Lastenvaunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomasin juuri tuossa Mutsy ketjussa, että kannattaa vertailla hintoja enemmän Suomesta. Täältä saattaa saada samat vaunut halvemmalla kuin Saksan nettikaupoista. Siellä on vain muutamat niitten halpismerkit kuten Teutonia ja Gesslein aina tarjouksessa. Emmalljungaa ei sieltä halvalla saa. Ainoastaan saksalaisia merkkejä ja joitain hollantilaisia.
Halpa hinta johtuu vain siitä, että saksalaisilla merkeillä ei ole saksassa tietenkään maahantuojaa, joka joutuu ottaan muissa maissa osansa hinnasta. Emmlajungalla olisi tietysti maahantuoja Saksassa ja silloin hinta on sama kuin Suomessa.

Moi! Ja kiitos vinkeistä... olen vain kuullut kaikenlaisia juttuja halvemmista vaunuista, joita on tilattu Saksasta... hyvä sitten, että selvisi asian oikea laita. Haluan kuitenkin hyvät vaunut, jotka kestävät ja joissa on takuutakin. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:17 äiti-83 kirjoitti:
Teutonia ei kyl ole mikään halppis merkki!!!
Oletko koskaan käynyt vauva tarvikeliikkeessä?

No onhan se Suomessa sika-kallis, mutta katoppa Saksan kauppojen hintoja. Siellä se on aika halppisvaunu. Täällä aivan yliarvostettu.
Minkätakia Suomessa aina tavaran arvostus nousee heti kun siihen laitetaan hirvee hintalappu.

Täällä kirjoittelee yhdet ja samat kauppiaat erinimimerkeillä, kun ei tarvitse rekisteröityä. Hae tietoa vauva-lehden sivuilta niin löydät asiallista tietoa. Itse olen tilannut www.foryourbaby.de vaunut ja matkarattaat. Eri kerroilla siis ja olen ollut todella tyytäinen sekä kaupaan että vaunuihin ja matkarattaisiin. Toimitus kesti vain viikon ja tuli kotiovelle saakka.

Itse ehkä vähän kyseenalaistaisin niitä Lastentarvikkeen omia merkkejä ja kävisin myös muissa kaupoissa katselemessa ja vertailemassa ja sitten tilaisin saksasta, jossa siellä olisi halvempaa, mutta katsoppa www.vauva-lehti.fiwww.vauva-lehti.fi Sielä haku toimito toimii myös ilman kirjautumista. Eli lukemaan pääset, mutta kirjoittelemaan et ilman kirjautumista. Mielestäni siellä saa kaikkeen asiallisimpia vastauksia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 17:18 Salla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:17 äiti-83 kirjoitti:
Teutonia ei kyl ole mikään halppis merkki!!!
Oletko koskaan käynyt vauva tarvikeliikkeessä?

No onhan se Suomessa sika-kallis, mutta katoppa Saksan kauppojen hintoja. Siellä se on aika halppisvaunu. Täällä aivan yliarvostettu.
Minkätakia Suomessa aina tavaran arvostus nousee heti kun siihen laitetaan hirvee hintalappu.

No ihan samaa mieltä en ole kanssasi sillä täältä kyllä saa usein teutoniaa halvemmalla kuin saksasta tilaamalla, joten kannattaa toisaan vertailla hintoja

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:34 vieras kirjoitti:
Huomasin juuri tuossa Mutsy ketjussa, että kannattaa vertailla hintoja enemmän Suomesta. Täältä saattaa saada samat vaunut halvemmalla kuin Saksan nettikaupoista.

Mistä Suomesta saa Mutsy:n vaunuja halvemmalla kuin Saksasta? :o

Onko Emmaljunga sitten hyväkin merkki?? Mielipiteitä löytyy yhtä erilaisia kuin ihmisiäkin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 23:02 Monny kirjoitti:
Moi! Ja kiitos vinkeistä... olen vain kuullut kaikenlaisia juttuja halvemmista vaunuista, joita on tilattu Saksasta... hyvä sitten, että selvisi asian oikea laita. Haluan kuitenkin hyvät vaunut, jotka kestävät ja joissa on takuutakin. =)

saksasta tilattujen vaunujen takuu on kyl ihana kun pakkaat ne laatikkoon ja lähetät takaisin saksaan ja ne sitten joskus tulee takas. tästä syystä ostan nykyään enää suomesta niin takuu toimii omalla paikkakunnalla.
muutenki tuen mieluummin kotimaista työllisyyttä, kaikessa muussakin kuin lastentarvikkeissa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 23:38 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:34 vieras kirjoitti:
Huomasin juuri tuossa Mutsy ketjussa, että kannattaa vertailla hintoja enemmän Suomesta. Täältä saattaa saada samat vaunut halvemmalla kuin Saksan nettikaupoista.

