Lasten suusta... Niin totta, niin totta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loimeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Loimeri

Aktiivinen jäsen
10.08.2008
1 245
0
36
>> >>YLLYTYS
>> >>Olin 2- ja 4-vuotiaitten lasteni kanssa täpötäydessä, mutta hyvin hiljaisessa
>> >>apteekissa odottelemassa vuoroani. Hiljaisuuden päätti tyttäreni Jossun
>> >>kirkas ääni: "Äiti, pieraseppa sillain niinku kotona!"
>> >>
>> >>
>> >>MADE IN PARIS?
>> >>4-vuotias Essi leikki Eevi-siskonsa (6kk) kanssa lattialla. Itse istuin
>> >>sohvalla ja silmäilin samalla lehteä. Yhtäkkiä Essi kysyi: "Äiti, onko sulla
>> >>hajuvettä?" Vastasin ettei ole, miten niin? "No, sitten Eevillä on kakka
>> >>housussa!
>> >>
>> >>
>> >>MUUKALAINEN TALOSSA
>> >>Poikani ollessa 4-vuotias, hän kysyi aamiaispöydässä: "Eikös se ole niin,
>> >>että me kaikki - isi, Jenni ja minä - ollaan tultu sun masusta?" Minä tietysti
>> >>oikaisin, että eihän toki isi minun masusta ole tullut vaan Nonnan! Tästä
>> >>virisi pitkä keskustelu siitä, kuka kenenkin masusta on tullut. Tuokion
>> >>hiljaisuuden jälkeen poikani
>> >>tokaisi: "No kai se isi saa meillä asua, vaikkei mitään sukua olekaan?"
>> >>
>> >>
>> >>KIINTEISTÖESITTELY
>> >>Tiina (5 v) esitteli kotiamme uudelle päiväkotikaverilleen:
>> >>"Täällä on olohuone, täällä on makuuhuone." Kierros päättyi keittiöön, jossa
>> >>Tiina vetäisi alakaapin oven auki tokaisten: "ja täällä on äitin laivalta
>> >>ostamat kaljat!"
>> >>
>> >>
>> >>MIHIN MIESTÄ TARVITAAN
>> >>Äiti söi iltapalaa kolmen lapsensa kanssa. Juteltiin niitä näitä, kunnes
>> >>puheet jotenkin kääntyivät siihen, mistä vauvat tulevat. Lapset olivat sitä
>> >>mieltä, että äidit hoitavat homman ihan yksin, mutta äiti yritti selittää,
että
>> >>kyllä se on kahden kauppa; tarvitaan sekä äiti että isä. Villeltä (7v) putosi
>> >>haarukka kädestä ja hän tokaisi: "Häh, mitä isi muka teki?! Istu vessassa ja
>> >>luki Hesaria!"
>> >>
>> >>
> >

Perheemme vietti kesälomalla yhden yön hotellissa. Kun olimme saaneet levitettyä kaikki tavaramme "omille paikoilleen" huomasi Henri 3 v. että Jenni-sisko 15 v. oli laittanut ladyshavinsä lavuaarin reunalle. Henri kysyikin sitten kovasti ihmetellen että "Äiti, onko Jennille kasvanut parta?".

Nino, 7 v, leikki mummolassa mummon kanssa kotia. Nino oli tietenkin isä ja mummo lapsi. Oli nukkumaanmenoaika ja isä laittoi lapsensa nukkumaan. Peitteli ja toivotti hyvät yöt. Hetken kuluttua lapsi "nukahti" ja alkoi kuorsaamaan. Siihen isä että, "pää kii!"

Kävimme tyttäremme, Lauran 4v, kanssa ratsastamassa Mikki-hevosella. Kuukausien päästä Laura pääsi nettiin pelaamaan teinipoikien kanssa viiden suoraa. Vastassa oli Mikki. Johon Laura ihmeissään: " Äiti, osaako
hevosetkin pelata?"

Olimme koko perhe pyöräilemässä ja ajoimme laitumen ohi, jossa oli lehmiä korvamerkit korvissa. Yht' äkkiä edellä polkeva Timi 5v polkaisi jarrut lukkoon ja huusi: Kattokaa, nuo lehmät on myytävänä ;-)
-Heppu-

2 -vuotias Tommi seisoi ikkunan ääressä ja huusi: "Ääti, kato, iso peräreepeli!" Kesti hetken tajuta, että tarkoitti linnun pyrstöä!

Sama poika huomasi yöpaitasillaan olleen äidin nännin (äiti viimeiselle kolmanneksella raskaana) ja äiti selitti, että sieltä vauva saa sitten maitoa. Tommi haki kiireesti leluna olleen 1½ -litran pestyn maitopurkin. Rupesi sitten nostamaan äidin paidan helmaa ja asettelemaan purkkia paikoilleen...

Olimme ostoksilla eräässä suuressa tavaratalossa ja juttelin lasteni kanssa niitä näitä. Kun yhtäkkiä aivan asiasta viidenteen poikani 4- vuotta kysyi suureen ääneen: Äiti, mitä noille sun tisseille sitten tapahtuu kun sisko ei enään tarvitse maitoa?
Arvatkaa katsoiko ihmiset ja mihin kohtaan minussa! Olisin voinut vaipua maanrakoon, mutta olihan siihen äkkiä vastattava, ettei uudelleen ihmettelisi.
Sanoin hätäpäissäni, ei niillä sitten enää mitään virkaa ole. Siihen jäävät roikkumaan!

3 -vuotias poikani juoksi ulkona luokseni ja sanoi: Kato äiti kun tää mun sormen kuminauha on menny huonosti! Minä ihmettelin, että mikä kuminauha ja selvisihän se....kyseessä oli kynsinauha!

Antti-pojan piti kuvailla 2-luokan syyslukukauden aloitukseksi kesän
ilmiöitä. Hän kirjoitti: Liukas - kala, Kuuma - hiekka, Pehmeä - pehmis, Karhea - äidin kantapäät. Koetin esittää, että kyseessä ovat luultavasti luonnonilmiöt, mutta Antti ei antanut periksi. Äiskän kantapäät on karheat.

4-vuotias tyttöni Noona oli Kodinykkös-Anttilassa lastenleikkihuoneessa, jossa katsoi videoita. Oli ollut siellä monta kertaa ennenkin. Kun huomasi, että telkkarista tuli Toy story 2:sta, sanoi "Voi vittu aina tätä samaa". (tyttö ei ikinä kiroile) Oli tyttö itsekkin vähän hämmentynyt sanomisestaan.

Parivuotias Laura "unohtui" vessan ovelle tarkkailemaan isänsä vessassa käyntiä ja totesi hetken ihmeteltyään: "Tuohan on kätevä tapa pissiä!"

Ylpeä isä antoi esikoispojalleen nimet Christian Patrik.
Salaa toivoen että pojastaan tulisi jääkiekkoilija? Kaimansa Christian Ruuttu ja Patrik Roy(Montreal Canadiens)
Meidän Christian 3v. oli isänsä kanssa elämänsä ensimmäisessä jääkiekkoottelussa(HIFK-Tappara). Seurasi pitkään kun isot miehet nousivat seisomaan ja huusivat kannustuksia, Chrisse päätti tehdä samoin, paitsi....:"Hyvä Mika Häkkinen tee maali!"

Christian 3v. jouluaattona, pitää kättään isoisänsä haudalla:
Christianin isä pyytää lastaan kiirehtimään autolle, jouluruoat odottavat kotona. Christian ei vaan suostu nousemaan lumesta:
"Mä lämmitän Juhanin sydäntä, Juhani tulee ihan kohta. Ei me voida jättää Juhania tänne, sen sydän palelee.

