, kuulosti ihan kohtuulliselta, joten suostuin tilaamaan tutustumistarjouksen.

Tänään hain sen postista ja minulle selvisi, että olenkin jo nyt liittynyt kerhoon ja tuo tutustumistarjouksen 7,90 onkin myös liittymismaksu. Jos en haluakaan liittyä, voin tietysti palauttaa kirjat. Mutta tämänpä jättivät puhelimessa kertomatta. Sain sen käsityksen, että voin siis ottaa tutustumistarjouksen ja sitten halutessani liittyä kerhoon.

Minusta on väärin harhauttaa asiakasta jättämällä oleellista kertomatta, vaikka asiakkaalla olisi kuinka mahdollisuus palauttaa jotain. Palauttaminen vaatii kuitenkin jonkun verran vaivannäköä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no noinhan tuo menee ihan kaikissa kerhoissa. luuli kai että tietysti asian tajuat :o

Aijaa. No enpä tajunnut ja kyllä minusta puhelimessa pitää asiat vääntää vaikka rautalangasta. Minäkin kuitenkin kysyin, mitä se tarkoittaa eli mihin sitoudun. Ei olisi ollut vaikea vastata kysymykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja dosmi:
Niin halutessasi maksat sen maksun tai palautat kirjat.

Ymmärsin kyllä sen tämänpäiväisestä saatekirjeestä. Musta on vaan ärsyttävää, että mun täytyy nähdä ylimääräistä vaivaa tämän asian eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
no noinhan tuo menee ihan kaikissa kerhoissa. luuli kai että tietysti asian tajuat :o

Aijaa. No enpä tajunnut ja kyllä minusta puhelimessa pitää asiat vääntää vaikka rautalangasta. Minäkin kuitenkin kysyin, mitä se tarkoittaa eli mihin sitoudun. Ei olisi ollut vaikea vastata kysymykseen.

no mutta vastashan se . sitoudut ostamaan tietyn määrän kirjoja maksettuasi jäsenmaksun. ja niinhän se olikin.. mä en nyt tajua mikä siinä on niin vaikeeta. vielä et ole sitoutunut mihinkään jos et ole laksua maksanut. ihan oikein myyjä selitti

Te ette ilmeisesti ymmärtäneet mun pointtia. Mulle ei kerrottu, että tutustumistarjous ja liittymismaksu on yksi ja sama asia. Ei kerrottu, että jos en haluakaan liittyä, mun pitää palauttaa kirjat. Mä sain sen käsityksen, että voin maksaa kirjat ja asia on sillä selvä ja HALUTESSANI maksaa lisäksi liittymismaksun.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:

no mutta vastashan se . sitoudut ostamaan tietyn määrän kirjoja maksettuasi jäsenmaksun. ja niinhän se olikin.. mä en nyt tajua mikä siinä on niin vaikeeta. vielä et ole sitoutunut mihinkään jos et ole laksua maksanut. ihan oikein myyjä selitti

EI SELITTÄNYT!!!

Siis voithän sä pitääkin ne kirjat ja olla liittymätää, mutta silloin maksat niitten kirjojen "oikean hinnan". Mutta joo noin se kyllä menee jokaisessa kerhossa, että tutustumispaketti on tietyn hintainen ja samalla liityt kerhoon ja sitoudut yleensä vielä tilaamaan sieltä tietyn määrän tuotteita tai sitten maksamaan se tutustumispaketin "oikean hinnan".

Ei mulla ole mitään noita sääntöjä vastaan, ne on ihan kohtuulliset. Musta oli vaan keljua se, että mulle ei selitetty koko asiaa puhelimessa, vaan mulle selvisi se vasta paketin jo saatuani. Nyt mä joudun joko liittymään tai näkemään ylimääräistä vaivaa palauttamalla paketin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
No mutta juuri niinhän tuo menee niinkuin se sanoi. Nyt voit halutessasi maksaa sen paketin ja liittyä tai palauttaa ja olla maksamatta.

Niinpä.

Ihan oikein se meni.

Te ette vaan tajua mun pointtia, mutta ei se mitään :hug:

Tai sitten sä et tajunnut puhelimessa sitä selostusta.

No mutta juuri niinhän tuo menee niinkuin se sanoi. Nyt voit halutessasi maksaa sen paketin ja liittyä tai palauttaa ja olla maksamatta.

Niinpä.

Ihan oikein se meni.

Mä muistan sanatarkasti, mitä mulle sanottiin.

Niinpä.

Ihan oikein se meni.

Mä muistan sanatarkasti, mitä mulle sanottiin.

Selevä.
Tee sitten reklamaatio.

Mä tajuan kyllä ap:n pointin ja mielestäni ei mitenkään itsestään selvästi voi myyjän puheista ymmärtää, että kirjapaketin maksu = liittymismaksu. Eli että jos ottaa paketin, liittyy kerhoon.

Vaikuttaisi, että myyjä tahallaan on sanonut tuon turhan epämääräisesti: ei periaatteessa valehtele, mutta tuo halutessasi on tulkittavissa niinkin, että kyseessä on joku ihan erillinen maksu.

Alkuperäinen kirjoittaja Epämäärä:
Mä tajuan kyllä ap:n pointin ja mielestäni ei mitenkään itsestään selvästi voi myyjän puheista ymmärtää, että kirjapaketin maksu = liittymismaksu. Eli että jos ottaa paketin, liittyy kerhoon.

Vaikuttaisi, että myyjä tahallaan on sanonut tuon turhan epämääräisesti: ei periaatteessa valehtele, mutta tuo halutessasi on tulkittavissa niinkin, että kyseessä on joku ihan erillinen maksu.

Kiitos tästä ;)

no vinkiksi vaan että älä sitten ota vaukirjan tutustumis pakettia /upponallekirjakerhon tutustumispakettia...saati home entertainmentin tarjousta vastaan kaikki nuo kerhot ja myös tuo lasten kirja kerho sekä suuri suomalainen toimii kyseisellä tavalla.

ja ikävää jos tunnet itsesi huijatuksi. voithan aina lähettää kirjat takaisin ja ilmoittaa että et halua liittyä.

Yhteistyössä