Hae Anna.fi-sivustolta

Lastenlasten suusta

Viestiketju osiossa 'Isovanhemmat' , käynnistäjänä Vanha elli, 25.03.2011.

1. Vanha elli Vierailija

3-vuotias kertoi tänään tarhasta palatessaan, että "hailla on isot hampaat ja iso selkäNOJA. (evä)

Kertokaa lisää!

2. äitiiii12 Vierailija

Mummilla on TOOSI pullea maha.

Ja mitä pappa? Istuu aina ja katsoo telkkua samassa tuolissa. Ei nouse yhtään.

3. Vanha elli Vierailija

Simpukankuorilla leikkiessään 3-vuotias näytti pienenpientä simpukkaa ja sanoi innoissaan: "Kato mummi, miten suurensuuren pieni."

4. isotäti Vierailija

Pienen tytön mietteitä mummolan lähellä olevasta valtakunnanrajasta. Mummikysyi lapselta mitä se tarkoittaa, että Suomella on valtakunnan raja, johon pieni tyttö vastasi: No jos ei olisi sitä rajaa niin maapallolle ei sopisi muita maita ollenkaan, koko maapallo olisi sitten Suomi.

5. Me asumme aivan vanhan kirkon vieressa ja kesaisin on tietysti aika usein vihkitilaisuuksia. Tyttareni ollessa hieman alle 3-vuotias olimme lahdossa kavelylle ja kirkkoon oli menossa haavieraita. Kerroin tytolle, etta siella on varmaan haat ja etta haita vietetaan silloin kun mennaan naimisiin. Takaisin tullessamme morsian ja sulhanen olivat tulleet juuri ulos kirkosta ja juhlavieraat parveilivat pariskunnan ymparilla. Tytto huusi minulle innoissaan: "Aiti, aiti nyt siella on sita naimista!"

6. käytöstavat Vierailija

minusta lapset puhuvat yleensä sellaista, mitä ovat kuulleet vanhempien taivastelevan lasten kuullen, vaikkapa naapureista/sukulaisista tai vaikkapa ventovieraista ihmisistä. sitten vanhemmat retostelevat ja nauravat ylpeänä, mitä meidän tyttö tai poika sanoi. huonoa kasvatusta.

7. Vanha elli Vierailija

Varmaan noinkin, mutta usein juuri puhumaan oppineet tai opettelevat lapset päästelevät hauskoja lauseita. Niin kuin ystävättäreni pieni tytär, joka kuiskasi kaupassa tukattoman miehen nähdessään: "Äiti, tuolla miehellä on koko pää samaa nahkaa."

Tuo tapahtui monta kymmentä vuotta sitten, jolloin kaljupäisiä miehiä ei pää paljaana kovin usein näkynyt ainakaan ulkona.

8. ukki Vierailija

Mun pojan poikani kun oli 5 tai 6 mutta ei vielä koululainen. Ne tulivat meille
    viikon loppua viettämäään ja pojan poikani mun kaulaani. Se kuiskasi mulle suu-
    ren salaisuuden. Mun äidilläni ei ole pökiä jalassaan ja isillä oli vaikeuksia ajaa meidän autoa. Ja minäkin menin ovelle heitä vastaan ja poika mun sylissäni. No
    onko mukava olla sun ukin sylissä sen äiti kysyi pojaltaan . Poika sanoi kuuluvalla
    lapsen äänellä. MUN ÄIDILLÄNI EI OLE PÖKIÄ JALASSAAN. Arvatkaa kuka meni punaiseksi silloin meillä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri