lasten synttäreistä,vieraista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paa"

Vieras
minkä ikäsille lapsille olette ensimmäiset kaverisynttärit järjestäneet? oma poika täyttää keväällä 3,ja tässä oon mietiskellyt että kuinka tehdä päivästä hänelle ihan paras. ite en oo niin älyttömän sosiaalinen,että kutsuisin nuo puolitutut puistoäiskät lapsineen meille silloin..koska noin pieniä nyt ei yksinään varmasti viitsi kutsua...

riittäisiköhän että kutsuisin vielä tässä vaiheessa vain sukuun ja kummeihin kuuluvia perheitä,joilla lapsia,ei aivan saman ikäisiä,vai tajuaakohan tuo 3veeni jo,että siellä kuuluisi olla paljon kavereita..? ei ole vielä hoidossa,sieltä varmasti saa sitten kavereita ja tulevia synttärivieraita.
kuulostaa ihan tyhmältä koko aloitus,mutta stressaan tästä jo vähän...

Miksi ihmeessä pikkulapsen synttäreillä kuuluisi olla paljon kavereita? Miksi kolmevuotiaalla ylipäätään pitäisi olla paljon kavereita, kun muutamakin riittää kaikkeen tarvittavaan? Kannattaa nyt rauhoittua ja nauttia synttäreistä, jotka hoituvat yksillä sukulais/tuttavakutsuilla. Muutaman vuoden päästä kestitset sekä suvun että lauman kiljuvia vieraita lapsukaisia ja stressaat, riittääkö kakku, pitäiskö olla kakkua ensinkään, riittääkö edes koti vai pitääkö mennä hoploppiin ja hommata ponivankkurit...

No ei kai kaverisynttäreitä tarvi väen vängällä järjestää, varsinkin jos ei niitä ole muuta kuin puolituttuja puistoilijoita. Ei meillä ainakaan 3-vuotiaalle järjestetty viime vuonna muuta kuin kakkukestit lähipiirin kesken.

Minä itse ainakin olin lapsena sellainen etten halunnut mitään kaverisynttäreitä. Minun synttärit pidettiin vaan sukulaisten kesken ja sillä hyvä. En olisi halunnut pyytää luokkakavereita ym. meille. Kaikki eivät ole niin sosiaalisia. Enkä nytkään aikuisena ole kovin sosiaalinen eikä minusta olisi järjestämään minkäänlaisia isoja kestejä.

Eiköhän kaverisynttärit ole ajankohtaiset sitten kun lapsella on omia kavereita,esim kerhosta/tarhasta.. Olisko vuoden päästä? Meiän kaveripiirissä ainakin on ollut tapana että 3v asti on täysin vanhempien valitsemat vieraat,sitten 4v eteenpäin lapsi saa itse päättää ketä kutsua..Eli sillon kaverisynttärit,monesti toki lisäksi isovanhemmille,kummeille jne juhlat.

Meillä on kaverisynttärit olleet siinä vaiheessa, kun ovat itse halunneet. 4-vuotiaana on kolme vanhinta halunneet, kerhoilleet ovat siinä vaiheessa, niin on ollut helppo sitten silloina aloittaa niiden pitäminen. 3-vuotias on ihan varmasti iloinen kaikista ketä tulee! :) En usko, että on väliä minkä ikäisiä lapsia tulee. Meillä ainakin tuon ikäiselle mummo oli kaikista tärkein!

Miksi ihmeessä pikkulapsen synttäreillä kuuluisi olla paljon kavereita? Miksi kolmevuotiaalla ylipäätään pitäisi olla paljon kavereita, kun muutamakin riittää kaikkeen tarvittavaan? Kannattaa nyt rauhoittua ja nauttia synttäreistä, jotka hoituvat yksillä sukulais/tuttavakutsuilla. Muutaman vuoden päästä kestitset sekä suvun että lauman kiljuvia vieraita lapsukaisia ja stressaat, riittääkö kakku, pitäiskö olla kakkua ensinkään, riittääkö edes koti vai pitääkö mennä hoploppiin ja hommata ponivankkurit...

niinpä,ite vaan jotenkin stressaan tästä kun ei oo läheisiä äiti-lapsi-tuttuja kuin yksi. :/ ja itellä ei oo lapsena montaa kaveria ollu. mutta hyvä jos muidenkin mielestä on ihan riittävää tämä.ehdotn juttu on kyllä edes se,että on edes muutama lapsivieras,viime vuonna 2veenä poika oli iloinen siitä yhdestäkin,tänä vuonna jo ymmärtää enemmän ja aion kutsua muitakin.

Yhteistyössä