Lävistyksistä kysyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammuska

Vieras
Mä oon jo pitkään haaveillu lävistyksestä nenän sivuun. Nyt oon aatellu että vihdoin ja viimein tän unelmani toteuttaisin. =)
Mut oon lueskellu netistä että ekaks koruks suositeltas rengasta, ja mä kun haluaisin siihen semmosen kivellisen korun, mikä tappi se nyt nimeltään onkaan... Onko kelleen laitettu tommosta tappia ekaks koruks, onko vaikuttanu paranemiseen mitenkään?
Entäs käytännössä, onko hankala esim. flunssassa? Mietin vaan että mitenköhän sitä nenää niistetään, koskeeko kun koru on siinä.
Joo tosi tyhmiä kyselen, mut haluaisin tietää kaiken (tai ainaskin melkein ;) ) ennenkun käyn ton lävistyksen ottamassa. =)

Mulla on ollut aina ( kohta 20 vuotta ) nappikoru nenässä.
Parantui muistaakseniilman ongelmia.
Kovassa nuhassa putsaan sitä usein. Ei hankaloita niistämistä.

Ensimmäinen "ongelma" ilmeni nyt kun meen uuteen työpaikkaan.
On nimittäin eka duunipaikka missä ei saa pitää lävistystä työaikana.

http://www.wormz.org/nenansivu.html Tuo on pirun hyvä infosivu.
Nenälävistyksistä mä en itse tiedä mitään (monista muista kyllä) mutta jos tuosta linkistä olisi vähän apuja. =)

Alkuperäinen kirjoittaja mammuska:
Mä oon jo pitkään haaveillu lävistyksestä nenän sivuun. Nyt oon aatellu että vihdoin ja viimein tän unelmani toteuttaisin. =)
Mut oon lueskellu netistä että ekaks koruks suositeltas rengasta, ja mä kun haluaisin siihen semmosen kivellisen korun, mikä tappi se nyt nimeltään onkaan... Onko kelleen laitettu tommosta tappia ekaks koruks, onko vaikuttanu paranemiseen mitenkään?
Entäs käytännössä, onko hankala esim. flunssassa? Mietin vaan että mitenköhän sitä nenää niistetään, koskeeko kun koru on siinä.
Joo tosi tyhmiä kyselen, mut haluaisin tietää kaiken (tai ainaskin melkein ;) ) ennenkun käyn ton lävistyksen ottamassa. =)

Minulla on nenäkoruna juuri tuollainen tappi, siis sellainen jossa on se koukku alhaalla (ei sellainen jossa on nuppi myös alhaalla, niitähän ei enää suositella laitettaviksi koska pois otettaessa reikä repeytyy). Tuo tappi laitettiin minulle heti aluksi ja hyvä on ollut. Flunssassa se on hieman epämiellyttävä, mutta ei niin paljon että muuksi vaihtaisin. Ja korun pois ottaminen on aika helppoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
http://www.wormz.org/nenansivu.html Tuo on pirun hyvä infosivu.
Nenälävistyksistä mä en itse tiedä mitään (monista muista kyllä) mutta jos tuosta linkistä olisi vähän apuja. =)

Joo toi onkin yks niistä monista sivuista joita oon käyny lueskelemassa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
vinkki: mene hammaslääkäriin ja hoidata ylärivin hampaista joku mihin kaipaat sitten puudutusta.. ja sit eiku äkkiä kipittämään lävistysmestoille :)
kivutonta :laugh:

Kiits vinkistä, ei vaan ole paikkaamisen tarvetta ja harvoin siihen ees puudutusta oon ottanukaan. =) (asiasta kukkaruukkuun... =) )

Alkuperäinen kirjoittaja mammuska:
Mulla on koulutus ja työpaikat ollu tähän asti semmosia missä ei lävistykset haittaa, joten uskosin ettei jatkossakaan tuu siitä ongelmaa.

Niin siis tää oli mullakin eka paikka jossa ne on kiellettyjä.
Oon ollut duunissa kohtalaisen pitkään kun ikääkin on jo kohta 40v :whistle:

Koulutus on mullakin omalle alalleni, mutta ei se lävistykseen vaikuta :D

Yhteistyössä