Lehdessä yh valittaa turvaverkkojen puutetta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis oikeasti tänään luin yhdestä vanhasta lehdestä (en tiedä saako täällä mainostaa joten en laita nimeä, kuitenkin sellainen lapsilehti...), että yhdellä yh:lla on rankkaa kun ei ole niitä turvaverkkoja. Kun miehen vanhemmat antavat apuja nykyään vain miehelle, eikä omia vanhempia ole auttamassa. Ja sitten jatkaa, että lapset ovat viikon miehellä ja viikon itsellä, eli viikko-viikko -systeemillä hoitavat!!! Mitä ..ttua?!?!?!? Joka toinen viikko vapaata ja sitten mangutaan, kun ei ole tukiverkkoja??!?!?!?!?!! :laugh:

Sori, pakko oli tulla purkautumaan. Sitten täällä samaiset tyypit parjaa, kun joku laittaa lapsensa päivähoitoon mennäkseen töihin. Ja itselle ei riitä kuukaudessa puolet lapsivapaata aikaa.... Huoh. Kiitos kun sain avautua. Onneksi en ole yh, kun niillä on niin rankkaa... (ja tunnen parikin yh:ta, joilla isä ei ole kuvioissa, mutta jotka ei todellakaan valita mistään tuollaisesta. Heitä arvostan ja heille hattua nostan, noille toisille taas todellakaan en...).

Kyllä mä ymmärrän. Niinä viikkoina, kun lapset ovat äidillä, voi äidillä olla esim. työjuttuja, jotka venyisivät hoitoajan ulkopuolelle. Ja jos ex ei jousta yhtään, niin miten lasten hoidon järjestää.

no tuossa tapauksessa ymmärrän jos puhutaan HENKISESTÄ tuesta, koska ei ole kiva, jos ei ole KETÄÄN kenelle jutella, jos joku asia tuntuu pahalta jne.

jos tuon lisäksi vielä kovinkin paljon tarvii tukea lasten hoidon suhteen, niin huh huh

Mikä estää yh:ta luomasta niitä turvaverkkoja. Aivan kuin yksinhuoltajuus tekisi vähän vajaaksi, samoin kuin uuden lapsen syntymä silloin kun ei enää osata isompia itse hoitaa :/

[QUOTE="vieras";27803641]Kyllä mä ymmärrän. Niinä viikkoina, kun lapset ovat äidillä, voi äidillä olla esim. työjuttuja, jotka venyisivät hoitoajan ulkopuolelle. Ja jos ex ei jousta yhtään, niin miten lasten hoidon järjestää.[/QUOTE]

Jaa-a, mitenköhän ne yh:t järjestää menonsa ilman turvaverkkoja, jotka oikeasti on JOKA viikko vastuussa lapsistaan? Jos etukäteen tietää vapaaviikot ja lapsenkaitsemisviikot, niin ei tarvitse olla ruudinkeksijä että osaa aikatauluttaa työt ja muut sen mukaisiksi.

Ja ainiin, pakko lisätä vielä kun muistui mieleen, että se yh oli kysellyt jo kotiapuja mutta ei ollut oikeutettu niihin koska opiskeli...!!! Ja tämä on ihan tosijuttu, tai siis niin lehdessä luki. Mietin vain täällä, että voiko tuollaisia olla? MLL:ään hänellä ei kuulemma riittäneet rahat...

Ihan hyvin voi olla noin. Meinaatko, että äiti ei koskaan esim. sairastu tai tarvitse päästä muuten akuutisti jonnekin juuri sillä viikolla, kun lapset itsellä?

[QUOTE="yyhoo";27803708]Ihan hyvin voi olla noin. Meinaatko, että äiti ei koskaan esim. sairastu tai tarvitse päästä muuten akuutisti jonnekin juuri sillä viikolla, kun lapset itsellä?[/QUOTE]

Ehkä ne menot voi ennakoida?? Tai sitten siirtää viikolla? :D

Ja sairastuu ne muutkin, kuin tuollaiset viikko-viikko-yh:t, mitenköhän me muut pärjätään? Jos kuolemansairaaksi menee niin eiköhän se iskä silloin ne lapset ota.

Miten ydinperheessäkään niitä turvaverkkoja sitten tarvittaisiin yhtään sen enempää, kun jos yh:kaan niitä ei saa olla? Ydinperheessä on se toinen vanhempi koko ajan, niin voivathan vanhemmat sitten keskenään sopia menonsa aina niin, että jompi kumpi on aina lasten kanssa. Vai se onkin eri tilanne?

[QUOTE="vieras";27803684]Jaa-a, mitenköhän ne yh:t järjestää menonsa ilman turvaverkkoja, jotka oikeasti on JOKA viikko vastuussa lapsistaan? Jos etukäteen tietää vapaaviikot ja lapsenkaitsemisviikot, niin ei tarvitse olla ruudinkeksijä että osaa aikatauluttaa työt ja muut sen mukaisiksi.[/QUOTE]

Ihanan mustavalkoista! On minullakin työajat, mutta silti voi tulla helpostikin tilanne, että menee ylitöiksi ja pahasti, enkä pääse hakemaan lasta ajoissa.

Ne yhteishuoltajat, jotka minä tunnen, eivät lähde lapsiviikollaan mihinkään ilman lasta, koska eivät halua. Mun miestä kummastuttaa yksi työkaveri, joka skippaa jokavuosi pikkujoulut kun muksu sattuu olemaan hänellä. Minua ei kummastuta yhtään. Jos saisin olla lapseni kanssa vain joka toinen viikko, niin en usko, että haluaisi muualle hoitoon noilla viikoilla viedä.