Christian 3v. mummulleen: "Mun isä on sanonut että sä olit nuorena tosi kaunis! "
Mummu:" Enkö mä sitten enään ole?"
Christian:" No, et sä nyt enään, kun sä olet jo noin vanha".

Mikko 4 v oli kiinnostunut mistä vauvat tulevat? Lainasimme kirjastosta kirjan jossa asiasta puhuttaessa käytettiin nimityksiä "penis" ja "vagina". Seuraavana aamuna heti herättyään Mikko kysyi: "Se toinen oli Dennis, mutta kuka se toinen oli"?

Iirikselle 4-vuotiaana oli leppäkerttu vaikea sana, se oli milloin lerppaperttu, perttaperttu, lerkkaperttu jne... Paras versio oli kuitenkin jossain vaiheessa löytynyt "pelkkä renttu!" -ple-

3-vuotias Helmi ilmoitti aamulla ettei sitten tänään mene päiväkotiin."Se on kuin vankilassa," huoahti tyttö.

Santeri 5 kuunteli kun äidin ääni oli flunssan myötä häviämässa. Äiti
sanoi äänen "painuvan maahan". Poika siihen kysymään "ai, meneekö ääni lattiaan?"

Lauri 2 joulun alla kuunteli, kun puhuttiin joulupukkista, joulukuusesta, joulukinkusta, joulutortusta ja joulu siitä ja joulu
tästä. Joulua-aatto-aamuna kuuluikin vessasta: "Äiti pyyhkii, tuli
joulukakka."

Maisa 1.5v. katseli kun Ukki laittoi talvipakkasilla karvahatun päähänsä. Hetken ihmeteltyään osoitti hattua ja sanoi mau!

4-v pojalta kysyttiin tarhassa joko sisko osaa kontata..Ei., vastasi poika, se vaan kävelee mahallaan.

Olin minun siskoni lapsen Janinan (3v) kanssa saunassa ja katsoi minua ja sanoi"hahaa sinulla on hänta".

Pääsiäisen alla Laura 6v. oli kahden vaiheilla uskoako pääsiäiskukkoon vai ei. Lopulta hän päätti olla uskomatta ja perusteli kantaansa sanomalla:" Kukko ei voi munia, kun ei sillä ole sellaista peräreikää, josta munat mahtuu". Täytyy myöntää että pokka petti!!

Lapseni Tessa 1,9 kaatui penkiltä ja huikkasi:tittu mä en tee tota toi kerta voi jumpetikui tittu voi tittu vittu samalla hän huiskautti kätensä otsalle niinkuin hieno leidi.

Mun likka oli reilun 2v. kun kesken iltapalan syönnin sanoi, että "mulla ei oo pippeli". Mä en kerinny edes reagoida mitään, kun likka jatkoi "menny piiloon". :laugh: :laugh: Likalla siis aikalailla ollut poikia hoitokaverina... :whistle:

Viime viikolla likka yks päivä sanoi, että taivas on kiharalla. :xmas:

Piia 3-v oli asunnut koko ikänsä maalla ja oli ensimmäistä kertaa serkkuja katsomassa kaupugissa, kun vastaan käveli sokea mies valkoisen kepin kanssa. Äiti selitti, että setä on sokea ja joutuu siksi käyttämään keppiä. Piia aikansa ihmeteltyään kysäisi: "No jos ei se niä, ni voeko tuo sokkee sitte astua lehmänpaskkaan"?

neiti 3v. ihaili kaupassa vaatteita ja sanoi haluavansa ne synttärilahjaksi. äiti siihen että ''sun synttärit oli jo. seuraavaks on joulu, sun pitää pyytää joulupukilta.'' neiti tomerana: ''en minä joulupukilta pyydä, minä pyydän mummilta ja papalta.''. :xmas: ei taida olla neiti tottunut siihen että mummi ja pappa ostaa kaikenlaista... :whistle:

Yhteistyössä