Hae Anna.fi-sivustolta

Lastenkotiin

Viestiketju osiossa 'Erityislapset' , käynnistäjänä Emilin mutsu, 12.10.2005.

1. Emilin mutsu Vierailija

10-v adhd poika jolla myös todettiin
    käytöshäiriöt syksyllä tutkimuksissa
    Nyt kun kodin ohjaus ja voimavarat eivät riitä
    pojan rajojen ohjaamiseen .
    Kognitiivisesta terapiasta ei apua koska ei pysty käsittelemään omia tunteitaan-
    Lääkäreiden suositus oli sijoittaa poika lastenkotiin opettelemaan rajoja-
    Lapsen isä asuu toisaalla-
    Alkuun poika olisi lastenkodissa kuukauden
    josta tapaamiset vanhempien kanssa isällä
    joka toinen joka toinen voisi tulla
    omaan kotiin -
    Tutkimukset tehty enkä aliarvio lääkäreiden näkemystä adhd lapsestani jolla on myös käytöshäiriöitä ja 10v irtaantumista-
    mm. EI NOUDATA annettuja kotiin tuloaikoja
    soittelee saldonsa heti täyteen,uhkaa/uhmaa eikä usko aikuisten auktoriteettejä...Ei on hänelle käsittämätön sana , samoin isän hurlumhei
    elämän ihannointi ja tälläinen pahat poja eläntyyli -
    Yrittää olla iso jätkä ja kingi vaikka
    on aivan pikkupoika ja vielä tiukan paikan tullen
    tosi herkkä lapsi-
    Nyt nähdään miten hoito puree ja itken krokotiilin kyyneleitä kun sijoitan lastenkotiin
    lapseni eikä hän ole kuukauteen kotona-
    Onko kellään vastaanvanlaista kokemusta....

Elämäni isoimman päätöksen edessä lähes yksin
    koska pojan isä vastustaa ns.laitokseen sijoittamista ja hoitoa -
    Emilin äiti

2. Sinipiika Vierailija

Hei Emilin äiti! Minä olen myös joutunut vastaavanlaisen ratkaisun eteen. Minulla on nyt 17-v ADHD-poika, kolme vuotta sitten kun kaikki meni päin ---tä hänen kohdallaan (koulu, kaverisuhteet, koti, oma terveys...) kaikkien terapioitten, avohoitosysteemien yms. jälkeen kun rumba jatkui samanlaisena ja itseltä oli viittä vaille mennä hermot hain vihdoin apua ja sijoitin hänet huostaanotettuna koulukotiin. Se ON ollut elämäni tähän saakka hirvein asia. Mutta kuitenkin, tämä ratkaisu oli pojalleni hyväksi. Hän sai ysiluokan käytyä ja on nyt toista vuotta kokkilinjalla ammattikoulussa. Hän myös tykkää olla tuolla ”toisessa kodissaan”. Useimmiten hän käy meillä kotonaan kuitenkin ja viikonloput on myöskin meillä. Silloin tällöin tulee räjähdyksiä, tavarat menee rikki ja uhkailua ja päällekäymisiä isäpuoltaan kohtaan, sitä varmaankin on koko hänen loppuelämänsä. Usein olen ajatellut, että jos en tätä ns. kaameaa ratkaisua olisi tehnyt, en tiedä missä poika nyt olisi.
    Sanon sinulle, että kyllä sinä tästäkin selviät!! Ja vaikka hän asuisi missä, niin aina hänestä varmaan on myös iloa sinulle mutta myös paljon huolta.... huolta..... Yritä hoitaa myös itseäsi jaksamisesi mukaan.

3. Vierailija

Vähän nuoremman kanssa päädytty vaikean harkinnan jälkeen vastaavantyyppiseen sijoitukseen. Ja alkoi huojennukseksi toimiakin hyvin. Johtava sosiaalityöntekijä vaihtui. Vaatii palaamista entiseen ongelmatilanteeseen. Perustelu on, että hänellä on oikeus päättää mitä haluaa. Perusturvajohtaja on kirjallisesti ilmoittanut tukevansa alaistaan.
    Tämä kokemus eri näkökulmasta kuin alkuperäisen, mutta on hyvä tietää, että tämmöiseenkin mielivaltaan pitää osata olla varautunut. Eli paikkakunnalta muuttoon.
    www.narsistienuhrientuki.info - lisää tietoa, kun kohtaat narsistin missä organisaatiossa tahansa

4. Sijoitettu Vierailija

Heippa. Olen kolmekymppinen nainen, joka 14-vuotiaana myös sijoitettiin kodin ulkopuolelle. Diagnoosia ei silloin ollut, mutta nyt aikuisena adhd:ta epäillään. Myös omalla lapsellani on se. Minut sijoitettiin ""ehjästä ja hyvästä"" perheestä. Vanhempieni haettua apua. Asuin 3 vuotta perhekodissa ja viikonloppuisin olin kotona. Murrosikä oli rankka ja silloin olin ratkaisusta loukkaantunut. Nyt aikuisena tiedän, että se oli paras ratkaisu. Sain koulut käytyä ja hyvän elämän. Nyt osaan olla kiitollinen siitä,että vanhempani laittoivat minun tarpeet omiensa edelle. Heille ratkaisu oli todella vaikea, mutta se oli ainoa vaihtoehto ja todella hyväksi minulle! Voimia sinulle. Ratkaisu on vaikea, mutta uskoisin että oikea.

