Lastenvaatteista asiaa, etenkin poikien.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Missä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Missä?

Vieras
Miksi aina sanotaan, että "niitä mustia ja harmaita pääkallokuosisisa", kun moititaan kauppojen poikienvaatevalikoimaa. Siis mistä te etsitte vaatteita? Minä kun en edes etsimällä löydä mustia vaatteita, vaikka haluaisin. Ej sikke lej on ollut ainoa ja Lundmyr, joilla on ainakin ollut mustia. Ja Ej sikke lej kai mielletään retrovaatevalmistajaksi.

Mistä löydän näitä parjattuja tummia vaatteita pojalleni? Kaupat on täynnä farkkuja, ruutuhousuja, ruskeaa, vihreää, oranssia, retroa, retroa, rteroa, retroa ja retroa. Nyt olen itse ommellut muutaman MUSTAN paidan ja housut.

Ja ei, en ole rokkari, punkkari enkä saatananpalvoja. Musta on vaan käytännöllinen ja tyylikäs väri.

Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Lindex, Kappahl, H&M. Niistä liikkeistä en löytänyt ainuttakaan värikästä paitaa meidän nelivuotiaalle (paitsi ehkä Bamset Lindexistä, mutta niissäkin alkaa koot jo loppua).

Aijaa, mä taas oon löytänyt noista vaikka miten paljon värikkäitä paitoja pojalleni (käyttää kokoa 110-116, 122).

Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Lindex, Kappahl, H&M. Niistä liikkeistä en löytänyt ainuttakaan värikästä paitaa meidän nelivuotiaalle (paitsi ehkä Bamset Lindexistä, mutta niissäkin alkaa koot jo loppua).

Just eilen kävin H&M:ssa ja oli oranssi-harmaita, oranssi-ruskea-vihreitä, ruskeita ym. mutta EI mustia. Tosin ei mitään riemunkirjaviakaan näkynyt.

lindexistä ostin eilen 3kk pojalleni mustat housut ja kaksi mustaa bodya (toisessa valkoisella kuvana henkselit). H&M en ikinä löydä mustaa vaatetta pienelle, kappahlista vain mustalla pohjalla muuten värikkäitä. Hyvin on heikkoa tarjonta kivoista mustista vaatteista lapsille, varsinkin vauvoille.

Eipä taida kauheasti olla vauvoille noita tarjolla. On varmaan ollut keskusteluissa kyse noiden leikki-ikäisten vaatteista. Ainakin H&M:ltä löytyy yksivärisiä tummia trikoopaitoja... ostin poikien osastolta, kun halusin tytölleni ruskeita poolopaitoja.

Hennesiltä mä oon pojalle löytänyt eniten mustaa sillon ihan pikkusena, nyt on jääny vähän vähemmälle. 86cm kokoon asti löytyy siis ihan kivasti niitä pääkallojakin, mut nyt (92-98cm) en enää oikein meinaa löytää mustana. Oon kyl aika valikoiva. Lindex ja erityisesti Kappahl on ollu löytöpaikkoja myös.

H&M:lta löytyy mustia perustrikoopaitoja ilman mitään kuvioita. viime viikolla pojalleni ostin kaksin kappalein. Lisäksi Lingon&Blåbäriltä (nykyään kai voi tilata netistäkin näitä vaatteita?) saa ihanaa mustaa puolipooloa, löytyy kyllä myös muita värejä. Ollut meillä kovassa käytössä useita näitä mustia paitoja ja kestäneet pojalta tytölle.

Hennesiltä muuten löytyy koosta 50cm alkaen mustia bodyja... Niitä samoja ku muutkin yksväriset. Ihan kohtuullisen laatusia siihen pilkkahintaan.

Mä en o kovinkaan paljon halunnu ihan pelkkää mustaa, täysin kuviotonta. Niitä perus bodyja on ollu ja housuja, sit paljon jollain toisella värillä kuvioituja. Kuvat on ollu sit vaihtelevia niistä pääkalloista autoihin, jotain äijämäistä kuiten.

Jos menen Prismaan, Kekäleeseen, Sokokselle tai Stokkalle, niin siellä on lähinnä mustaa, harmaata ja sinistä . Jos menen henkkamaukalle, siellä on mustaa, harmaata ja jotain ihme printtejä. Mutta en ole totuuden nimissä katsonut tarkemmin, missä vaatteessa olisi todella yksiväristä mustaa. Meillä on Legon musta Starwars-huppari :) Yleisilme jo työntää minut pois kaupasta.

Lindexillä on mustia velourhousuja. Sen tiedän. IdaT:llä on jotain http://www.keltainenkettu.fi/product_details.php?p=2147
http://www.keltainenkettu.fi/product_details.php?p=2103

Yhteistyössä