leipomisia myyjäisiin??

10.04.2007
894
0
16
Antakaas hyviä vinkkejä mitä leipoa lapsen koulun myyjäisiin....jotain helppoa ja nopeaa siis.
Juttu kun on niin että minä urvelo unohdin koko myyjäiset. Oon ollu koko viikonlopun töissä ja mielessä oli paljon muuta kuin nuo leipomiset.. No joo, huomenna en oikeestaan kerkeis leipomaan kuin vasta puolen päivän jälkeen kun kotiudun, ja nuo myyjäiset on kuudelta. Mikä siis olisi helppoa, nopeaa ja suosittua, siis en kuitenkaan haluaisi mitään huonoa leipoa mikä ei sitten menisi kaupaksi..

Tee piparikorvapuusteja. Ostat valmista pullataikinaa ja valmista piparitaikinaa. Kaulit ne päällekkäin ja väliin vähän voita ja sokeria. Sitten rullaat ja leikkaat korvapuusteiksi.

SUKLAAKUVIOT

6 munaa
6dl sokeria
9 1/2 dl vehnäjauhoja
5tl leivinjauhetta
3 tl vaniljasokeria
5 rkt tummaa kaakaojauhetta
300g sulatettua voita
3dl maitoa

- Vaahdota munat ja sokeri
- Sekoita kuivat aineet ja lisää vaahtoon
- Lisää voi ja maito keokseen
- Paista 200*C n. 20-30 min.

KUORRUTE

3 rkl maitoa
150g voita
1,5rkl tummaa kaakaojauhetta
reilu 5dl tomusokeria
12 palaa minttusuklaata

- Sekoita kaikki kuorrutteen ainekset kattilassa ja sulata
- Lisää jäähtyneen piirakan päälle
- koristeeksi piirakan päälle suklaarouhetta lopusta minttusuklaalevystä veitsellä kuutioiden

PIIMÄPIIRAKKA:

250g sulatettua rasvaa
2 lasia sokeria
4 lasia vehnäjauhoja
2 tl soodaa
1 muna

- Sekoita ainekset ja ota erilleen 1 lasillinen muruseosta

Lisää seokseen 1 lasillinen piimää tai 2 lasillista esim. jogurttia (itse käytän yleensä jogurttia).
Levitä taikina pellille. Laita taikinan päälle marjat/omenalohkot/raparperinpalat ja muruseos..
mikäli haluat tehdä rahkapiirakan, ni lisää purkilliseen rahkaa 1dl maitoa, 1 kanamuna ja ripaus sokeria. Lisää rahkaseos marjojen päälle, ennen muruseosta.
Paista 200*C n. 60min

SUKLAAHYYTELÖKAKKU
2 munaa
200g suklaata
200g Maustamatonta tuorejuustoa
½dl sokeria
1tl vaniljasokeria
2dl kermaa
5 liivatelehteä

(pohja oman maun mukaan, digestiveistä tai kaurakekseistä)
1. Laita Liivatteet kylmään veteen
2. Vatkaa valkuainen vaahdoksi
3.Vatkaa kerma vaahdoksi
4. Sulata suklaa, anna hetki jäähtyä
Lisää aineet keskenään, sulata liivatteet pieneen tilkkaan vettä ja lisää massaan,
tarkista maku ja laita sokeria lisää jos haluat makeampaa, laita mössö vuokaan ja anna hyytyä

Yhteistyössä