leikkitreffit 4v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olemme maalle muuttanut perhe ja muita lapsia ei lähimailla ole..
Törmäsinkin ihan uudenlaiseen ilmiöön täällä..eli lapseni päiväkotikaverin äiti soitteli ja pyysi meidän poikaa leikkimään heidän poikansa kanssa.
Tiedän että lapset ovat paljon keskenään päiväkodissa,mutta perhettä en juuri tunne.

Eli onko tapana viedä lapsia puolin ja toisin leikkimään esim. viikonloppuisin?
Vai onko tarkoitus että menen itse mukaan?
Itsestäni tuntuisi hassulta kutsua ventovieraita aikuisia meille kylään. Lapsen kaverit tottakai...
Mikä on sopiva leikkiaika toisen luona 1h?
ihmetellen....

Kyllä me viedään, jos vaan on tuttu lapsi. Sopii vanhempien kanssa jonkun ajan, kauanko meinaavat jaksaa (joku 2 tuntia alkuun yleensä) ja sitten ensi kerralla teille :-)

Juu näin täälläkin tehdään:) Jos ujo lapsi voi sopia ensin, että äiti vaikka ihan pikkuseks aikaa jää. Paikat tulee tutuksi jne. Yleensä kyllä mielellään jääneet ku leikit sovittu päikyssä ja tiedetään ne toisen lapsen lelut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli jätät vaan kylmästi leikkimään ja haet parin tunnin päästä..?onko kaverit päiväkotikavereita vai muualta tuttuja?

:laugh:

Tarhakavereita nimen omaan. Ainahan sieltä voi soittaa mulle jos jotain tulee. Sun laps ei sitte ole ollu edes kaverin synttäreillä koskaan vai? :o Kun tuntuu niin vaikeelta jättää lapsi kaverille?

no itseasiassa ei..koska kaikkien lapsikavereiden äidit oli minunkin kavereitani...et varmaan kuulostaa tosi kummalta,mut helsingissä ei tällaista tapaa ollut...kaupunkilaisia :)

Ei tulisi mieleenkään jättää lasta päiväkotikaverilleen YKSIN jos en tiedä vanhemmista mitään. Ja ei, se että olen sanonut heille "hei" päiväkodissa, ei ole tutustumista. Juttelin oman ystäväpiirini kanssa ja he kaikki tekevät samoin vielä pitkään. Ihmettelimme vanhempia, jotka päästävät lapset tuntemattomien vanhempien luo synttäreille. Ei viitsitä edes muutamaa sanaa vaihtaa, vaan portilta pistetään lapsi yksi menemään.

Vien lastani leikkimään ja mielelläni juttelen samalla vanhempieni kanssa. Mitäs vikaa tässä tavassa oikein on.

Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
eli jätät vaan kylmästi leikkimään ja haet parin tunnin päästä..?onko kaverit päiväkotikavereita vai muualta tuttuja?

:laugh:

Tarhakavereita nimen omaan. Ainahan sieltä voi soittaa mulle jos jotain tulee. Sun laps ei sitte ole ollu edes kaverin synttäreillä koskaan vai? :o Kun tuntuu niin vaikeelta jättää lapsi kaverille?

Aika harvan kotiäidin lapset on olleet muiden lasten synttäreillä ilman vanhempia, sillä yleensä kaikki kotiäidit tuntee toisensa. Eli lapsella ei edes voi olla muualta kavereita kuin äidin tuntemista perheistä...
Ei meidän 5vuotiaskaan ole ollut yksin missään vieraissa perheissä. Olen aina mukana koska lasten vanhemmat on minunkin kavereitani.

no itseasiassa ei..koska kaikkien lapsikavereiden äidit oli minunkin kavereitani...et varmaan kuulostaa tosi kummalta,mut helsingissä ei tällaista tapaa ollut...kaupunkilaisia :)

Meillä on tapana ensimmäisillä leikkitreffikerroilla viedä lapsi rauhassa leikkimään kaverille. Sisään ei tunkeuduta (ellei tule kutsua), mutta sen verran rauhalliseen tahtiin jätetään muksu, ettei tule paniikkia.. Sitten kun asiat rullaavat paremmin, olen saattanut joskus jopa jättää muksun autosta pihaan ja kurvannut itse pois. Tietenkin vain silloin, kun tiedän että ovi avataan varmasti! ;)

Joidenkin ystäväperheiden kanssa tavataan joskus porukalla, mutta joskus "vaihdellaan" vain lapsia. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ei tulisi mieleenkään jättää lasta päiväkotikaverilleen YKSIN jos en tiedä vanhemmista mitään. Ja ei, se että olen sanonut heille "hei" päiväkodissa, ei ole tutustumista. Juttelin oman ystäväpiirini kanssa ja he kaikki tekevät samoin vielä pitkään.

Vien lastani leikkimään ja mielelläni juttelen samalla vanhempieni kanssa.

samat sanat. Haluaisin ensin tutustua vanhempiin. Esim jäädä siis vaikka kahville ekalla lasten leikkikerralla. Siellä päiväkotikaverin perheessähän voi olla vaikka minkälaista!!! Esim kauhukuvina tulee mieleen:
-isä rappiojuoppona makaa sammuneena sohvalla...
-kissanpissat ja vauvan kakkavaipat pitkin lattioita...
-isoveljen huumepiikit ja aseet tms vartioimatta isoveljen huoneessa, johon 4vuotiaat utelianaa menevät tutkimaan tavaroita...
-isosisko 16v sekstaamassa poikakaverinsa kanssa omassa huoneessaan, johon lapset menee katselemaan touhua...
Tai ihan mitä vaan, sillä meitä perheitä on moneen lähtöön suomessa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja lll:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ei tulisi mieleenkään jättää lasta päiväkotikaverilleen YKSIN jos en tiedä vanhemmista mitään. Ja ei, se että olen sanonut heille "hei" päiväkodissa, ei ole tutustumista. Juttelin oman ystäväpiirini kanssa ja he kaikki tekevät samoin vielä pitkään.

Vien lastani leikkimään ja mielelläni juttelen samalla vanhempieni kanssa.

samat sanat. Haluaisin ensin tutustua vanhempiin. Esim jäädä siis vaikka kahville ekalla lasten leikkikerralla. Siellä päiväkotikaverin perheessähän voi olla vaikka minkälaista!!! Esim kauhukuvina tulee mieleen:
-isä rappiojuoppona makaa sammuneena sohvalla...
-kissanpissat ja vauvan kakkavaipat pitkin lattioita...
-isoveljen huumepiikit ja aseet tms vartioimatta isoveljen huoneessa, johon 4vuotiaat utelianaa menevät tutkimaan tavaroita...
-isosisko 16v sekstaamassa poikakaverinsa kanssa omassa huoneessaan, johon lapset menee katselemaan touhua...
Tai ihan mitä vaan, sillä meitä perheitä on moneen lähtöön suomessa!!!

Joo.. En minä kyllä veisi lapsiani sellaiseen paikkaan, joka vaikuttaisi jossain määrin epäilyttävältä. Toki ensivaikutelma voi pettää, mutta luotan kyll äomiin ihmistuntemustaitoihini sen verran, että uskallan lapseni kavereilleen päästää jos leikkiterffeistä on sovittu asiallisesti. Ja voihan sen "epäilyttävän" perheen omaavan lapsen aina pyytää meille leikkimään. ;)

Yhteistyössä