leikkaus pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Ranne leikkaus edessä syksyllä, kasvaimen poisto. Kerran aikasemmin leikattu puudutuksessa ja oli ihan hirveä kokemus. Nyt tuleva leikkaus myös puudutettuna ja pelottaa ihan hirveästi, vaikka itse leikkaukseen ei mene 15-20 min kauemmin. mut silti pelottaa...

Miksi oli hirveä kokemus? Minulla leikattu polvi puudutuksessa ja eniten pelotti puudutteen laittaminen (laitettiin selkään), mutta sinulla on kai paikallispuudutus?

leikattiin iv puudutuksessa olkapää. käsi oli inhottavan tuntuinen koko ajan ja leikkaus esti lähes kaksi tuntia ja hoitajat laittoi suojapaperit teipillä kylkeen kiinni, ja ne painoivat jostain syystä todella pahasti, ihan kuin olisi joku veitsellä kylkeä leikannu. mut papereita ei voinu kesken leikkauksen korjata.
kaikesta jäi paska olo. silloin vannoin että ei leikkaukseen ikinä jos ei nukuteta. ei pitäs sanoo et ei ikinä.

Se kaikki tuntui varmaan sen takia kovemmin,että olit jännittynyt. Mieti esim. sektioita, siinähän maataan maha levällään ja usein kiireellisenä. Siihen ei edes saa kunnon lääkkeitä vauvan takia.
Nyt vaan sanot rohkeesti että viime kerralla tuntui pahalta nämä ja nämä asiat, niin saat kunnon esilääkityksen.

Suosittelen kans rauhoittavia. Mä sain vatsan tähystykseen tokalla kerralla ja meni huomattavasti helpommin. Jännitin ekaa kertaa niin paljon, ettei siitä meinannut tulla mitään ja jälkikäteen jäi tosi pahat fiilikset. Leikkaus on kuitenkin vielä isompi juttu, joten eiköhän ne sullekin rauhoittavaa anna. Se tekee myös lääkärin työstä helpomman jos on tiedossa jo etukäteen että leikkaus on sulle vaikea asia.

Tsemppiä!

Yhteistyössä