Lasten vaatteista taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Jos lapsi saa lahjaksi vaatteita, jotka ei nyt niin hirveän paljoa miellytä sinua, niin mitä teet niille?

Pidätkö kuitenkin lapsen päällä, annatko pois, kirpparille vai pidät vaan kotona, et julkisilla paikoilla?

Kunhan nyt vaan pohdin... :D ;)

Jos mun lapset olisi tarhassa, laittaisin ne vaatteet päälle tarhaan jolloin mun ei tarttisi katsella niita :xmas:

Olen mä pitänyt lapsilla niitäkin vaatteita joista mä en niin tykkää, mutta vähemmän niitä tulee käytettyä kuin kivemmannäköisiä

No jos saadaan jotain ihan sairaan öklöjä ankkurinappivaatteita tai jotain siis en osaa selittää, mut vaan ällöjä, niin en kyllä pue lapselle. En vaan pue. Ei pysty.

Kun mäkin olen niiiin pinnallinen, etten vaan voi laittaa lasteni päälle sellaista, joka ei omaa silmää miellytä. :ashamed:
Niitä tulee sitten pidettyä kotipäivinä, jos ollenkaan.

Meille anoppi ostaa paljon vaatteita, mutta onneksi meillä on aika sama maku. Lähes kaikki ostokset on hyviä. :)

Niin ja en voi ajatella, että jos lapsi pitää, niin minäkin pitäisin. Niin kauan, kun voin asiaan vaikuttaa, vaikutan. :D

Voi olla että jäis käyttämättä. Joskus oon kyl tehny niin et oon suoraan laittanu ne mökkivaatteiks, tai lapsille silloin kun ne on esim anoppilassa :laugh: Mä puen lapsille vaan vaatteita jotka miellyttää mun silmää.

jos saadaan käytettyjä epämiellyttiä vaatteita laitan johonkin keräysastiaan, anoppi ostaa usein ulkomailta epäkäytännöllisiä erikoisia vaatteita neidille ja olen kyllä ne pari kertaa laittanut päälle vaikken niistä tykkääkään anopin mieliksi, muuten ollaan kyllä lahjaksi saatu miellyttäviä pääosin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MIKSI tarhavaatteiden pitäisi olla rumia??? Jos ne vaatteet ei silmää miellytä niin miksi niitä pitäisi käyttää? Anna keräykseen tai myy ne pois!

ei vaate välttämättä ole ruma vaikka se ei olisi oman maun mukainen. Tuskin kovin moni ostaa tarkoituksella lahjaksi rumia vaatteita

Meillä ei pistetä päälle mitään, mikä ei miellytä minua. Ja niin kauan kun minä olen tässä perheessä se, joka vaatteet myös maksaa ja ostaa, niin päätän mitä lapseni päällensä laittavat! Jos nyt lahjaksi tulee kammotuksia, onneksi ei tule, sukulaiset eivät osta vaatteita, kun tietävät etten käytä, niin jätän vain käyttämättä ja laitan kirpparille.

Kerran on tullut vaate joka ei tyylillisesti vastaa mun ideologiaa ("ankkurinappivaate?"). Minä muutin tämän haalariasun pelkiksi shorteiksi, jotka passasivat mulle hyvin. Myös päiväkodin varavaatteiksi olen sellaisia vaatteita laittanut, jotka eivät täysin passaa väreiltään. Ei sieltä ole koskaan niin hirveitä tullut, ettei missään voisi käyttää.

Ylleensä ne pyörii tuolla kaapissa ja sitten kun poika kasvanut niistä ulos huomaan ettei tullut käytettyä ja myyn pois.

Jotain lahjavaatteita pidän sitten sotkuvaatteina pihaleikeissä tms.

olen ehkä vanhan aikainen mutta mun mielestä on kiittämättömyyttä myydä lahjaksi saatu asia heti pois... Kyllä mä voin pitää lapsillani vähän "ei niin hienoja" vaatteita kunhan on siistejä,ehjiä ja tarkoituksen mukaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MIKSI tarhavaatteiden pitäisi olla rumia??? Jos ne vaatteet ei silmää miellytä niin miksi niitä pitäisi käyttää? Anna keräykseen tai myy ne pois!

Se että vaate ei olisi JUURI se, mitä minä olisin kaupasta valinnut, ei tarkoita että vaate olisi ällöruma. Jos se sitä olisi, ei se kelpaisi kenellekkään, edes ilmaiseksi. Ainakaan tällä asenteella?

Yhteistyössä