Mistä Suomesta saa Mutsy:n vaunuja halvemmalla kuin Saksasta? :o

Onko Emmaljunga sitten hyväkin merkki?? Mielipiteitä löytyy yhtä erilaisia kuin ihmisiäkin...

Pari kuukautta sitten Mutsyn vaunuja oli Tampereella 495,- kopalla ja istuimella. Samat halvimmillaan saksalaisissa kaupoissa oli 625,- Next frame rungolla. Tosin tuo oli tarjous, mutta me käytettiin se tietysti hyväksemme. Olen samaa mieltä, että kannattaa vertailla. Olis saatu myös Hartanit täältä halvemmalla varustepaketteineen ja I´coon Peakit oli Vauvattaressa 200.- halvemmat kuin Saksassa. . Usein vertaillaan niitä nettikauppojen "kaksi vanhaa 2005 väriä" tarjouksia täkäläisten kauppojen ohjehintoihin. Tarjoukset näyttää usein olevan täällä jopa halvempia, kun viitsii vähän vaivautua kyselemään.

Tilattiin Gesslein-yhdistelmät , hoitolaukku ja turvaistuin Saksasta (pingpong-online.com). Säästö noin 150 euroa ja kaupan päälle saatiin vielä kätevä matkasänky (arvo noin 40-50 euroa). Palvelu erittäin nopeaa ja ystävällistä. Tavara toimitettiin kotiovelle kolmen viikon päästä tilauksesta. Ei voi valittaa.

ZZTOP!!!

Mitkä Gessleininvaunut tilasit? Oletko ollut niihin tyytyväinen? Itsekin suunnittelen Ping Pong:ista tilaamista ja vielä olen hieman kahdenvaiheilla tilaanko Visionit vai Futuret. Onko sulla Babygo istuin? Vaikuttaako hyvältä?

Minusta saksasta tilatut teutoniat ovat samaa hintaluokkaa kuin suomestakin ostetut teutoniat.

MIksi sitten jotkut vaunut / rattaat ovat kalliimpia kuin toiset merkit? Miksi joku vaate / vaatemerkki on kalliimpi kuin joku toinen?

Laatu maksaa, yksityiskohdat maksaa, suunnittelu, takuuhuoltojen toimivuus jne maksaa.

Meillä on "Teutskat" ja olen tyytyväinen.

Kun aikoinaan etsittiin rattaita / vaunuja / yhdistelmiä, Emmaljungat nimenomaan karsittiin pois. Kaikki ns. halpismerkit karsittiin pois. Vaihtoedoiksi jäi että Brio tai teutonia. Koska haluttiin sitten sen ajan huippujutut kolmipyöräiset, otettiin ne sikamageet Teutoniat. Muksu on jo liian iso rattaisiin ylipäätään, rattaat odottelee yhdistelmä-käyttöä ja syntyvää vauvaa.

Emmaljungat meillä oli vaunuina. Käytettyinä ostettiin.

Kun sitten tosiaan uusia kärryjä etsittiin, ja säädettävälläkin työntöaisalla kokeiltuun emmaljungia, oli meillä molemmilla sama vika: kävellessä potkittiin tavarakoria. Työntöaisan ja tavarakorin väli on aika lyhyt, MINÄ en ole mikään pitkäkinttuinen, tavallinen taapertaja, mutta silti jopa minä potkin kävellessä tavarakoria. Jouduin työntämään käsivarren mitan päässä tai kävelemään sivulla. Sama ongelma oli myös uusissa, joissa oli säädettävä työntöaisa. MIES taas on niin pitkäraajainen ja iso, mutta teutonioissa on kävelyvaraakin ilman että joutuu työntämään rattaita niin että itse kävelee sivulla, samoin työntöaisassa on tämä mahtava säätövara pitkälle miehelle.

Edelleenkään en ostaisi emmaljungia, paitsi jos käytettynä ja halvalla saisin. Onhan ne ihan ok, mutta ei minun makuuni.

Kokoon taitettuna muuten pienimmätkin emmaljungat vie aika ison tilan, eivät sovi auton takakonttiin kuin että renkaat tai koppaosan irrottaa.. mikä oli yllätys, kun myyjä niin kovasti kehui että tässä on siroimmat ja pienimmät jne, ja totesin, että teutonia timmyt on pienemmät. Tai joku muu teutonia merkki.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:05 ida kirjoitti:
ZZTOP!!!

