Leikkaisitko 3v tytölle lyhyet hiukset jos se haluaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uio

Vieras
Meillä on 3,5v tytön kanssa vääntöä hiuksista... kun se haluis lyhyet (veljilläkin on). Nyt hiukset on pitkät ja mä ehdotin sille polkkamittaa mutta ei käy, kun pitäis olla ihan lyhyet. Mitä tekisit? Antaisit olla pitkänä, leikkaisit polkan vai lyhyen?

Yrittäisin suostutella siihen polkkamalliin, lyhythän sekin on mutta "tyttöjen" lyhyt.. meniskö sillä selityksellä läpi?

Olen ollut kyllä aikaisemmin sitä mieltä että lapset päättäköön millaisena hiuksensa pitää, mutta nyt ekaluokkalaisen hiuksiin olen sanonut että ei saa leikata lyhyeksi, on kuitenkin kasvattanut miitä hartaasti ja pitkään.
Onhan ne kyllä kuumat, mutta kaippa se kesän pärjää kun pitää hiuksia kiinni..

Käyttäsin kampaajalla joka saisi leikata polkkatukkaan takaosaan portaittain lyhennyksen, niin että niskasta olisi lyhyt mutta pitemmät hiukset reunustaisi kasvoja.

leikkaisin! jos poikatukka tuntuu "pahalta" niin onhan sitä sellasia lyhyitä tyttömäisiäkin malleja (tosin sitten kannattaa jo turvautua kampaajan ammattitaitoon).

Meidän samanikäisellä on jo vuoden verran ollut lyhyet hiukset. Inhosi kun ponnarit tulostaa. Meidän tytölle ainakin sopii lyhyemmät hiukset. Eli leikkaisin. Me käytiin kampaajalla,että sai vähän muotoa siihen.

Sallisin juu, mutta varmaan käyttäsin kampaajalla, että saisi sellaisen sievemmän mallin. Vähän ihmetyttää sellainen mustavalkoisuus, ettei tytöllä saisi olla lyhyttä tukkaa, jos nyt kerran itse haluaa. Joka toisella aikuisella naisellakinhan on nykyään lyhyet hiukset, miksei sitten tyttölapsellakin voisi olla? :)

No joo, kai se pakko olis leikata/käyttää kampaamon kautta. Muuten se tekee sen itse, eli ottaa sakset ja leikkelee!! Olen nähnyt tapauksia, kun äiti ei suostunu. Aika kaamee lopputulos, ja tukka oli pakko lopulta leikata lyhyeksi, kyl siit nii epätasanen tuli.

Itselläni oli kolmevuotiaana sen verran hentoiset hiukset että oli vain parempi pitää ne lyhyenä. Pitkistä hiuksista rupesin haaveilemaan vasta noin seitsemänvuotiaana, kun hiukset paksuuntuivat

Herttinen miten jämähtänyttä porukkaa vielä nykyaikana löytyy...
Miksi ei voisi leikata? Lyhyet hiukset ovat niin paljon helpommat, ja monesti paremman näköisetkin, kuin sähköiset luiruhaivenet solmulla jollain saparoilla.

Yhteistyössä