Leipojat hohoi! Sokerimassasta tai marsipaanista kakunkoristeita etukäteen kuivattavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Eli haluaisin tytön kakun päälle vaikka ihan vaan sydänkoristeita kakunpäälle, synttärit on viikon päästä. Voiko jommasta kummasta tehdä koristeet nyt jo ja jättää huoneilmaan kuivamaan, vai mitenkä noita käytetään?

Kakusta tulee ns. normi kermakakku, mutta teen pienet koristeet jommasta kummasta. Kummasta kannattaisi ja mitenkä on tuo kuivumisjuttu?

Kyllä mä ainakin tein sokerimassasta ruusuja yli viikkoa aikaisemmin ja ekaks annoin olla leikkuulaudalla ja sitten pistin pakastusrasiaan (huoneenlämmössä) etteivät pölyynny. Vasta vähän ennen tarjoilua laitoin sitten kakun päälle, etteivät ime kosteutta ja/tai värjää kermaa punaiseksi :)

Myös sokerimassa säilyy hyvin. Huoneenlämmössä kuivatus. Kakun päälle kannattaa laittaa vasta tarjoiluaamuna. Tai siis mahdollisimman myöhään. Voi vähän pehmentyä jos on pitkäänsä kerman päällä.

Jos teen marsipaanista koristeen, niin annanko mä olla sen huoneenlämmössä vai laitanko kannelliseen rasiaan vai mitenkä se säilyisi parhaiten? Kakun päälle laittaisin koristeen just ennen tarjoilua.

[QUOTE="aloittaja";23871785]Jos teen marsipaanista koristeen, niin annanko mä olla sen huoneenlämmössä vai laitanko kannelliseen rasiaan vai mitenkä se säilyisi parhaiten? Kakun päälle laittaisin koristeen just ennen tarjoilua.[/QUOTE]

Ei missään nimessä kantta päälle, se hikoilee siellä ja tulee ruma pinta, huoneenlämmössä vaikka kaappiin hyllylle rasiassa.

Yhteistyössä