Lastenvaatteiden määrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gih

Vieras
Välillä kun noita blogeja lukee, tulee itsellä jonkinmoinen "vähemmyyskompleksi" tai vastaava. En nyt oikein löydä oikeaa sanaa, mutta mutta...

Lapsilla on jos jonkinmoista vaatetta. On Cupcaken haalaria, takkia, Tickettiä, hienostelutakkia ja kenkiä suunnilleen eri parit joka päivälle. Joka pukuun on väreiltään yhteensopivat asusteet. (Missä ne niitä oikein kerkeää pitämään?)

Entäs meillä? Eriparia housut ja takki, sinnepäin väreiltään asusteet, yksi lakki ja kahdet hanskat. Yhdet kengät joilla mennään syksy. (No, on sentäs lisänä kumpparit.)

On meillä aika vähän vaatetta, tiedostan sen. Kaikkea pidetään ja pestään PALJON, ei niitä oikein voi kiertoon enää laittaa kun on pesunukkaa ja tahraa.

En nyt edes oikein tiedä koko kirjoitukseni pointtia. Söpöjähän nuo vaatteet ovat, ja varmasti lapselleni enemmän hankkisin jos kirppareita olisi parempia lähellä ja/tai enemmän rahaa ostaa uutena.

Huoh. Masentaa kai vähäsen.

no kuulostaa vaan alemmuuskompleksilta.. ei sun kannata surra asioita joille et mitään mahda.. rahaa ei taivaasta tipahda, mutta kierrättämällä tehokkaasti merkkivaatteita voi kyllä pienellä sijoituksella saada vaatekaapit rullaamaan... :) meillä ei panosteta määrään vaan laatuun, toki on kahdet toppavaatteet + kauppatakki ja kaikkiin paljon asusteita, mutta mä olen tosi tarkka valkkaamaan kaikki vaattteet :) eli en kerää nurkkiin lastenvaatteita vaan keräämisen riemusta, vaan tarkkaan ja harkitusti!

Älä ole ap kompleksinen - sillä olet järkevä.

Meillä on vain käytännöllisiä vaatteita, jotka lapsen on helppo pukea itse. Ei huppuja paidoissa (jää ryntyksi niskaan, ei paitoja joissa on tummaa väriä ja valkoista (jo kohta on harmaa se valkoinen osa) ja näin edelleen.

Lapset saavat usein itse valita värin, joten ei ne aina sovi yhteen. YHDEN merkkivaatteen olen ostanut ja tuhoutui ekassa pesussa (meni harmaaksi) vaikka pesin aivan täydellisesti ohjeitten mukaan.
Sen sijaan henkkamaukat ei värjää, kuvat kestää ja kangas kestää myös. Kaikki käytetyt annan pois (lasten serkuille). Ei toudellakaan kiinnosta tuhlata aikaa lumppujen myymiseen. Omatkin vanhani joko heitän pois, yleensä käytän rättinä ensin tai sullon pelastusarmeijan laatikkoon.

Vaatteilla ei voi ostaa rakkautta ja huolenpitoa, ja ne ovat ne mitä lapsi eniten tarvitsee (kun perushoidosta on kuitenkin huolehdittu). Älä sure, anna lapsillesi parempaa kuin hienot vaatteet (niitä ekana mainittuja siis)!

En tiedä missä noiden blogistien lapsia kulkee mutta ei täällä ainakaan. Yleensä kaikilla lapsilla on ihan perusjärkevät vaatteet, joskus riitelevät enemmän, joskus vähemmän keskenään. Kyllä mäkin tykkään sillon kun sattuu oleen toisiinsa sointuvat vaatteet päällä, mutta en mä sen takia koko vaatekertaa vaihda. Tai jos pojalla on tänään-haluan-kirkkaanvihreät-velourhousut-ja-oranssi-ruskean-lentokonepaidan -päivä niin laittakoot. Mitä sillä on loppujen lopuksi väliä.

Vaikka mä tykkään plarata lastenvaatteiden kanssa, niin loppupeleissä ne on VAIN vaatteita.

Niitä on toki kiva pukea lapselle värien ja tyylien mukaan, mutta pääasia on lapsen pukeminen oikealla koolla ja säähän sopivalla tavalla. Kaikki se muu "ylimääräinen" on sellaista hömpöttelyä :)

Jos rahaa ei ole, niin sitä ei ole. Mutta jos joskus tuntuu, että taskussa on muutama ylimääräinen euro jonka haluaa sijoittaa lastenvaatteisiin, niin huutis ja muut nettikirppikset on mielestäni hyvä vaihtoehto perinteisille kirppiksille, jos niitä ei ole lähistöllä. Teen itsekin säännöllisen epäsäännöllisesti kauppaa netissä :)

[QUOTE="vieras";24340808]Vaatteilla ei voi ostaa rakkautta ja huolenpitoa, ja ne ovat ne mitä lapsi eniten tarvitsee (kun perushoidosta on kuitenkin huolehdittu). Älä sure, anna lapsillesi parempaa kuin hienot vaatteet (niitä ekana mainittuja siis)![/QUOTE]

onneksi voin tarjota lapselle molempia, vaatteita ja rakkautta :D tällä palstalla ne vaan on aina toisensa poissulkevia asioita... :D

[QUOTE="vieras";24340808]Vaatteilla ei voi ostaa rakkautta ja huolenpitoa, ja ne ovat ne mitä lapsi eniten tarvitsee (kun perushoidosta on kuitenkin huolehdittu). Älä sure, anna lapsillesi parempaa kuin hienot vaatteet (niitä ekana mainittuja siis)![/QUOTE]

On myös olemassa vaihtoehto, että lapsi saa nuo kaikki;)

ap, minusta on tärkeintä, että lapsellasi on puhtaat ja lämpimät vaatteet:)

Aina on joku jolla on enemmän ja paremmin, jos niin haluaa ajatella. Se sitten, että miten itse ne asiat ottaa, on toinen juttu!

Lastenvaateblogit ovat kivoja ja joissakin niissä on kauniita vaatteita. Itse ajattelen, että onpa mukavaa katsella niin kauniita vaatteita.
Blogit (kuten muotilehdet ym) tuovat vaatteet erilailla esille ja ulottuville. Aina niitä on joillakin ollut ja tulee olemaan.

Yhteistyössä