Lastenkin hukkumiseen liittyy usein humala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sama virsi vuodesta toiseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sama virsi vuodesta toiseen

Vieras
Alle 24-vuotiaiden hukkumis- ja vesiliikennekuolemista uhri on päihtynyt 65-80 prosentissa tapauksista.

Tämä koskee myös murrosikäisiä nuoria, jotka esimerkiksi kaveriporukasta lähtevät uimaan. Vaikka he eivät saisi ikänsä puolesta juoda alkoholia, suurin osa hukkuneista on ollut humalassa.

Lisäksi pienten lasten hukkumisista osaan on liittynyt heidän vanhempiensa humalatila. THL:n mukaan pienten lasten vanhempien päihteiden käyttö lisää lasten riskiä tapaturmaan, kun vanhempien kyky huolehtia lapsesta heikkenee.

(Savon Sanomat)

Alkuperäinen kirjoittaja sama virsi vuodesta toiseen:
THL:n mukaan pienten lasten vanhempien päihteiden käyttö lisää lasten riskiä tapaturmaan, kun vanhempien kyky huolehtia lapsesta heikkenee.

(Savon Sanomat)

tuo nyt on vissiin itsestäänselvyys.

Joskus varmasti näinkin mutta useasti syynä myös liiallinen luottamus ja välinpitämättömyys,mä olin yks päivä rannalla ihan kauhuissani kun 5-vuotia tyttö sai uida renkaansa kanssa yksin kun äiti oli arviolta noin 10m päässä ottamassa rauhassa aurinkoa,ei siis silmäilly lasta.

En anna lasteni olla ilman kellukkeita rannalla. Ne pitävät pinnalla ja kun ne on värikkäät näkee missä menee. Olen muutenkin muiden mielestä ylihuolehtiva. Vedessä ei kylläkään voi olla koskaan liian varovainen. Toisten mielestä lapsi osaa uida kun pysyy pari metriä pinnalla. Naapuriston vanhemmat päästävät 8-vuotiaan tyttönsä kaverien kanssa rannalle, koska tämä osaa jo uida. Ei tulisi mieleenikään.

Yhteistyössä