Mitkä Gessleininvaunut tilasit? Oletko ollut niihin tyytyväinen? Itsekin suunnittelen Ping Pong:ista tilaamista ja vielä olen hieman kahdenvaiheilla tilaanko Visionit vai Futuret. Onko sulla Babygo istuin? Vaikuttaako hyvältä?

Vision S on malli. Käyttökokemusta ei vielä kertynyt muuten kuin asunnossa sisällä. Vankkurit vaikuttavat erittäin hyviltä ja menevät toooodella pieneen tilaan ja vieläpä erittäin pikaisesti.
Turvaistuin on Römerin Baby Safe Plus.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:09 teutonia-fani kirjoitti:
Kokoon taitettuna muuten pienimmätkin emmaljungat vie aika ison tilan, eivät sovi auton takakonttiin kuin että renkaat tai koppaosan irrottaa.. mikä oli yllätys, kun myyjä niin kovasti kehui että tässä on siroimmat ja pienimmät jne, ja totesin, että teutonia timmyt on pienemmät. Tai joku muu teutonia merkki.

Ystävällismielisesti tahdon korjata, että Emmaljungan Ceroxit menee tosi littanaksi pyörineen ja kaikkineen. Alle 40 cm on "kasan" korkeus ja heittäen menee tavalliseen konttiin...

Jos tilaat saksata niin varmista että tuote oikeasti on olemassa ja että lähtee samana päivänä. Muuten voit odottaa ja odottaa. Minulle kävi niin www.mypram.de. Vastasivat kyllä aina sähköpostiin ja aina toimituspäivä siirtyi kahdella viikolla eteenpäin. Peruin sitten kaupan ja yritän nyt ostaa ebay:sta uutena ko kärryt. On sellainen juoksuratas, joita ei suomessa myydä. Suomessa ei muutenkaa kukaan myy juoksurattaita eli pakko tilata ulkomailta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:40 vieras kirjoitti:
On sellainen juoksuratas, joita ei suomessa myydä. Suomessa ei muutenkaa kukaan myy juoksurattaita eli pakko tilata ulkomailta.

No, meidän teutskat oli aikoinaan juoksurattaiden nimellä. Tosin valmistaja pesi kätensä ja ohjekirjan mukaan rattaita ei saanut käyttä juoksemiseen !!!!!! eli niillä ei saanut mennäkään lujaa vauhtia juosten tai rullaluistimilla !!!?? !
:headwall:
Ja samat opasteet oli aivan kaikissa muissakin ns. juoksurattaissa.

Ja sitten tuo, joka kehui jotain emmaljunga-merkkiä, että menee tosi pieneen kasaan.
Kävimme Lastentarvikkeessa, joka myy emmaljungaa, ja myyjän opastuksella etsittiin kaikkein pienimmät emmaljungat, jotka hän malliksi nipsautti kasaan, kehoitti sovittamaan auton peräkonttiin ja kehui kuinka pieneksi menee.. ei minusta. Mitoista viis, silmämääräisesti ne oli kyllä isot, korkeatkin. Mutta kun kuomua irrottaa ja koppaa irrottaa ja rattaat irrottaa.. mutta kun en minä aio auton peräkontin vieressä ruuvata rattaita alle ja asetella koppaa ja sitten vastaavasti irrotella niitä.. Minusta edelleenkin teutotnia Timmyt on huomattavasti pienemmät.

Nämä on kyllä makuasioita, ei näistä voi inttää, tai voi, mutta olen tätä mieltä vaikka kuka mitä muuta sanoisi.

I'coolla on aivan ihanat pienet pullukkarenkaiset kärryt, että jos uusiin päädyn, ehkä ne karamellit otan.. vaikkei ne varmasti lumessa hyvät ole. Tai sitten ostan Carenan rattaat (ei matka-) cittarista.

Varauksettoman suositteluni saa hollantilainen Babycare (babycare.nl)! Tilasin Bugaboon Cameleon vaunut ja ne saapuivat UPS:n lähetillä kotiovelle tänään 10 päivässä. Paitsi nopea ja luotettava toimitus, Babycarella on myös hyvät varastot ja edulliset hinnat. Säästin n. 160 euroa ja 11 viikkoa aikaa vs. ostamalla vaunut Suomesta - täällä kun on harvoin varastossa useampia värivaihtoehtoja.

Yhteistyössä