Lastenhoitajan palkkaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippis"

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta lastenhoitajan palkkaamisesta omaan kotiin? Meillä olisi syksyllä todennäköisesti tarve selliselle. Mies tekee täyttä päivää töissä ja itselläni alkaa iltaopiskelut. Perheessä on 1v ja 3v lapset. Suunnittelin, että selviäisimme ilman hoitajaa, mutta nyt olen alkanut ajattelemaan, että onnistuisiko se sittenkään. Miehellä tulee kiire joka päivä tulla kotiin, että itse ehdin kouluun ajoissa. Lisäksi en tiedä missä ajassa ehtisin lukemaan, kun lapset vievät päivisin koko aikani ja iltaisin menevät nukkumaan, niin ettei minulle jää silloinkaan omaa aikaa. Tarve hoitajalle siis voisi olla muutama tunti per päivä tai parina päivänä viikossa pidempi aika.

Osaako kukaan neuvoa paljon palkkaa olisi sopivasti? Emme siis vaatisi muuta kuin lasten hoidon eli puistoilua, leikkiä tms ja kotityöt ja ruuat tekisin kyllä itse. Katsoin, että MLL:n hoitaja saa n. 8,50€/tunti. Onko se liian vähän yksityiselle hoitajalle? Kannattaisiko ehkä koittaa saada hoitaja MLL:n kautta pidemmäksi aikaa? Onko kellään heistä kokemusta?

kävi pari kertaa mll:stä hoitajaja hyvin sujui. Sittemmin olemme pyytäneet hoitajaksi tuttavan tyttären (oli aloittaessaan 15 tai 16, käynyt nyt 3 vuotta pyydettäessä) ja hälle tuo sama palkka kuin mll:ssä ollut ok. Usein kyllä pyöristetty 10e/h. kun on myöhempään illalla.

Yhteistyössä