Lasten pukeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siperia opettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siperia opettaa

Vieras
Oltiin eilen lasten urheilukilpailuissa ja sää oli koleahko, n. +10 ja vettä tihuutteli ajoittain. Meidän neideillä oli päällä college-housut + t-paidat sekä vanhemmalla fleece-takki ja nuoremmalla college-huppari. Minusta vaatetus oli aikas keponen keliin nähden ja tarjosinkin useampaan otteeseen välikausipuvun takkia päälle kummallekkin mutta eivät huolineet. No eiväthän nuo nyt niin kovin viluisiltakaan vaikuttaneet tosin kädet olivat kylmät. Siis kysynkin teiltä arvon kanssa sisaret miten tarkkoja ootte lasten pukeutumisesta ts. "pakotakkeko" lapsille esim. takin päälle jos nämä itse kieltäytyvät? Itse olen vähän sillä linjalla et siinähän oppivat et tulee kylmä jos ei ole riittävästi päällä ja sit se takkikin rupeaa kelpaamaan. Tietysti talvella on eri asia (silloin ne haalarit on päällä tai ulos ei ole asiaa). Niin ja meillä nuo neidit ovat 5 ja 4 v.

Juu kyllä sanon että kun on kylmä, niin sen mukaan laitetaan vaatetta päälle.
Äskön tuli kyllä 2v. sisälle pikkuhousut jalassa, vaikka lähti sinne syyspuku päällä :/

Kuopus on alle vuoden vanha, joten ei pistä vastaan, mitä hälle päälle laitaa.

Esikoinen taas niin viluinen, että kulkis vaikka kesät läpeensä toppahaalarissa, jos sais sen käsiinsä.

Eli ei tartte pakottaa.

Yhteistyössä