?
---
Vieras
Olen huolissani pikkusisarukseni koti oltavista. Mietin vain, että miten auttaa. Onko ilmoitus jonnekin se keino vai miten? 12v lapsi ei käy koulua kuin silloin tällöin. Milloin milläkin syyllä pois koulusta. Ihan ihmesyitä.Tuntuu, että äitini kääntää aina sen koulun syyksi: "siskoani kiusataan", "opettaja on huono" tms. Siskoni on tottunut kotona saamaan kaiken periksi eli luultavasti ei kestä koulussa sitä, että siellä on säännöt. Koululla ei ilmeisesti ole resursseja puuttua asiaan, kun useimmiten kouluun ilmoittaa olevansa kipeä ja äitini allekirjoittaa lapun, että on ollut sairaana vaikka ei todellisuudessa ole. Toinen sisarukseni joka alkaa lähennellä täysi-ikäisyyttä on ihan hukassa eikä tee mitään tulevaisuuttaan ajatellen. Pelkään, että nuoremmalle sisarukselleni käy samoin. Asumme heistä kaukana ja näemme harvoin. Yhteyksissä kyllä ollaan paljon. Niin ja aikoinaan itse olen asunut huostaanotettuna perheväkivallan takia... Pitäisikö johonkin ottaa yhteyttä vai antaa jonkun lähempänä asuvan ja tilanteet näkevän hoitaa asia? Eihän siitä tule mitään, että 12v on talon pomo ja päättää kaikesta. En tiedä onko jatkuva lintsaaminen syy lastensuojelu ilmoitukseen vai mihin.