5. Moku Vierailija

Moikka!
    Kun luin viestisi niin oli kuin omasta elämästäni lukenut. Poikani on 16 v ja käytös aivan mahdotonta. Haimme ADHD diagnoosin viime vuonna ja hänelle määrättiin Concerta lääkitys. Se on auttanut. Ei enää raivostumisia. Selkeä näkemys asioista ja koulutehtävät luistavat paremmin. Kannattaa kokeilla, vaikka se ei loppuelämän ratkaisu olisikaan. Sillä se on myös tärkeätä että pääsee elämään normaalin nuoren elämää. Pojallani oli myös hasis ongelma, joka aiheutti sen että pari vuotta me vaan ihmeteltiin että kylläpäs on poika rauhallinen kun polttaa tupakkaa, mutta se olikin se hasis, joten vaarana on myös tommonen omalääkitys. Nyt poikani on nähnyt aivan selkeänä concertan avulla hasiksenkin vaarat ja kavereiden surkean tilanteen. Vielä on paljon tekemättä, mutta kannattaa kokeilla. Koitahan jaksella ja kysellä ei tässä muu auta

yks ADHD äippä

6. Hei, oletteko kokeilleet hänelle lääkitystä? En huomannut, että viestissäsi olisi ollut mitään lääkkeestä. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, mitään ette voi hävitä tässä asiassa. Oma lapseni on saanut Dexedrine lääkkeestä suuren avun.
    Kun luin kertomustasi oli kuin olisit kirjoittanut minun pojastani, mutta onneksi lääkitys auttoi eikä tilanteet enään kärjistyneet enempää.
    Teet varmasti oikean päätöksen, yksin et pysty siihen mihin lastenkodissa riittää jokaisena päivän aikana ammattitaitoista väkeä. Lapsi on turvassa siellä.
    Pidä huolta itsestäsi.

7. Joku Vierailija

Kannattaisi miettiä yö koti hoitoa jos ei osaa rauhoittua niin käsiin Ja jalkoihin nahka kahleet Ja pitkillä ketjuilla sängyn viereiseen seinään kiinni ! Siinäpä sitten makaa yön kun ei muuta voi rakenna vielä Häkki päälle niin siellä pysyy;-)
    Tämä onkokeiltu itsellä auttanut paljon

8. Joku Vierailija

Kannattaisi miettiä yö koti hoitoa jos ei osaa rauhoittua niin käsiin Ja jalkoihin nahka kahleet Ja pitkillä ketjuilla sängyn viereiseen seinään kiinni ! Siinäpä sitten makaa yön kun ei muuta voi rakenna vielä Häkki päälle niin siellä pysyy;-)
    Tämä onkokeiltu itsellä auttanut paljon

9. cheeseus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  10. adhd:n äiti Vierailija

No en ikinä antaisi omaa lastani laitokseen, vapaahetoisesti. Kukaan vieras ei tunne häntä yhtä hyvin kuin minä, kukaan vieras ei rakasta niin kuin minä eikä pysty/tahdo auttaa niin kuin minä. Onhan se rankkaa, aikansa. En minä silti lastani hylkää.

11. Lapsen paras Vierailija

Niin, minulla oli pienenä hyvin villi ja levoton poika, ei kuitenkaan ADH, sitä termiä ei siihen aikaan n, 30 vuotta sitten edes käytetty. Olin äidiksi kypsymätön ja tein lukuisiä virheitä, vaikka rakastinkin poikaani yli kaiken. Olin myös raskaassa kolmivuorotyössä ja lapsi oli paljon yksin kotona tai vaihtuvilla hoitajilla. Työpaikan vaihto ei tullut kysymykseen. Monien vaikeiden vaiheiden jälkeen poikani huostaanotettiin ja sijoitettiin kodin lähellä olevaan lastenkotiin. Jälkeenpäin ymmärrän, että se oli poikani etu. Hänestä pidettiin hyvä huolta, koulunkäynti tasaantui ja sujui hyvin, viikonloput hän sai viettää kotona. Itsekin rauhoituin ja tuin poikaani parhaani mukaan. Pystyin myös hoitamaan työni paremmin. Isäkin alkoi tavata poikaa useammin.
    3-4 vuoden jälkeen sainkin hänet taas kotiin. Nyt hän oli niin paljon isompi, että pystyi olemaan luotettavasti yksin kotona epäsäännöllisten työvuorojeni ajan, Tänä päivänä hän on hyvin menestyvä sähköinsinööri loistavalla kielitaidolla ja atk-osaamisella. Asiaa on varmasti tukenut se hyvä huolenpito, jota hän sai lastenkodissa ollessaan. Sijoitusasiassa vanhempien on yhteistyössä lastensuojeluviranomaisten kanssa hyvä miettiä, mikä on lapsen paras etu. Vanhemmuus ei katkea sijoitukseen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri