leikki-ikäisen mahdottomat illat! miten olette selvinneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitinen

Vieras
meillä on aina välillä tuon vajaa 4v kanssa sellaista kuin eilen: iltapalan jälkeen pestiin hammpaat, sovittiin että jos se menee nätisti äiti lukee yhden kirjan enemmän ennen nukkumista. no pesu meni nätisi ja kaikki muukin siihen asti ku viimeinen kirja oli luettu. sitten pääsi piru irti.. lapsi alko pomppii sängyllä, ei meinannut millään uskoo että pää pistetään tyynyyn, lopulta minä sitten otin lapsen ja laitoin hänet sänkyyn pään tyynylle ja sanoin että NYT nukutaan, ei ku lapsi nousi pystyyn, minä siihen totesin että jää sitten itseksesi nukahtamaan kun pelleilet, niin eiköhän tämä karannut nauraen olohuoneeseen, kannoin hänet varmaan yli 15kertaa sänkyyn ja sanoin nyt nukkumaan(en mitään muuta), mies kantoi varmaan ainakin yhtä monta kertaa, häntä vieläpä löi ja potki! sillon mies aina piti kiinni niin että rauhottui, mutta karkasi hetken päästä uudestaan ja uudestaan! :kieh:

millä mä saan kitkettyä ton pois??? siis kokonaan! (ei onneksi ole jokailtaista) mutta ah niin raivostuttavaa! :kieh: eilen loppu siihen kun miespiti makkarin ovea kii tältä puolelta ja lapsi mesosi 15min! uhkasi jopa rikkoa oven! lopulta rauhottu ja huusi meille että rakastaa meitä! meinasi tulla tippa linssiin, menin sitten hänen viereensä ja hetken päästä nukkui.

ei varmaankaan ole oikea tapa teljetä makkariin, mutta mikään muu ei sitä lopettanut. joten miten te olette tälläsestä selvinneet?

syksyllä on vielä vauva tähän lisäksi ja mies 50% itatöissä.. :o

Meillä on tehonnut valvominen. Jos pompitaan niin sitten noustaan ylös ja valvotaan. Ei saa tehdä mitään muuta kuin valvoa. Istutaan vain ja valvotaan. Saattaa olla että ensimmäisellä kerralla kestää pitkään ennen kuin luovuttaa mutta vihdoin väsymys voittaa. Ja itse istun vieressä mutta ei jutella eikä leikitä vain valvotaan... Se on niin tylsää ettei lapsi kauan jaksa :)

Niin ja jos meinaa nukahtaa pitää herättää ja sanoa nyt valvotaan. Sitten voi kysyä välillä haluatko jo mennä nukkumaan omaan sänkyyn. Näin lapsi oppii että sängyssä nukutaan ja muualla touhutaan. esikoinen on ollut sitkein hänen kanssaan valvoin yhden kerran kolme tuntia. Mutta eipä kiinnostanut valvominen sen jälkeen

Mulla oli 2 leikki-ikäistä samaan aikaan ja aika hirveä oli urakka saada niitä rauhoittumaan. Mutta sitten kun jaksoin vaan pitää tiukkaa linjaa ja kiinni iltarituaaleista niin kyllä ne siihen tottuivat. Riehuminen ja leikkiminen illalla tekevät energisistä lapsukaisista ihan mahdottomia, menee ikään kuin överiksi eikä silloin tosiaankaan uni maita. Paitsi äipälle!

Meillä oli tietyt tarinat joita kerrottiin kun lapset olivat sängyssä. Luin kirjoja hämyvalossa ja rupateltiin rauhallisia juttuja, vaihdettiin ajatuksia päivän tapahtumista ja sitten kun oli kirjat luettu oli sopimus että valot pannaan pois ja että äippä saa mennä tekemään ilta-askareita. Kyllä sieltä sängystä välillä pompittiin ylös kun tehtiin tikustakin asiaa. Mutta aina palautin ipanat takaisin sänkyyn ja ennen pitkäähän ne sinne simahtivat.

Ei vaan jää paljon vapaa-aikaa vanhemmille jos lapset nukkuvat vasta joskus 23 aikaan. :(

Nukkuuko teillä 4v.vielä päikkärit?meillä ei enää vain satunnaisesti ja illalla alkaa olla kyllä sen verran väsy ettei ongelmaa nukkumaanmenon kanssa ja paljon ulkoilua!

Ja kuuluu osittain tuohon neljä vuotiaan ikään tuo sääntöjen ohittus. Meillä juuri neljä vuotias on kaikkein levottomin ja esikoinen oli saman ikäisenä myös levoton.

Yhteistyössä