Lastenjuhlat, käytännön vinkkejä, kokemuksia jne.. KIITOS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ögonblick
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ögonblick

Aktiivinen jäsen
11.06.2007
1 167
0
36
Olen järjestämässä pojalleni (4v ) lastenjuhlat.
Vieraita olisi tulossa 5kpl, jos nyt kaikki tulee.. (iältään 4-7vn )
Teemana olisi merirosvot. Joten rekvisiitta menee sen mukaan; merirosvolaivaa, aarreluolaa jne.. Kutsukortit teeman mukaisesti.. Itse ajateltiin miehen kanssa pukeutua asian mukaisesti, samoin pojalle tulisi merirosvo kuteet. Vieraille ajateltiin antaa hatut, kaukoputket ja silmälaput, ja jos haluavat niin viikset maalattaisiin myös.

Tarjottavat on vielä mietinnän alla, kakkua en tee (kyse ei ole synttäreistä ) ehkä enneminkin suklaapaloja makeana tarjottava tms.. Ja suolaista ajattelin laittaa pizzaa laivan malliin merirosvolipputikuilla koristeltuina. Jotain ihan perusjuttua kuitenkin vain.

Ohjemassa olisi varmaan ongintaa ja lankulla kävelyä, teeman mukaisesti. Jotain krokotiilejä voisi pahvista vääntää tms.. Ja sohvasta tulisi hyvä laiva purjeineen.

Lahjapussit ajattelin laittaa myös kotiin vietäväksi, mutta niihin ihan vain jotian pientä, esim kultarahasuklaita, sillä vieraathan saavat hatut, kaukoputket ym kuitenkin muistoksi.

Miltä kuulostaa? Mitä pitäis osata huomioida? Tarjottavista hyviä kokemuksia? Tai ihan mistä vain! Ensimmäiset juhlat, mitä itse järkkään ja haluaisin, että kaikki onnistuu nappiin! Tietty! :D

Aikast paljon olet meinannut kaikenlaista laittaa, paljonko on bilebudjetti?
Ruokajutuissa kannattaa ottaa huomioon allergiat, ja meillä ainakin pieni juhlakansa joi paljon mielummin mummonmehua kuin limppareita.

Mitä tuohon nyt voisi kommentoida muuta kuin että tuntuu siltä, että bileet ovat kokolailla valmiit ja olet ajatellut kaikkea.
Prinssinakkeja ja lihapullia kun vielä laitat tikkuihin ja vaikka sipsejä kulhoon, niin suolaistakin on montaa sorttia.
Hauskoja juhlia pojalle!

Alkuperäinen kirjoittaja xoxo:
Aikast paljon olet meinannut kaikenlaista laittaa, paljonko on bilebudjetti?
Ruokajutuissa kannattaa ottaa huomioon allergiat, ja meillä ainakin pieni juhlakansa joi paljon mielummin mummonmehua kuin limppareita.

Budjettia en ole laskenut, mutta itse teen mahdollisimman paljon, ja aika pienillä jutuilla saa paljon näyttävää aikaiseksi.

Jonkun verran juttuja on jo valmiina, sillä naamiaisia ym on ollut, joten ihan kaikkea ei tarvitse vain näitä varten hankkia..

Ja tottakai kaikkien mahdolliset allergiat otetaan huomioon, noista kutsutuista tiedetään vain kaikki hyvin, eikä kellään kyllä mitään taida olla. Mutta hyvä pointti, täytyy varmistaa vielä vanhemmilta! :)

aika valmiilta hommaltahan tuo kuullostaa. kutsuihin kannattaa laittaa pyyntö ilmoittaa mahd. erityisruokavaliot etukäteen. huimasti olette suunnitelleet! p.s. tuletteko järjestämään lastenjuhlat meillekin... ;) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Mitä tuohon nyt voisi kommentoida muuta kuin että tuntuu siltä, että bileet ovat kokolailla valmiit ja olet ajatellut kaikkea.
Prinssinakkeja ja lihapullia kun vielä laitat tikkuihin ja vaikka sipsejä kulhoon, niin suolaistakin on montaa sorttia.
Hauskoja juhlia pojalle!

Tuo tarjottava puoli on hiukan kysymysmerkki, mutta sinulta tulikin peri hyvää ideaa.. :) Oliskohan parempi korvata sipsit jollain muulla? Millä?

Joo, olen näitä pähkinyt tässä aikani kuluksi ja valmiiksi, kun luvannut pitää ja pitäisi saada aikaiseksi nyt vain enää..

Alkuperäinen kirjoittaja napsahteleva:
aika valmiilta hommaltahan tuo kuullostaa. kutsuihin kannattaa laittaa pyyntö ilmoittaa mahd. erityisruokavaliot etukäteen. huimasti olette suunnitelleet! p.s. tuletteko järjestämään lastenjuhlat meillekin... ;) :whistle:

Joo, lopputuloksenhan näkee sitten kun kaikki on onnellisesti ohi!
Ja kiitos, mutta ei kiitos, kyllä tässä on ihan tarpeeksi minullekin! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Hauskoja juhlia pojalle!

Tuo tarjottava puoli on hiukan kysymysmerkki, mutta sinulta tulikin peri hyvää ideaa.. :) Oliskohan parempi korvata sipsit jollain muulla? Millä?

Joo, olen näitä pähkinyt tässä aikani kuluksi ja valmiiksi, kun luvannut pitää ja pitäisi saada aikaiseksi nyt vain enää..

Poppareista tykkäävät kaikki ja ovat helppoja ja edullisia tehdä mikrossa. Suolakalat voisivat myös toimia, kun on "vesiteema".

Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Hauskoja juhlia pojalle!

Poppareista tykkäävät kaikki ja ovat helppoja ja edullisia tehdä mikrossa. Suolakalat voisivat myös toimia, kun on "vesiteema".

Kiitos! Popparit loistava idea, ja ehkä hiukan parempi vaihtoehto kun sipsit. Eipä tullut mieleeni edes! Kiitos ideasta.

Yhteistyössä