[QUOTE="aloittaja";27803739]Ehkä ne menot voi ennakoida?? Tai sitten siirtää viikolla? :D

Ja sairastuu ne muutkin, kuin tuollaiset viikko-viikko-yh:t, mitenköhän me muut pärjätään? Jos kuolemansairaaksi menee niin eiköhän se iskä silloin ne lapset ota.[/QUOTE]

Et viittis kertoo, mistä ostit sen kristallipallosi, mistä voit katsoa, että millon makaat taju kankaalla 40 asteen kuumeessa esim.? Ja jos sattusi vielä niin paska tsäkä, että se lapsen isä oliskin just sillä viikolla toisella puolella maapalloa työkomennuksella. Mites itse ajattelit hoitaa tilanteen? ;) Vai oletko niin superäiti, että lastenhoito sujuu vaikka et itse pääsisi sängystä ylös? :D Joo kärjistetty tilanne, mutta ei mahdoton ja kun ei ole juttua lukenut ja siitä on vain sun näkemys, niin pakko vähän värittää tuota sun mustavalkoista ajattelutapaa... ;)

[QUOTE="Minea";27803750]Kaikkia menoja ei voi ennakoida tai siirtää viikolla.[/QUOTE]

Silloin ei ehkä kannata lapsia edes harkita, jos on paljonkin tuollaisia menoja. Olipa yksin- tai kaksinhuoltaja, on lapsen vuoksi menoja suunniteltava ennakkoon.

Silloin ei ehkä kannata lapsia edes harkita, jos on paljonkin tuollaisia menoja. Olipa yksin- tai kaksinhuoltaja, on lapsen vuoksi menoja suunniteltava ennakkoon.

Niin, että pitää jättää väliin tärkeä lääkärissä käynti sairaalassa jonne ei paljon kannata aikoja yrittää siirtää koska ne voivat siirtyä pitkän ajan päähän. Tämä nyt yhtenä esimerkkinä TODELLISESTA elämästä.

Mistä teitä yksinkertaisia ja mustavalkoisia ihmisiä oikein riittää! :headwall: Enkä mä edes kirjoittanut, että olis paljon tuollaisia menoja mutta joskus ne menot nyt vain menevät lasten edelle!

Mitä, jos niitä lapsia on kaksi ja toinen lapsista joutuu pariksi päiväksi sairaalaan. Jos olisi tukiverkkoja, terveen lapsen voisi viedä heille, jotta voisi olla sairaan lapsen kanssa sairaalassa. Isähän on voinut suunnitella menonsa ennakkoon ja olla ulkomailla, joten hän ei voisi sairaalassa olla. Aika kaukaa haettu tilanne, mutta joillekin pitää rautalangasta vääntää

[QUOTE="yyhoo";27803785]Et viittis kertoo, mistä ostit sen kristallipallosi, mistä voit katsoa, että millon makaat taju kankaalla 40 asteen kuumeessa esim.? Ja jos sattusi vielä niin paska tsäkä, että se lapsen isä oliskin just sillä viikolla toisella puolella maapalloa työkomennuksella. Mites itse ajattelit hoitaa tilanteen? ;) Vai oletko niin superäiti, että lastenhoito sujuu vaikka et itse pääsisi sängystä ylös? :D Joo kärjistetty tilanne, mutta ei mahdoton ja kun ei ole juttua lukenut ja siitä on vain sun näkemys, niin pakko vähän värittää tuota sun mustavalkoista ajattelutapaa... ;)[/QUOTE]

Ei se ole mikään näkemys, kirjoitin vain sen mitä tuossa jutussa oli. Olen edelleenkin pöyristynyt, että joku valittaa tuollaisessa tilanteessa! Eikä se isä kuulostanut siltä ettei yhtään avita esim. sairastapauksissa, jos hoitaa vuoroviikot lapsia muutoinkin, isovanhemmistahan tuo äiti tuossa puhui.

Ja itseasiassa olen katsonut lastani kuumeen kourissa, kun mies on ollut työmatkalla. Henkihieveriin jos olisin mennyt, niin miehen olis ollut pakko tulla kotiin, mutta kuume laski lääkkeillä ja lapsi voi viettää pari päivää rauhallistakin sisälläoloaikaa, niin pärjättiin.

Ja jos ei oikeasti pärjää niiden lasten kanssa edes puolta kuuta, niin miksi ihmeessä niitä menee tekemään?

[QUOTE="vieras";27803867]Mitä, jos niitä lapsia on kaksi ja toinen lapsista joutuu pariksi päiväksi sairaalaan. Jos olisi tukiverkkoja, terveen lapsen voisi viedä heille, jotta voisi olla sairaan lapsen kanssa sairaalassa. Isähän on voinut suunnitella menonsa ennakkoon ja olla ulkomailla, joten hän ei voisi sairaalassa olla. Aika kaukaa haettu tilanne, mutta joillekin pitää rautalangasta vääntää[/QUOTE]

Jos ne isovanhemmat auttaa miestä, niin eiköhän ne sairastapauksissa auta myös? Eiköhän tuossa ollut kyse jostain ihan muusta kuin sairastapauksista; onhan se rankkaa olla omien lasten kanssa joskus 24/7.... huoh...

Yhteistyössä