Lautapeleistä tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tonttu

Vieras
9-vuotias kummityttö on toivonut joululahjaksi lautapeliä. Mikä olis nyt tän hetken kuumin hitti? Sais olla semmonen missä riittää haastetta vahan pitemmäkisikin aikaa ja tietysti olishan se mukavaa, että aikuisetkin jaksais sitä pelata. Monopoly, Kimble, Alias ja nää tutuimmat on jo. Auttakee pukin apulaista!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Carcassonnea suosittelen.

ei oo ehkä tyttöjen mieleen kauheesti toi kyllä..

On kyllä ainakin meidän tuttujen tyttöjen mieleen kovastikin ja poikien myös. =) Mutta ei tietenkään kaikki tykkää, suosituksiahan tässä kysyttiin. se on tosi kaunis peli.

Carcassonnea suosittelen.

ei oo ehkä tyttöjen mieleen kauheesti toi kyllä..

On kyllä ainakin meidän tuttujen tyttöjen mieleen kovastikin ja poikien myös. =) Mutta ei tietenkään kaikki tykkää, suosituksiahan tässä kysyttiin. se on tosi kaunis peli.

meille tulee tuo kans jouluksi, ollaan aiemmin pelattu lainapelillä..

mä varmaan uuvutan lapset sen pelin kanssa ku voisin pelata sitä 24/7 :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Siihen on jo monta lisäosaa, kuudes taisi nyt tulla. Kaikki niistä eivät ole niin kivoja.

Entäs Muuttuva labyrintti..siinä ainakin mielestäni on pähkäilemistä isommallekin, et miten aarteen luo pääsee helpoiten.
Tai vanha klassikko, Afrikan tähti?

Siihen on jo monta lisäosaa, kuudes taisi nyt tulla. Kaikki niistä eivät ole niin kivoja.

jep.

Sälli halus sellaisen pelin ku munchkin, joku korttipeli juttu, saa nähdä joudunko mä sitä sen kanssa pelaamaan koko aaton :laugh:

Minä suosittelen Alhambraa. Ostettiin itse se suosituksesta syksyllä jaon kyllä loistava peli. Säännöt eivät ole kovin vaikeat joten tyttökin varmasti oppii ne, mutta haastetta löytyy aikuisillekin.

mitkä lisäosat kivoimpia?

mitkä lisäosat kivoimpia?

Ootas kun mietin. Oliko se nimi Kirkot ja kievarit... Semmoinen missä on joku lohikäärme, ei ollut kovin kiva. Se me jätetään pois. Nyt palat on samassa pussissa, joten en muista hyvin enää niiden nimiä =)

Voisko joku vähän valasta minkä tyyppinen peli on. Ja siis mikä idea. Ja vielä ons sen nimi siis Carcassone vai mikä? Kuten huomaatte oon aivan onneton näissä...
Afrikan tähti on jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Tonttu:
Voisko joku vähän valasta minkä tyyppinen peli on. Ja siis mikä idea. Ja vielä ons sen nimi siis Carcassone vai mikä? Kuten huomaatte oon aivan onneton näissä...
Afrikan tähti on jo.

http://www.lautapelit.fi/lautapelit/index.php?p=102

Yhteistyössä