Leipurit hoi! Olen tekemässä juustokakkua johon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitens
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitens

Vieras
...tulee alkuperäisen ohjeen mukaan 3 liivatelehteä. Nyt ajattelin muuttaa vähän ohjetta.
Alkuperäiseen ohjeeseen tulee:

3 liivatelehteä
400 g tuorejuustoa
2 dl vatkattua kermaa
2 rkl sitruunamehua
sokeria

Minä ajattelin laittaa 2,5 dl vispikermaa eli puoli desiä enemmän ja lisätä vielä yhden purkin vauvojen mango tms. sosetta. Varmasti kannattaa lisätä yksi liivatelehti, vai mitä? Vai kaksi?

Tai jos en laita tuota sosetta mutta laitan kermaa tuon puoli desiä enemmän ni pitääkö sitten lisätä liivatteen määrää? En ole vielä varma miten teen, mutta ainakin tuota kermaa vähän enemmän. Tykkään käyttää vispikermaa ja sitä myydään sopivasti 2,5 desin purkeissa.

Voit ihan hyvin laittaa enemmän kermaa. Sen vuoksi ei tarvi erikseen lisätä liivate lehteä. Se mangosose sitten myöhemmin siihen päälle, kun se juusto täyte on puolisen tuntia tai mielellään pidempäänkin jäähtynyt jääkaapissa. Liivatelehti tai kaksi, riippuu sinun tekniikasta sulattaa se lehti. Jos liotat, rutistat ja höyrytät, niin silloin ei tarvi niin montaa, mutta jos liotat rutistat ja lisäät siihen hieman kuumaa vettä tai mehua, niin silloin tarvii yhden lehden lisää, sille vesitilkalle.

Voit mainiosti siis muuttaa ohjeen mieleiseksesi.

Tässä muutama ohje:
Ruokaohjeita ja herkkuja TÄTÄ KÄYTÄN ITSE

Tigen keittiössä: Mangojuustokakku

Mau!kas ruokablogi: Mango-juustokakku

Mango-juustokakku - Raisan reseptit

Kanelitytön kakkuparatiisi: Raikas mangojuustokakku syntymäpäiville + ihana Hellapoliisin uusi kirja.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1151577-paras-juustokakun-ohje/#post12302607

Yhteistyössä