Lasten serkkujen joululahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ostetaan lahjat kaikille. Ei kallista mutta kuitenkin. Lapsilla 9 serkkua ( 10 tulossa) joita yksi on kummilapseni ( ja eivät siis ole kaikki samassa perheessä ). Tänä vuonna ostin kirjoja ja kovakantisia sarjiksia kaikille. Kummilapselle ostan vielä varmaan leffalippuja. Liäksi ostan lahjat isan uuden perheen pienille, eli lasteni pikkusisarruksille.

Kyllä ostan. Lapsillani on kaksi serkkua, joista toinen on kummilapseni. Hän on jo aikuinen ja sisarensa 16-vuotias. Myös synttärilahjat olen antanut. Mutta siitä ehkä luovun ensi vuodesta alkaen.

No mäki kuvittelin että lasten serkuille ostetaan lahjat ja ostin tänäkin vuonna mutta ite saatiin miehen siskolta vain kummilapselle tarkoitettu lahja. Kaikki serkut siis ovat pieniä ja siksi tää on vähän uutta mulle :)

Suoraan sanottuna voi saakeli, tuonkin olin unohtanut. Eipä olla missään tekemisissä mutta pakko kai se on se joululahja ostaa. Mua suoraan sanottuna vituttaa se että saadaan sieltä aina kaikkea krääsää millä ei tee yhtään mitään. Parempi olis kun ei tarttis niitten kanssa "vaihtaa lahjoja" ollenkaan.

Heh, meidän uksuilla on vain kaksi serkkua ja kummatkin on kummilapsia :D Ja tietenkin ostetaan lahjat kummallekin. Aina synttärinä ja jouluna ja tuliaiset matkoilta.
JOS serkkuja olisi kymmenittäin niin varmaan sovittaisiin, ettei lahjota lapsia erikseen vaan yhteen perheeseen jotain kaikille lapsille yhteistä. :)

Lapsilla neljä serkusta ja kaikille ostetaan lahja. Yksi on kummilapsi, mutta hän ei saa sen arvokkaampaa lahjaa kuin muutkaan. Mieluisat yritetään kaikille löytää ja toiveita onkin jo kyselty. Joskus ostetaan kimppaan (minä ja muut sisarukseni) isompi lahja ja silloin ei erikseen osteta lahjaa.

Itse ei odoteta, että meidän lapset lahjottaisiin jokainen isosti. Varsinkin kun meillä lasten synttärit osuvat marraskuun alkuun ja joulukuun alkuun, niitä on vietetty ja silloin tädit ja sedät lahjoneet myöskin.

Meillä on vielä nii vähän, että laitetaan kaikille 5 serkkua :D Jos joskus ois enemmän nii rajattais vain kummilapsiin. Ärsyttää nytkin jo se ostaminen nii monelle kummilapset mukaan lukien paketteja pitää ostaa 10 ylimääräistä ja se tekee jo aika paljon. Sitäkin ollaan harkittu, että laitettaissinko koko perheelle menemään vain lautapeli nii edes joskus sais vähemmän rahaa menemään..

Miehen veljillä on yhteensä 6 lasta joista kaksi miehen kummilapsia ja kaksi sellaisia joille ei osteta (ei olla juurikaan tekemisissä niiden lasten kanssa). Kummilapset saavat samanarvoiset lahjat kuin kaksi muutakin.
Lisäksi ostetaan mun parhaan kaverin kaksospojille lahjat. Pojat ovat mulle vähän kuin pikkuveljiä.
Mun siskolla on kaksi koiranpentua joille ajattelin pienet luut tai lelut ostaa.

Ostetaan, mutta me ollaankin "yhtä suurta perhettä". Mä en kyllä osta omille lapsille ollenkaan, kun ne saa niin paljon muualta lahjoja :D Ostelen kyl parhaiden kavereiden lapsillekin lahjoja, kun ollaan paljon tekemisissä.

Ostan kyllä lasten serkuille lahjat (niin oman veljen lapsille kuin exän siskon lapsillekin), osa niistä on kummilapsia, osa ei. Ja se, saako lapseni heiltä lahjoja vai ei, ja minkä arvoisia, ei vaikuta mun ostamisiini millään lailla. Tykkään ostaa lahjoja ja tehdä paketteja ja jouluna mulla on siihen täysi oikeus. =)

serkut on lähes aikuisia ja todella varakkaasta perheestä. Emme osta heille mitään, kun ei yksinkertaisesti osata. 5 kummilasta ja heitä muistetaan, mut ei toki heidän sisaruksiaan.

Yhteistyössä