latvansuojaaineesta, kyselyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kua tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kua tietää

Vieras
te ketkä käytätte, minkä merkkistä?? ostin Bonacuren latvasuoja aineen, en ollu tyytyväinen, hiuksista tuli karkeen tuntuiset. ostin marketista gliss hair repair hiuslatvaseerumia. sillä hiuksista tuli upean kiiltävät ja sileät.
mitä eroa näillä aineilla nyt sitten on, muuta kuin hinta???

Siis jätitkö sen Bonacuren hiuksiin etkä siis pessyt pois. Miten ihmeessä sillä saa karkean tuntuiset?
Mun mielestä toi Bonacuren latvasuoja ei ole mikään hiuksia silottava tuote varsinaisesti...

Yleensä markettien hiustenhoitotuotteissa on silikonia. Se ei oikeasti tee hiukselle mitään hyödyllistä. Se vaan jää siihen pintaan, ja ajan kanssa kerrostuu hiukseen. Yks kampaaja sanoi mulle, että sen huomaa siitä miten hiukset esim. kastuu kun niitä pesee. Kun on paljon silikonia, niin hiukset ei tunnu "imevän" vettä ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Varmaan silikonia siinä Glissin tuotteessa?
Mulla toimii hyvin se Bonacuren.

lukeeko se silikooni siinä selosteessa alla

Lähes kaikissa varsinkin markettituotteissa on silikonia, niin sampoissa kuin muissakin. XZ-purkeissa lukee etteivät sisällä. En tiedä millä nimellä silikoni tuoteselosteessa on.

Silikoneja on kahdenlaisia. Toiset ovat vesiliukoisia ja ns. hyvälaatuisi sililikoneja jotka eivät kerrostu hiuksiin (näitä käytetään paljon kampaamo tuotteissa). Ja toiset silikonit eivät liukene veteen. Joten niitä kannattaa välttää. Silikonit merkitään hiustenhoitotuotteisiin eri nimillä, joten tässä alla lista yleisimmistä silikonilaaduista ja tieto perässä siitä liukeneeko veteen vai ei.

Silicones

Used to add shine and gloss to hair, decrease combing friction and tangling, provide conditioning, and act as humectants

Amodimethicone not soluble in water by itself
Amodimethicone (and) Trideceth-12 (and) Cetrimonium Chloride mixture that is soluble in water in the bottle
Behenoxy Dimethicone Sparingly soluble in water
Cetearyl methicone not soluble in water
Cetyl Dimethicone not soluble in water
Cyclomethicone not soluble in water
Cyclopentasiloxane not soluble in water
Dimethicone not soluble in water
Dimethicone Copolyol water soluble
Dimethicone copolyol water soluble
Dimethiconol not soluble in water
Hydrolyzed Wheat Protein Hydroxypropyl Polysiloxane water soluble
Stearoxy Dimethicone Sparingly soluble in water
Stearyl Dimethicone not soluble in water
Trimethylsilylamodimethicone not soluble in water
Lauryl methicone copolyol water soluble

Mulle on joku kampaaja sanonu että kaikki markettien L'orealin tuotteet valmistetaan laadukkaista aineista kun ne tehdään samassa tehtaassa kun kalliimmat kampaamotuotteetkin. Eli mulla on ollu 10vuotta Elvital shampoo käytössäkun sen ei pitäisi sisältää silikonia. Ja nyt katsoin purkin takaa että siinä ei ole silikonia (ainakaan tuon Hiusneidon listan mukaan)

bonacuren hoitoaineissa Repair Rescue conditioner (korjaava pikahoito) ei ainakaan ole tuota huonoa silikonia. Vaan tuota Hydrolyzed Wheat Protein Hydroxypropyl Polysiloxane, joka on vesiliukoista vehnäproteiinipohjaista luonnon tuotetta... Ja on tehnyt mun hiuksista tosi hyvät ja helposti selvitettävät, vaikka ne onkin olleet alunperin käärsineet, takkuiset, blondatut

Yhteistyössä