Leikkiikö teidän 5-6vuotiaan POJAT roolileikkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Oon vaan kiinnittäny huomiota, että oma 5,5vuotias poikani ei koskaan leiki roolileikkejä. Hyvin tulee kavereiden kanssa toimeen ja on rohkea ja avoin lapsi, mutta koskaan en oo nähny että se leikki roolileikkejä niiden kanssa. Leikit on lähinnä hippaa,piilosta,keinumista,pallon potkimista,kilpaa juoksemista tai ympäristön tutkimista (etsivät esim hienoja kiviä sepelin joukosta tms).

Onko pojassa jotain vikaa, kun ei leiki kavereiden kanssa mitään leikkiä, missä on roolit. Kun naapurin pojat esim leikki joku aika sitten kullankaivajaa (sillon kun oli vielä loskaa ja lätäköitä) ja heillä oli selkeät roolit siinä, mutta mun poikaani ei sekään leikki kiinnostanu, vaikka oli paikalla ja olis ollu tervetullut leikkimään.???

no ei hirveemmin.
mitä nyt päiväkodissa on "pakotettu" esim.kotileikkiin mukaan.
jotain poliisia ja rosvoa ovat nyt alkaneet leikkiä ulkosalla.
poikani on nyt 6,5v.

varmasti lapsesi on ihan normaali ja terve,älä huoli. =)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no ei hirveemmin.
mitä nyt päiväkodissa on "pakotettu" esim.kotileikkiin mukaan.
jotain poliisia ja rosvoa ovat nyt alkaneet leikkiä ulkosalla.
poikani on nyt 6,5v.

varmasti lapsesi on ihan normaali ja terve,älä huoli. =)

Juu en mä muuten oo huolissani, hän omaa erittäin hyvät sosiaaliset taidot, mutta oon vaan pohtinut sitä roolileikkien puuttumista ja sitä, että jos kaverit pyytää sellaiseen niin sanoo ettei häntä kiinnosta. Kun kyllä sitä itse leikki tuossa iässä aamusta iltaan roolileikkejä. Mutta mä olinkin kyllä tyttö... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu en mä muuten oo huolissani, hän omaa erittäin hyvät sosiaaliset taidot, mutta oon vaan pohtinut sitä roolileikkien puuttumista ja sitä, että jos kaverit pyytää sellaiseen niin sanoo ettei häntä kiinnosta. Kun kyllä sitä itse leikki tuossa iässä aamusta iltaan roolileikkejä. Mutta mä olinkin kyllä tyttö... :D

meillä muistaakseni eskarin syksyllä eskariope just tarkoituksella enempi ohjasi näit poikia leikkii tosiaan tyttöjen kans esim.kotia. just siks et se leikkiminen monipuolistuisi.
poika kertoi sitten aina tylsistyneenä että joo olin perheen koira :laugh:

Ei tietenkään. Miehet ovat rehellisesti sitä mitä ovat, naiset ovat kaksinaamaisia ja puhuvat muuta kuin tarkoittavat. Näyttelevät erilaisia rooleja eri ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

meillä muistaakseni eskarin syksyllä eskariope just tarkoituksella enempi ohjasi näit poikia leikkii tosiaan tyttöjen kans esim.kotia. just siks et se leikkiminen monipuolistuisi.
poika kertoi sitten aina tylsistyneenä että joo olin perheen koira :laugh:

:D poika parka... onkohan meidän pojalla sama kohtalo kun menee syksyllä eskariin?

Meidän 5v leikkii roolileikkejä lähinnä vain, jos me vanhemmat alamme leikkiä hänen kanssaan- eli kehitämme sen leikin. Muuten leikkii kyllä lasten kanssa, tyttöjen ja poikien, mutta kaikkea muuta paitsi roolileikkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Meidän 5v leikkii roolileikkejä lähinnä vain, jos me vanhemmat alamme leikkiä hänen kanssaan- eli kehitämme sen leikin. Muuten leikkii kyllä lasten kanssa, tyttöjen ja poikien, mutta kaikkea muuta paitsi roolileikkejä.

Eli just niinku meilläki. Ja mä oon jo aatellu että tossa pojassa on jotain vikaa kun ei koskaan leiki roolileikkejä ja jos sellaiseen pyydetään niin sanoo ettei halua tai kiinnosta. Poika on vilkasluonteinen ja tykkää eniten leikeistä, joissa saa liikkua ja käyttää kroppaansa (hippaleikit, jalkapallo ym)

Yhteistyössä