Lasten vaatteiden osto ja kierrätys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minävaan

Jäsen
27.06.2004
139
0
16
Onkohan joku muu törmännyt samaan?Nimittäin,tykkään kovasti ostaa meidän tytölle(2v)kauniita,muodinmukaisia vaatteita.Ei siis välttämättä merkkivaatteita vaan nykyaikaisia.Tämän lisäksi meillä on siihen hyvin varaakin,joten voin hyvällä omallatunnolla törsätä sen noin 100e kuukaudessa mikä niihin menee.Olen vaan saanut aika paljon kommenttia muilta äideiltä,et pitäis ostaa kirppikseltä,tai pyytää tutuilta vanhoja yms.Tästä en ole täysin samaa mieltä..Siis jos kukaan ei koskaan ostaisi mitään uutena,niin kyllä sieltä kirppiksiltä pian loppuisi ne kierrätettävät vaatteet!Ja jos kerran itsellä on varaa,niin miten se voi olla muilta pois?!Henk.koht.itselläni ei ole mitään kierrätettyjä vaatteita vastaan,niitäkin löytyy kyllä kaapista.Alkaa vaan tämä taivastelu ja paheksunta kyllästyttämään!!!

Mä ostan myös lapselle vaatteet uusina. Joskus kavereilta käytettyjä haalareita yms.
Kirppareille en ehdi ja sielläkin joskus niin hinnakkaita vaatteita, että alemyynneistä saa uusia samalla rahalla ellei halvemmallakin.
Sukulaisilla ei ole pieniä lapsia, joten ei voi kierrättää vaatteita lähipiirissäkään. Meilläkin esikoinen ja kaikki tavarat ja vaatteet hommattu hänelle. Vaatteita on runsaasti, joten jos meille vielä pikkukakkonen syntyy niin hänelle onkin sitten jo valmiina hyviä vaatteita.
Meillä myös isovanhemmat harrastaa lastenvaateostostelua joten ei ole tarvetta etsiä käytettyä. Nää vaatteet on ainoa asia johon mä tuhlaan silloin tällöin. :D

Mä en itsekään osta itselleni kirppikseltä vaatteita niin miks pitäis ostaa lapselle? :D
Niin ja itelle en osta juuri kaupastakaan :whistle: :D

Kateutta luulen ma :kieh:

Minä säästän lasten vaatteissa niin paljon kuin mahdollista, eli uutta vaatetta ostan todella harvoin eikä koskaan ns. turhaa.

Ihanaa että jotkut ostavat nättiä ja uutta vaatetta, se mahdollistaa minun säästöbudjettini koska tahtoisin olla mahdollisimman kauan kotona.
(5. lapsi tulossa, eikä ylimääräistä rahaa juuri ole).

No itse ostan uutta ja vähän käytettyä.Luulisi jokaisella olevan oikeus tehdä niinkuin haluaa.V.ituttaa tämä jatkuva ihmettely ja voivottelu, hoh hoijaa...Minusta meillä kaikilla on oikeus tehdä omat valintamme.

Tuttu tunne :hug:
Meillä miehen vanhemmat ja hänen veli ovat kovia arvostelemaan kun meidän lapsilla on uusia vaatteita päällä.Yksi kauppa varsinkin aiheuttaa heille harmaita hiuksia,H&M en ymmärrä että mikä siinä kaupassa on niin pahaa että sitä pitää haukkua ja morkata aina jos sieltä jotain ostan :ashamed: \|O
Minä jo miehellekkin sanoin että taidan jättää vierailut vähemmälle kun ei saa kun haukkuja kuulla ja anoppi ylistää miten heidän lapset oli ennen iloisia jos jostain sai pussillisen käytettyjä vaatteita ja antaa sitten niitä tämän veljen perheelle...Minulta siis ei ole ikinä edes kysynyt haluanko niitä vaatteita ja ottaisin jos tarjoaisi koska pihalla ne huonommatkin vaatteet menisi...

Minä ostan kanssa kaikki lapsen vaatteet uutena, vaikka ei aina niin varaa olisikaan :ashamed: En vain osaa kirppareilta etsiä ja joistakin yrityksistä huolimatta en edes löydä mitään. Ajattelen asian niin, että yhden lapsen käytön jäljitä joku saa hyviä vaatteita käyttöönsä kun myyn ne eteenpäin kirpparilla. Hyvin ovat kaupaksi käyneet puhtaat, ehjät ja halvat vaatteet. =)

Meillä pääasiassa uutta vaatetta lapsilla. Saan kummi-tyttöni äidiltä muotivaatteita kyllä ihan ilmatteeksi. Ne ovat aina hyvä kuntoisia vaikkakin käytettyjä. Ja pojan vaatteista siis kyse.
En pääse kirppareille kovinkaan usein ja sen mitä itse käynyt, en koskaan ole sieltä mitään löytänyt.
En kyllä ite varsinaisesti "tuhlaa" rahaa vaatteisiin, ostan sen mitä tarvitsen. Ja silloin kun tarvitsen. Aika hyvin pitää anoppi kiinni siitä, että pojille on kunnon vaatteet ja hän ei niin hintojen perään katso.

Mutta olisi kyllä kivaa päästä ain ostaa uutta. :) Rahat ei vaan riitä ylimääräiseen törsäilyyn. Kuopus sitten joutuu enempi käyttää isoveljensä vanhaa. :)

Yhteistyössä