Leipojat, kertokaa mulle pari helppoa juttua!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloitteleva leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloitteleva leipuri

Vieras
Milloin teette täytekakun pohjan jos juhlat ovat huomenna? Siis voinko paistaa kakun nyt?

Voinkos jättää sen sitten huoneenlämpöön (?) iltaan asti, kostuttaa ja täyttää illalla?

Ja päällystää huomenna aamulla. Vieraat tulee huomenna iltapäivällä/illalla.

Eilen...
Eli siis voit leipoa kakun nyt. Pelkkä pohja säilyy kyllä huoneenlämmössä, illalla kostutuksen ja täytön jälkeen sitten jääkaappiin huomista koristelua odottamaan.

Leivo pohjat nyt.
Kun ovat jäähtyneet (ihan huoneenlämmössä) ja olet saanut leikattua, kostuta ja täytä.
Laita ympärille esim. kelmua ettei pääse kuivumaan ja pidä jääkaapissa.

Itse tykkään laittaa juhlapäivän aamuna kermat ja muut päällykset kakun päälle, mutta jos aamulla ei ole aikaa, teen sen jo edellisenä iltana.

piparnakkeli: Eihän haittaa etten ehdi kostuttamaan ja täyttämään heti jäätymisen jälkeen. Paistan siis pohjat nyt ja sitten illalla vasta myöhään ajattelin kostuttaa/täyttää.

[QUOTE="a p";23537721]Miten säilytätte pohjat paistamisen jälkeen huoneenlämmössä? Eihän kuivu jos laitan kakkukuvun alle myöhäisiltaan asti?[/QUOTE]

Ei ne ny niin helposti kuivu. Mä laitan yleensä folioon. kakkukupu varmaan ihan hyvä kans.

Sori, joo ei sitä heti ole pakko kostuttaa ja täyttää, jos pidät pelkkiä pohjia huoneenlämmössä niin kiepauta vaikka sitä kelmua ympärille ja muovipussi päälle, ei varmasti kuivu.

Yhteistyössä